jacomo Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Min data ble litt rar i går da min kjære byttet skjermkort. Da endret hele skjermen seg, og det eneste som vises er bakrunns bilde..Ikoner, oppgavelinjer, ja alt er borte, så or å komme meg inn på programmer på jeg åpne windows oppgave behandling.. Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Klem Mariann Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Prøv å få opp task manager (ctrl-alt-del), og se om det er en prosess som har hengt seg opp eller noe. Se etter om explorer.exe kjører som den skal. Hvis ikke, avslutt den (End task) og start den på nytt. (File - Run - explorer.exe). Lenke til kommentar
jacomo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Det er ingenting som henger der, og IE bruker jeg ikke så ofte for den bare låser seg...Er nok noe rart på maskinen min ja.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har du prøvd å restarte explorer.exe? Tror du blander litt. Explorer.exe har ingenting med IE å gjøre. (Windows) Explorer er selve "skallet" til Windows, og ting tyder på at det er det som er problemet, siden hverken oppgavelinje eller skrivebord vises. Oppgavelinjen og skrivebordet er altså en del av explorer.exe hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 du kan prøve å skifte skjermoppløsning: høyreklikk på desktop, velg properties og siste arkfane, der kan du skifte oppløsningen. det kan kanskje være løsningen. hvis ikke ville jeg tatt en titt på selve den fysiske skjermen, er mulig du må justere på knappene der for å dra bildet til det vises korrekt på skjermen. her er det stort sett bare å prøve seg frem; er du heldig så finnes det en innstilling for automatisk justering av skjermbildet. Lenke til kommentar
jacomo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Prøv å få opp task manager (ctrl-alt-del), og se om det er en prosess som har hengt seg opp eller noe. Se etter om explorer.exe kjører som den skal. Hvis ikke, avslutt den (End task) og start den på nytt. (File - Run - explorer.exe). Det funket når jeg gjorde det du sa:-) TUSEN takk for hjelpen, er ikke helt inne i dette serru Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 TUSEN takk for hjelpen, er ikke helt inne i dette serru Bare hyggelig. Nå burde du passe på å ta en full (oppdatert) virus og spyware-sjekk, for explorer skal ikke oppføre seg slik. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Flyttes til "Programvare > Windows"-kategorien. Endret 9. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå