Gå til innhold

Hva synes dere om The Punisher?

jevel

Anbefalte innlegg

Vel, jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til denne filmen, og da jeg kom ut av kinosalen skjønte jeg at det var med god grunn. Thomas Jane som Punisher? Ta deg en bolle! Omtrent like troverdig som hvis Jason Alexander skulle ha spilt Wolverine (uten sammenligning, forøvrig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, virker ut som jeg er den eldste her i og med jeg lese bladene som liten.

Jævli mange dårlige argument for at filmen ikke tilfredstiller...

Frank Castle er 1.83 cm høy, sjekk profilen på Tom Jane på imdb, ikke forveksle Punisher med Hulken, greit han er muskuløs men det får være grenser!

Hoved problemet er kankskje at alle slike filmer må fortelle the origin, bakgrunnen for hva/hvordan og hvorfor helten blir til den han er.

Synest selv at kanskje filmen bruker litt mye av tiden på å utdype ting, som feks The Saints, isteden for å konsentrere seg om Frank Castle.

Hadde håpet at settingen hadde blitt satt til et Urbant 80-talls miljø som tegneserien, og kanskje latt oss se litt flashbacks fra Vietnam krigen som Castle utkjempet.

Når dette er sagt så er jeg en stor fan av filmen.

Mener selv at dette er en av de beste Marvel filmatiseringane hittil, ser at de har tatt diverse stoff fra forskjellige Comic utgivelser som: Year One, War Zone og Welcome Back Frank (som blant annet er ute i Norge), og fletta sammen til en bra story.

Mye old school action, nesten ingenting CGI effekter, rå brutal vold ala MAN ON FIRE, en ekte hjernedød guttefilm.

Nå som bakgrunnen er fortalt håper jeg at vi kan få en voldsorgie av en oppfølger der Punisher er med fra starten og ikke slutten...

Lenke til kommentar
Mye interessant.

Min oppfatning av filmen er så klart tuftet på en god dose personlig smak og behag, men det som forstyrrer meg mest i løpet av hele filmen er det vanvittig middlemådige skuespillet.

Men der du er fornøyd med måten de har gjenskapt Frank Castle på, så synes jeg det blir feil.

Den Frank Castle vi møter i de aller fleste tegnede Punisher-historier er en veldig ensom fyr som unngår sosial kontakt i de fleste tilfeller. Det er nok ikke like fremtredende i de første historiene jeg leste som liten, men i filmen er han jo direkte utadvendt. :)

Jeg har diskutert den med flere i det siste og det ser ut som om man enten hater den eller elsker den, så det må være noe som går hus forbi for noen her. Om det er dem som liker den eller dem som misliker den som har gått glipp av noe vites ikke.

Helt til slutt vil jeg bare ønske velkommen til forumet. Godt å se at man kan inspirere brukere av forumet til å registrere seg og delta i diskusjonen. :)

-KJ

Lenke til kommentar
Minuspoeng fra denne kanten. Originalen med Dolpheren var ti ganger bedre, minst.

Fantastisk dårlig skuespill fra alle de involverte, uten unntak.

For en gang skyld er jeg enig med deg. Denne filmen var en stor nedtur. Orginalen med Dolph Lungren var mye bedre, å det sier litt. For de som har sett "Man on Fire" Den innstillingen Denzel har her er den The Punisher har i tegneserien, å den han burde hatt i filmen.

Lenke til kommentar
Vel, virker ut som jeg er den eldste her i og med jeg lese bladene som liten.

Jævli mange dårlige argument for at filmen ikke tilfredstiller...

Frank Castle er 1.83 cm høy, sjekk profilen på Tom Jane på imdb, ikke forveksle Punisher med Hulken, greit han er muskuløs men det får være grenser!

Hoved problemet er kankskje at alle slike filmer må fortelle the origin, bakgrunnen for hva/hvordan og hvorfor helten blir til den han er.

Synest selv at kanskje filmen bruker litt mye av tiden på å utdype ting, som feks The Saints, isteden for å konsentrere seg om Frank Castle.

Hadde håpet at settingen hadde blitt satt til et Urbant 80-talls miljø som tegneserien, og kanskje latt oss se litt flashbacks fra Vietnam krigen som Castle utkjempet.

Når dette er sagt så er jeg en stor fan av filmen.

Mener selv at dette er en av de beste Marvel filmatiseringane hittil, ser at de har tatt diverse stoff fra forskjellige Comic utgivelser som: Year One, War Zone og Welcome Back Frank (som blant annet er ute i Norge), og fletta sammen til en bra story.

Mye old school action, nesten ingenting CGI effekter, rå brutal vold ala MAN ON FIRE, en ekte hjernedød guttefilm.

Nå som bakgrunnen er fortalt håper jeg at vi kan få en voldsorgie av en oppfølger der Punisher er med fra starten og ikke slutten...

Er helt enig med deg SethBrundle, uten om en ting... Punisher skal være diger, nesten like stor som The Hulk.

Det er mange forskjellige tegnere som har laget The Punisher bladene, og favorittene mine har alltid vært dem som lager han så stor som mulig og så mørk som mulig.

Lenke til kommentar

Man On Fire var meget god og jeg skulle ønske at Punisher vil bli mer hensynsløs som Denzel nå som historien i eneren er fortalt.

Når det gjelder størrelsen på Frank så er profilen hans 1.83cm.

Men som blidet Scarface viser ser man en meget STOR Castle tegnet av John ROMITA JR.

Vel, jeg var ganske kritisk da jeg såg Jane som hovedrolleinnhaver, personlig hadde jeg håpet på en okse alla Ralph Moeller(?) eller noe... men å tone ned muskel beistet Castle gjør filmen muligens mer troverdig... Greit

han er ingen Arnold i COMMANDO, (vel nesten ikke) men en enmanns arme mot kriminalitet som jeg funker greit!

Men forventningene til toern blir veldig høye, og dersom ikke volden, bodycount osv stiger, da blir jeg VELDIG skuffa...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Må også slenge meg med i rekken av de som mislikte denne filmen. Ble utrolig skuffet over at "Punisher" ble fremstilt som nærmest en snill og grei kar. Hadde håpet på en skikkelig mørk fremstilling hvor han var svært grusom og hensynsløs.

Grusomheten slipper bare såvidt løs da han benytter seg av papirkutterenkniven til å gjøre ende på en kar men ellers går det jo for seg ganske fantasiløst og kjedelig.

En annen film jeg faktisk ser fram til er "Batman - The Beginning" da jeg fikk intrykk av at Batman skulle fremstilles som mye mørkere enn det han tidligere har blitt i filmatiseringer. Håper dog ikke han også ender opp som en "jovial og trivelig" kar som Punisher.

Lenke til kommentar

Tja...helt grei film. Måtte bare rappe en quote fra filmen til signaturen min

:D likte den så godt.

Tror jeg må se den gamle med dolph lundgren snart også.

Fant noen fine quotes fra imdb med dolph-versjonen:

Jake: What the fuck do you call 125 murders in 5 years?

The Punisher: Work in progress.

Gianni Franco: There's a limit to revenge, you know.

The Punisher: I guess I just haven't reached mine yet.

[The Punisher is being tortured]

Lady Tanaka: Who sent you?

The Punisher: Batman.

[The Punisher is about to be tortured]

Lady Tanaka: Do you know how much pain $10,000 can buy?

The Punisher: Is this question true or false, or multiple choice?

Lenke til kommentar

9/10 av en enkel gunn.

80talls følelsen man får fra filmen, ikke noe CGI, ikke noe av den rockevideo klippingen noe som trekker ned man on fire veldig.

ja filmen kunne være mye mørkere og punisher kunne godt å vært mer hensynsløs, men selve actionen tar meg tilbake til 80tallet action filmens storhets tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...