Gå til innhold

Klar for nytt OC-leketøy. Innspill?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er veldig klar for noe nytt leketøy nå, og det skal klokkes himmelhøyt... Evt. så langt som forsvarlig. :!:

Her er det jeg har tenkt meg:

MSI K8N Neo2 Platinum (Socket 939, NForce3)

AMD Athlon64 3000+ (Winchester)

OCZ 1024MB PC3200 Dual Channel Platinum rev.2

OCZ Powerstream 420 eller 520.

Hva mener dere om PSU? Er en del forskjell i pris på de to, men vurderer sterkt 520W utgaven med tanke på fremtiden. Har også lest tester som sier at systemet kan klokkes lenger med mer W. Skal i tilllegg sies at jeg har 5 stk. 7200rpm harddisker og to brennere i burken.

Er også i tvil om hvilken kjøler jeg skal gå for. Er ThermalRight XP120 eller Swiftech MCX6400V verdt prisen i forhold til XP90 eller SLK948U? Noen andre kjølere som er bra? Vil ha det så stille som mulig, så tror <24dB er et fint nivå på vifta.

Er så lenge siden jeg har handla oppgradering at jeg er ikke helt inne i ting ennå ;)

Håper noen har litt kontruktiv kritikk å komme med. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knallbra oppsett til overklokking!

(Dog jeg er veldig spent på hvor bra det nye ATi-brikkesettet, RS480P/G, kan overklokkes)

Angående PSU'er: Hvorfor ikke kjøpe 2? En liten til å drive disker, vifter, brenner, skjermkort, mens den andre kan være middels stor og konsentreres om å gi strøm til hovedkortet (og AGP porten som kan trekke inntil 25W fra hovedkortet)

Edit: Ser jeg gjorde en bommert. Endet PCI-e til AGP.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Knallbra oppsett til overklokking!

(Dog jeg er veldig spent på hvor bra det nye ATi-brikkesettet, RS480P/G, kan overklokkes)

Angående PSU'er: Hvorfor ikke kjøpe 2? En liten til å drive disker, vifter, brenner, skjermkort, mens den andre kan være middels stor og konsentreres om å gi strøm til hovedkortet (og PCI-e porten som kan trekke inntil 75W fra hovedkortet)

Er litt stress å lodde på en PCIe port på kortet da :p

Men ellers en god idé. Har en Enermax 350W PSU jeg kan bruke til å drive disker og sånt. Litt dårlig plass i kabinettet er det eneste problemet.

hva med 3200+ ? en ekstra multiplier kommer jo godt med?

Føler en 3000+ er passe.

280 x 9.0 = 2520 er oppnåelig, mens 280 x 10.0 = altfor mye :p

Dermed får jeg mer ut av hovedkort og RAM med en 3000+ enn 3200+.

med riktig kjøling kommer du langt med den cpu'en  har ikke noen linker for hånden dessverre...

er ingen OC'er, men kommer ikke de harddiskene til å dra opp tempen litt etter hvert?

Joa, men de ligger aldri på noe særlig mer enn 40°C. Har rimelig grei luftgjennomstrømning i kabinettet. Mulig jeg flytter de over i en server.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt. Orka ikke vente lenger :D

Her er lista fra netshop:

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED (ADA3000BIBOX)

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

Thermalright XP-120 CPU-Kjøler

Papst Kabinett vifte 119x119x25mm

OCZ Ultra 5+ Silver Thermal Paste

Til den nette sum av 7048,- :whistle:

Skulle holde ei stund det. Mangler bare skjermkort nå. :p

Radeon 9700 kortet mitt begynner å bli slapt. :(

Lenke til kommentar
F i H! XP120 passer jo ikke på Neo2 kortet! :scared:

Får bestille en MCX6400 da. Den er vel rå nok ;)

hahaha...ikke for å være slem, men når du har brukt 7000,- på et "leketøy" må jeg nesten le når sier at xp120-kjøleren ikke passer... :!:

Jaja, men en ting jeg stusser litt over, du sier du skal klokke dette veldig høyt\langt.

Ville det ikke vært bedre med vannkjøling ??

Lenke til kommentar
F i H! XP120 passer jo ikke på Neo2 kortet! :scared:

Får bestille en MCX6400 da. Den er vel rå nok ;)

hahaha...ikke for å være slem, men når du har brukt 7000,- på et "leketøy" må jeg nesten le når sier at xp120-kjøleren ikke passer... :!:

Jaja, men en ting jeg stusser litt over, du sier du skal klokke dette veldig høyt\langt.

Ville det ikke vært bedre med vannkjøling ??

Hehe.. Lo litt for meg sjøl jeg også :p:blush:

Kikka rundt forbi på nettet, og blingsa litt på Neo/Neo2, for den passer på Neo.

Jaja... ingen stor skade skjedd.

Vannkjøling er aktuelt etterhvert ja. Men kan ikke bruke opp alle pengene på ei gang, og har bare Lian Li PC65, så det trengs muligens et kabinett med bedre plass. Kanskje den blå Zalman tårn tingen er verdt å teste. Noen som har prøvd den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...