pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei. Jeg har en q-tec 450 w dual fan psu til 295. kansje ikke det lureste kjøpet akkurat. Men synes den burde levere den strømmen den står merket med.. Jeg har en cpu type amd 64 3400+, ati readon 9800 pro skjermkort(den har egen power), en cd brenner, en dvd brenner og to harddisker. skulle detta være et problem for den psu'n? problemet er at når jeg begynner og bruke den litt så får jeg et lite sekund med blåskjerm, rekker ikke å lese hva som står, så omstarter pc'n seg... lukter ikke svidd eller noe i fra psu'n.. Hva burde jeg kjøpe?? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) For å hindre systemet i å restarte, kan du gå til system properties under tab'en advanced og klikke på Startup and recovery settings. Der kan du slå av automatically restart, slik at du rekker å lese feilmeldingen. Feilmeldingen kan du uansett hente fram i event-loggen tror jeg. Tja, en NorthQ strømforsyning fra komplett burde vel klare jobben? Endret 30. desember 2004 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Dersom du vurderer kjøp av ny strømforsyning, er OCZ powerstream 420W et meget bra valg. Den koster litt, men gir hva den lover og enda litt til. Endret 30. desember 2004 av Frijazz Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) jo takk du, det problemet kjenner vi smertelig igjen. har det samma problemet selv. bare med et litt annet oppsett og annen PSU. min pc er så snill at den ikke gir noen blåskjerm en gang. den bare restarter. dette tyder nok på at PSU`en din er litt for liten. selv har jeg en 250 watt stående min å du kan tro at det er lite til mitt system. så jeg har nettopp bestilt meg en 500 watt nå. kan hende at du bør gjøre det samme. hvis du skal kjøpe ny Strømforsyning så kan både jeg og mange andre her på forumet anbefale denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500W12BB det er en: bZerk, 500W, Aluminium, Sort. den er også billig. bare 595 kr denne strømforsyning er veldig bra og bør klare ditt system. Lykke til PS: Q-Tec strømforsyninger har jeg hørt er litt dårlig kvalitet på. Endret 30. desember 2004 av wil Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei, Selvom kanske den Q-tek ikke leverer akkurat 450w, da burde den lett kunne levere de 250-300w som ditt system krever. Har selv en Qtek 400w Dual Fan i Dual CPU-serveren med 11 interne hardiske og en haug med vifter osv. Den fungerer som en drøm. Høres ut som et minne problem. Kan du beskrive ditt system lidt bedre (minne og Hovedkort)? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 jeg tror det er PSU'en, men systemet mitt er: Epox 8kdn3+ (topp modellen til Epox) og dual pack Twinmos 1024 GB pci 3200. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har du sjekka hva feilmeldingen sier? Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 jeg finner ikke evnet loggen. vet du hvor jeg kan finne den? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Control panel -> performance and maintenance -> administrative tools -> event viewer Der burde feilmeldingen dukke opp i system-katalogen tror jeg. Edit: Evt. i application-katalogen Endret 30. desember 2004 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 hei, har sjekket hva blåskjermen sier. den sier at windows ahr funnet en feil med maskinvaren og har slått av pc'n for og ikke skade den. nevner noe om en driver som ikke jeg kjenner til. skjønte ikke mye egentlig.. men det som er rart er at feilen bare kommer nor jeg kjører cpu'n min på 2400mhz når jeg underklokker den så den går på 2200mhz. slår den seg ikke av. har inbilt meg at det har noe med at cpu'n sikkert trekker mere strøm..... vet ikke jeg. noen som vet?? Lenke til kommentar
