Gå til innhold

Verdens størte dilemma!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg heter Einar.

De to siste timene av livet mitt har jeg brukt til å kikke på såkalte superzoom kameraer i prisklassen 3000,- / 4000,- og har merket meg to kandidater til et eventuelt kjøp, Panasonic Lumix FZ3 og Fujifilm FinePix S5500. Hittill har jeg samlet opp følgende bemerkninger om de to.

Panasonic Lumix FZ3

Pluss: :thumbup:

- Sexy!

- Leica linse

- Bilde stabilisator-dings

- "Shoulder strap"... antar at det er en slik ting du fester i hengslene i de øvre hjørnene på kameraet slik at det henger pent på magen :)

- (med SD-kort kan jeg knabbe litt memory fra min søster kanskje.. det plagsomme er at jeg har 2x128mb og 1x32mb CF-kort fra før av)

Minus: :thumbdown:

- 8mb kort som følger med er VELDIG lite

- Kanskje litt i det dyreste laget

- Jeg mener det var noe annet også, men har vel glemt det.

Fujifilm FinePix S5500

Pluss: :thumbup:

- Dødssexy mini-SLR design

- AA batterier som jeg har 8 oppladbare av (4x1300 mAh og 4x1800 mAh)

- Kan du si billig?

Minus: :thumbdown:

- Ingen bilde stabilisator-dings

- 16mb er bare dobbelt så mye som 8, you know! :mad: .. og xD, det vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om. Aldri vært i nærheten av det før :)

- Sannsynligvis mer jeg har glemt her også

Nå har det seg at jeg er blakk for øyeblikket, som forsåvidt er en god ting. Ikke bare gir det meg tid til å gjøre en grundig avgørelse, men kanskje det kommer noen tilbud i Januar jeg hopper på. Uansett er det derfor jeg poster her nå, og jeg håper at noen av dere har erfaringer med disse kameraene og kan peke meg i den retningen dere ville valgt. Ellers er jeg åpen for andre kameraer, men jeg tror jeg har vært igjennom de fleste.

Takker for hjelpen på forhånd jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Einar.

Av disse hadde jeg kanskje havnet på Fujifilm. En ekstra megapixel til noen hundrelapper mindre ville nok være tungveiende. Dessuten har Fujifilm s5500 en glitrende videofunksjon. Det er kjekt for de av oss som ikke har råd til både kamera og videokamera. Hvis videofunksjonen ikke spiller noen rolle, og pengene ikke betyr SÅ mye, ville den andre også vært en sterk kandidat for mitt vedkommende.

Har du for øvrig kikka på Konica Minolta DiMAGE Z2 og Z3? I tillegg til god videofunksjon, mye zoom og god oppløsning, har de dessuten fremragende macrofunksjon. Jeg er selv i valgprosessen, og har havnet mellom Z2 og S5500. Lei nøtt å knekke.

Lenke til kommentar

Du må uansett kjøpe deg extra minnekort!

Kjøpte 1 gb cf kort (600 kr) og da får man plutslig plass til litt bilder...

Fordeler med Fujifilmen er:

Vanlige batterier

1 Mpixel meir

Sandisk XD-Picture Card 512MB for kr 799 kr

Fordeler med Pansonicen

Bildestabilisator

Billigere minne kort (trur eg da)

TwinMOS 1024MB Ultra-X Secure Digital for 700 kr.

Eg trur eg hadde valgt panasonicen med ekstra minne kort . Du treng jo seff ikkje kjøpe så stort, men kjekt og ha massse plass når man er på ferie etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...