JediMindTriks Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) kjøpte akkurat 3500+ (newcastle) og Asus A8V deluxe, men når jeg hadde kobla alt opp, fikk jeg ikke bilde på skjermen, jeg har prøvd alt fra å sette inn et annet skjermkort, til å reset CMOS jumper, men ingen ting fungerer. en system advarsel har jeg fått og det er hk som sa "failed due to cpu overclocking" (hk mitt snakker, med en dame stemme til og med ) problemet er at jeg ikke har klokka, jeg har akkurat kjøpt sakene. spm mitt er da, er det cpu eller hk, eller noe annet, som er gåent???? takker for alle svar på forhånd resten av mitt hardware er, Asus V9999 6800ge 1x Kingston pc3700 512mb ram 4x diverse hdd 1x dvd rom Qtec 400w psu 3x vifter Endret 30. desember 2004 av JediMindTriks Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Det HK skal jo ha crashfree BIOS, så selv om du overklokker så skal du kunne komme inn i BIOS. Google litt, og se om andre har problemer, evt. send en mail til Asus. Har samme HK selv, og har brukt supporten til asus, de svarer ganske raskt. Skal ta en runde på google her jeg og. EDIT: Søkte litt rundt, ser ut som om dt kan være problemer med RAMen din. Bytt slots og prøv litt frem og tilbake der, så burde du kunne få til en oppstart. PSU er vel ikke den kraftigeste i verden, prøvd med kun én HD? Endret 30. desember 2004 av Pitbullo Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hadde akkurat samme problem som deg. Det var kjøleviften på prosessoren som var litt feilmontert slik at den fikk feil press mot prosessor. Tok den av og monterte den igjen og vips så startet maskinen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vil anbefale deg å skjekke RAM. Da den ofte er årsaken til at en pc ikke vil starte ordentlig. Også evt skjekke at CPU er riktig montert. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 takk for alle svarene, men fikk dere den feil meldinga "failed due to cpu overclocking" ???? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Joda, men feilmeldinger som kommer når en maskin ikke vil starte for første gang skal gjerne tas med en klype salt... Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) hehe jo da, nå har jeg prøvd, å sette in en geil brikke istede for kingston brikka, jeg tok av cpu kjløeren, og satte den på igjen, men jeg får samme feil medlinga hele tida cpu har jeg sjekka at er riktikg montert, dessuten er går det ikke ann å sette den på feil, jeg har også sjekka om noen pins er knekt, og alt ser fint ut egentlig Endret 30. desember 2004 av JediMindTriks Lenke til kommentar
ELR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvordan gikk det? Funnet løsningen? Kan jo være defekt HK også. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 jeg har sendt cpu i retur, jeg testa masse forskjellig hardware, men samme feil, er nok cpu som er phooked, hk svarte hele tida. "system failed due to cpu oc" alle disker cdrom etc fungerer, til og med cpu vifta, kjører saktere noen ganger, som tyder på at den merker at cpu blir varmere, etter disse analysene må det være cpu. hvis ikke, returnerer jeg hk også Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 nå har jeg fått tilbake cpu, fra retur, og guess what. de sa at cpu var helt ok, ingen ting feil med den. er det ingen der som vet noe mer???? kan det være hk som er bust? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du har prøvd å ta ut batteriet? Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 hittil er dette jeg har prøvd -et annet skjermkort -en annen PSU -annen RAM -batteri -cmos jumper -dra ut alt "ubrukelig" hdd/cdrm osv. -uten cpu (starta pcen uten cpuen i) da kom det ikke opp noe feilmelding, bortsett fra at ting ikke fungerte da heller. duh.... -prøvdre uten den lille 12volts kabelen i hk. -leste manualen -satte på cpu vifta på om og om igjen flere ganger -satte cpu i flere ganger om igjen -fiksa på goopen flere ganger - sjekka jumpere -alt av ekstra usb og firewire stasj, dro jeg ut det var vel det. jeg tror ikke jeg vet hva mer jeg kan gjøre egentlig. Lenke til kommentar
CodeDeleted Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 En ting du kan prøve. Pass på at ikke hovedkortet er i "spenn". Løs litt på skruene og prøv igjen. Denne metoden funket på et abit hovedkort da den ikke ville vise bilde. vært et forsøk Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 ah, det tenkte jeg ikke på. takk hvis det ikke funker, setter jeg a64 cpuen i 478 hk mitt, bare på dritt :!: Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 YAY endelig, det var hk som var defekt. nå sitter jeg her med mitt nye system, og jeg må innrømme, det klokkes bra her 3500+ @ 2.64ghz med stock vifte, ikke dårlig Lenke til kommentar
ELR Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Grattis! Digger din CPU (samme selv ) Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hjalp det å løsne på skruene eller fikk du et nytt HK? Lenke til kommentar
Cryptic Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) jeg hadde samme problemett, btw: dama sier Cpl check failured med meg. uanZ, nå sliter jeg med et annet problem :/ Når jeg klokker fra 2.2Ghz til 2.4 og spiller... så skur PC'n seg av? Idle temp: 32 (BOXED KJØLER) Load 50-60 elns Jeg skjønner ikke hva som er gale :/ Har Asus A8V Deluxe og AMD 64 3500+ Newcastlte.. samme som han duden. Pc'n er lekker :> Men vil så gjerne at den yter alt den kan =D EDIT: det som står på temp er på 2.2Ghz. @ 2.4Ghz er idle temp på 42 og load så mye at pc'n skrur seg av :/ Endret 19. januar 2005 av Cryptic Lenke til kommentar
ELR Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sitter med samme hovedkort og CPU som deg, samt samme skjermkort. Hadde samme problem, og det viste seg å være GPU. Sett AGP til 4x. Fiksa problemet her. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Cryptic: elller du kan sjekke CPU shutdown temperature i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå