Gå til innhold

Knitring i dvd-rom

Anbefalte innlegg

Min kjære nabo har satt inn en DVD-rom i sin data. Når han spiller av DVD "hakker" lyden. Det rare er at dersom dvd'en spilles en gang til, er lyden helt grei. Bildet fungerer greit.

Hva er årsaken? Kan det være at dataen er for dårlig for å spille dvd? Litt usikker på spec. men tror det er 1,7 GHz, skjermkorter har 32MB, usikker på hvor mange ram det er i pc'en.. Men er vel 256 kan jeg tenkte meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min kjære nabo har satt inn en DVD-rom i sin data. Når han spiller av DVD "hakker" lyden. Det rare er at dersom dvd'en spilles en gang til, er lyden helt grei. Bildet fungerer greit.

Hva er årsaken? Kan det være at dataen er for dårlig for å spille dvd? Litt usikker på spec. men tror det er 1,7 GHz, skjermkorter har 32MB, usikker på hvor mange ram det er i pc'en.. Men er vel 256 kan jeg tenkte meg..

Det kan ha noe med drivere til lydkortet eller at innstillingene for ide-kanalene er feil.Pass på at primær ide-kanal står på " DMA hvis tilgjennelig"

Lenke til kommentar

Det kan ha noe med drivere til lydkortet eller at innstillingene for ide-kanalene er feil.Pass på at primær ide-kanal står på " DMA hvis tilgjennelig"

Hvor stiller jeg dette`?

Gå først til:Kontrollpanel-->System-->Maskinvare-->Enhetsbehandling-->Ide ata/atapi-kontrollere-->Primær ide-kanal-->avanserte innstillinger.Der setter du overføringsmodus til "DMA hvis tillgjennelig"

Lykke til og håper dette vil hjelpe :)

Lenke til kommentar

Hoyre klikk my computer/min datamaskin -> gaa til properties

velg Hardware-tab -> Device Manager

Se etter "IDE ATA/ATAPI Interface Controllers"

Dobbelt-klikk "Primary IDE Channel" eller "secondary IDE Channel"

Gaa til "Advanced Settings" tab'en. Velg saa DMA i "Transfer mode"

Dette gjelder ihvertfall for Win2k Pro, sikkert for Win XP ogsaa.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...