Khazad Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 jeg tror det er PSU'en, men systemet mitt er: Epox 8kdn3+ (topp modellen til Epox) og dual pack Twinmos 1024 GB pci 3200. Hovedkortet ditt liker ikke TwinMOS RAM. Det er hvertfall det jeg har hørt Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 jeg tror det er PSU'en, men systemet mitt er: Epox 8kdn3+ (topp modellen til Epox) og dual pack Twinmos 1024 GB pci 3200. Hovedkortet ditt liker ikke TwinMOS RAM. Det er hvertfall det jeg har hørt jeg får ikke det til og stemme jeg.. hvorfor skjer det bar enår cpu'n går på 2.4ghz og ikke når den går på 2.2 ghz... Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har du sjekket temperaturen på CPU? Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Har du sjekket temperaturen på CPU? jepp det har jeg den er på har ikke vært over 40 grader... mest på 32.... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 men det som er rart er at feilen bare kommer nor jeg kjører cpu'n min på 2400mhz når jeg underklokker den så den går på 2200mhz. slår den seg ikke av. har inbilt meg at det har noe med at cpu'n sikkert trekker mere strøm..... vet ikke jeg. noen som vet?? Hei, Det har ingenting med din strømforsyning å gøre. At CPU'en bruker 2-3 watt mindre ved 2200Ghz har ingenting å si. Det er snarere den berømte/berygtede kombination av CPU/HK/RAM som ikke helt spiller sammen Som du kan se på dette skema - der er Epox og Twinmos ikke nogen god kombination. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 men det som er rart er at feilen bare kommer nor jeg kjører cpu'n min på 2400mhz når jeg underklokker den så den går på 2200mhz. slår den seg ikke av. har inbilt meg at det har noe med at cpu'n sikkert trekker mere strøm..... vet ikke jeg. noen som vet?? Hei, Det har ingenting med din strømforsyning å gøre. At CPU'en bruker 2-3 watt mindre ved 2200Ghz har ingenting å si. Det er snarere den berømte/berygtede kombination av CPU/HK/RAM som ikke helt spiller sammen Som du kan se på dette skema - der er Epox og Twinmos ikke nogen god kombination. Mvh Kimmer hva tror du om detta rammet da.. står at corsair skal funke greit... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 men det som er rart er at feilen bare kommer nor jeg kjører cpu'n min på 2400mhz når jeg underklokker den så den går på 2200mhz. slår den seg ikke av. har inbilt meg at det har noe med at cpu'n sikkert trekker mere strøm..... vet ikke jeg. noen som vet?? Hei, Det har ingenting med din strømforsyning å gøre. At CPU'en bruker 2-3 watt mindre ved 2200Ghz har ingenting å si. Det er snarere den berømte/berygtede kombination av CPU/HK/RAM som ikke helt spiller sammen Som du kan se på dette skema - der er Epox og Twinmos ikke nogen god kombination. Mvh Kimmer hei kimmer.. takk for all hjelp!!!! men det er ikke akkurat det kortet jeg har..... har en kompis som kjører akkurat det samme som meg bare et msi 8kn neo platinum edition hk.. han fikk også blåskjerm. skiftet psu og alt har funka siden.. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) hei kimmer..takk for all hjelp!!!! men det er ikke akkurat det kortet jeg har..... har en kompis som kjører akkurat det samme som meg bare et msi 8kn neo platinum edition hk.. han fikk også blåskjerm. skiftet psu og alt har funka siden.. Hei, Som du ser på skemaet - da er Corsair ikke bra med særligt mange typer chipsett (hovedkort). Som du kan se av min maskinvareprofil - da er jeg nok ikke den beste å spørge om hvilket RAM der passer akkurat til dit hovedkort og CPU. Da må du nok ty til nogen av AMD-hardcore folkene. Din kompis kan ha gjort nogen andre justeringer også da. Der er ufatteligt mange tråde som denne her du kan titte på. Mvh Kimmer Endret 30. desember 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Kjøpte meg en Tagan 480W PSU da mpx.no hadde juletilbud på den 23.desember til litt over 600 spenn. Den har jeg hørt og lest mye bra om, men jeg har ikke fått testa den ennå da, men jeg tror den er bra ...venter på resten av pc'en skjønner du Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Siden vi var så godt i gang med PSU diskusjonen... Noen som har noen erfaringer med denne? Fortron/Source Powersupply EPS 550W. Den er å få kjøpe på komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå