WikingTOR Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Skal bytte HK og må dermed legge på nytt lag med Artic Silver 5 på CPU. Jeg ser at AS anbefaler isopropylalkohol men jeg er usikker på hvor jeg får kjøpt det, mulig det er noe annet en kan bruke istedenfor? Hvilke metode er det dere anbefaler for å rense en P4 + heatsink fri for AS5 ? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Kjøp en flaske kondensfjerner på en bensinstasjon, det er en liten flaske til en tier eller to. Den inneholder isopropanol (2-propanol 60-100% står det på flasken om jeg ikke husker feil!). Endret 1. januar 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vil anbefale deg å kjøpe en liten flaske "TIM-cleaner". Dette er citrus- basert væske som ikke er skadelig på noen måte for komponenter. Eller kan til nødstilfelle kan Whitesprit o.l brukes så lenge du passer på å rengjøre godt med vann etterpå. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Isopropanol fås kjøpt på Elfa til en rimelig penge. Er 100% ren isop. og fordunster helt. Kjøpte en boks der seneste i går. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 http://www.isopropanol.no/metaweaver.asp?p=229&parentId=227 kjøpte en slik flaske på jernia,, har nok til noen cpu'er Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Blå isopropanol får man kjøpt på bl.a. bensinstasjoner og fargehandlere. Elektronikkrens-sprayen på biltema inneholder også isopropanol og fordamper 100%. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Kom over TIM-cleaner på www.microplex.no ellers ville jeg nok bruke isopropanol. Men her er direktelink til produktet: TIM-Cleaner Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Den så temmelig overprisa ut. Legg til frakt, oppkravsgebyr og ekspedisjonsgebyr og det blir fort veldig mye. 1 liter blå isopropanol (holder til MAANGE CPU-er) koster ca. 60-70,- Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ok, skal fjerne kjølepasta jeg og, slik hvit guffe som fulgte med på cpu kjøleren min. Dette sitter fast på den og på CPU'n ( en AMD XP 2600+). Skal jeg bare helle på det middelet og alt bare er glede og fornøyelse? Eller må man styre med klut eller q-tips? Ingen som vet av en fin guide for fjerning/ skifting av kjølepasta? Post gjerne link. Mvh Audun B Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Q-tips eller lofritt tørkepapir/tørkefille. Ikke dassrull. Dassrull kan man kun bruke i begynnelsen for å ta det aller grøvste. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 jeg brukte q-tip også lofritt papir (torky) ble gullanes rein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå