Gå til innhold

Vil ikke boote med alle diskene kobla til

andesam

Anbefalte innlegg

Har akkurat insatllert vannkjøling i dataen min nå, har modda litt, og måtte ta ut så godt som all innmaten. Da jeg fikk satt alt sammen igjen stoppet dataen opp da den kom til å starte opp operativsystemet. Har et promise s-ata kontroll kort med 2 porter, og det er 2 porter på hovedkortet. Har 3 harddisker. Har flytta litt rundt på kablene og kobla ut noen, men den eneste måten jeg fikk starta windows på var å koble ut de to diskene som bare brukes til lagring. Har altså bare OS disken kobla til nå, den er partisjonert i 3 partisjoner btw (os, programmer, lagring).

Noen som vet hva dette kan komme av? Står litt mer detaljert hva jeg har av maskinvare i profilen, hvis det er noe mer så bare spør. På forhond takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe du kan gjøre er å teste med annen og kraftigere psu, og se om det hjelper..

Om du har en gammel svak psu i tillegg til den du bruker, så kan du koble slik at du driver alle hd'ene og viftene med den gamle psuen, mens du driver skjermkort/cpu/vannkjøling med den du bruker nå.. Da vil dufå en fordeling av strømmen, så da skal det kanskje gå å starte opp..

Her får du vite hvordan du får 2 psuer til å gå sammtidig ;)

Lenke til kommentar

prøvde det, men det hjalp ikke... Kan det ha noe å gjøre med at jeg har linux og windows installert? Det som vanligvis kommer rett etter der det stopper opp er linux (fedora 3 btw) som starter om 3 sekunder, og jeg må la det starte eller velge windows.

Men dette funka fint før jeg installert vannkjølinga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...