jacomo Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Min hjemmeside fungerer kjempebra i IE, greit i Netscape, men i Firefos er den helt rar.....Der kommer ikke linkene fram ( har pop ut linker) og toppen kommer heller ikke fram.....Grrrrr Noen som kan hjelpe meg kanskje? Klem Mariann som ikke er en dataguru... My Webpage Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Fungerer fint på mitt system. Har v1.0 av firfox. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 stemmer, jeg bruker opera og der forsvinner deler av "pop ut linkene". ser ut til at siden ikke er laget etter w3c-anbefalingene. er endel feil på siden, sjekk her. Lenke til kommentar
jacomo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Ojda, det var jammen mye feil...........Men jeg bruker DW, kan jeg bare gå inn der å endre det da? skal jeg ta bort alt som er med rødt??? Jeg er ikke helt inn i dette jeg, bare synes det er moro å fixe å trixe litt. Klem M Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) lite pent, ble helt satt ut! linkene kommer jo frem, de kommer bare bak main vinduet :s dette var i opera da... edit: ville tatt å lært meg litt(og med det mener jeg mye), for så å starte på nytt! lykke til! Endret 30. desember 2004 av orsus Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 jeg skal ikke skryte på meg å kunne noe om html selv, men et godt tips er vel uansett at du følger w3c så godt du kan, prøver å gjøre mest mulig med ren html og css, unngår tabeller og unngår wysiwyg. dette er jo svært generelle råd, men de fleste er enige i at rådene like fordømt er gode. test siden du lager i internet explorer, firefox og opera. ser siden bra ut i disse browserne så er du på rimelig trygg grunn. lykke til! Lenke til kommentar
phanti Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ved første øyekast syns jeg sida så helt grei ut med tanke på at du ikke er noen webnerd som kan w3c sidene utenat Noe jeg mislikte sterkt, var at sida lasta ned i det uendelige. Da sida beveget seg mot 4MB!, så lukka jeg den.. Her MÅ du fikse på noe. Prøver du å drepe folk som sitter med isdn/modem eller? (mulig det var fordi jeg var inne på den ûberlange dagboken) Ellers så stiger andelen brukere som bruker Opera, så denne nettleseren burde du prioritere før netscape syns jeg (merk: synes jeg =)) Prøv å finne ut av menyen, fordi der var det vanskelig/umulig å navigere seg rundt siden jeg så maks 30 piksler av den. slik så den ut for meg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Et lite tips er jo selvsagt å lære seg HTML. Kjør siden din i validatoren ho w3c, du... Tror ikke det ser fint ut. http://validator.w3.org/ Lenke til kommentar
jacomo Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Og jeg som synes siden min var så fin og....... Jeg skal begynne på web design skole over nyåret, så da blir det nok en helt annen side. Jeg synes en sånn meny er så fin jeg da. Noen gode råd for å lage den i noe annet som funker i alle nettlesere? Klem M Lenke til kommentar
jacomo Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Okey, nå sitter jeg med den validator greia og har fixet endel feil, men jeg ser at menyen min gjør at mye blir helt feil....... Har funnet en annen en på listmatic siden eller noe sånt. Jeg vil gjerne bruke de knappene jeg har fra før, men hvordan gjør jeg det så det blir seende slik ut som her? , Meny og hvor plasserer jeg den så den kommer fram der hvor den er i dag? Takk for hjelpen Klem M Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 For å komme med noen kommentarer på det rent designmessige, ikke det tekniske. Så likte jeg siden godt, det eneste som plaget meg sinnsvakt var det at du hadde fast størrelse på siden som er for liten for startbildet ditt. Det betyr at på min oppløsing på 1400x1050 så har jeg en lite webside i midten, masse bakgrunn rundt (som i seg selv ikke er uvanlig) og så scrollbars nedover OG sideveis... Spesielt de sideveis scrollbarene er ikke akseptable spør du meg. Spesielt når det virker som en del av sidene er bare grunnen til at du får dem at de runde bildene du bruker er type 20px for store. Når det gjelder det tekniske så ville jeg startet med å lese på en helt tom HTML fil og lære deg hvordan html, head og body taggen virker. Det ser ut som du har en hel haug av disse spredt rundt i koden din... (Fordelen er at dette er en enkel redigeringsjobb da...) Cobos Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg anbefaler at du fjerner snøen som laver ned, ettersom det er veldig irriterende og lager siden mer som en portal enn som den er nå med bare et lite vindu. Vinduet er ihvertfall her for lite for det bildet som er inni nå, så jeg får vertikal og horisontal heis. Og kutt ut designing med tabeller. De har ikke noe der å gjøre. Klem D Endret 31. desember 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå