Gå til innhold

Hardisk - - klikker

Anbefalte innlegg

Av og til når dataen er på og den tenker litt komemr det "klikke" lyder fra hardisken(eller d området iallefall)

Noen som vet hva dette er og om det kan fikses.

En kamerat av meg hadde også dette problemet og en dag fikk disken nok og begynte å klikke i vinkel.. bokstavelig talt!!

Den begynte å lage blåskjerm ++.

Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom den virker fortsatt er den jo ikke ødelagt ennå, men det er ikke usannsynlig at den kommer til å bli det. Ettersom du ikke vil sende den tilbake kan forsøke å kjøle den litt, den kan kanskje hjelpe/forlenge levetiden noe

Lenke til kommentar

Språklyden i din melding tyder på at du er en av de som mener en datamaskin består av skjem, tastatur, mus og HARDDISK.

Til din informasjon, en hardisk er en liten ting inni den metallboksen du kaller harddisk. Denne metallboksen blir normalt om talt som kabinett (boksen uten innhold) eller PC / datamaskin (boksen med innhold). En hardisk er typisk 8 x 13 x 2 cm stor.

Dersom du vil bli forstått, bør du bruke ordet datamaskin når du snakker om boksen, ikke harddisk!

Det er helt normalt at noen komponenter inni kabinettet (datamaskinen) lager lyd når det jobber. Dersom maskina begyner å henge og/eller gi bluescreens, bør du formatere og reinstalere windows.

(Dersom du blir lei av å stadig måtte reinstalere windows, legg inn linux i stedenfor. Nye utgaver av linux er nesten like brukervenlige som windows.)

-p

Lenke til kommentar

petterg :

Til din informasjon vet jeg forskjellen på harddisk og kabinett.

Men når jeg har 2 cd-rom'er helt inntil er jeg ikke sikker på om lyden kommer fra harddisken. Lyden kommer bare av og til så når jeg er nede for å høre etter den komemr den jo så klart ikke. Men jeg går utfra at det er den siden dataen stopper opp i ett sekund eller 2 når begivenheten finner sted.

Lenke til kommentar

Lyden kommer nok fra harddisken ja. Det er ingen deler i en CD-ROM som kan lage slike lyder av seg selv. Sånne lyder KAN være ufarlige, men generelt er lyd = snarlig død.

Du bør ihvertfall ikke lagre noe veldig viktig på den disken, jeg hadde ihvertfall ikke gjort det :wink:

Lenke til kommentar

Kjøp en ny harddisk som er større enn den gamle som klikker og kopier alt over på den. Fjern den gamle harddisken og kast den. Harddisker med klikkelyder er skummelt, og du kan plutselig sitte med et system som ikke vil starte fordi harddisken har tatt kvelden.

Bedre safe than sorry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...