Gå til innhold

Videreføring av abon.


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg nå ett telenor privat+ abonom. som det var 12 månders bindings tid på. Bindingen går ut i april 2005 tror jeg..

Men saker er nå att jeg vil ha ny telefon for den gamle virker ikke som den skal, og derfor gikk å spurte i butikken om jeg kunne videreføre abonom. 12 månder videre og få en telefon til redusert pris.. Var sikker på att dette gikk, men jeg fikk bare beskjed om att jeg måtte uansett vente til bindingen går ut, det gikk ikke å plusse på 12 månder til.

Kan dette virkelig stemme? Er de så firkantet? Telenor har jo ingenting å tape på det.. Det eneste de taper på er att jeg ikke har en telefon å bruke... Hvor mye kommer det eventuelt å koste viss jeg vil gå ut av det jeg abonom. jeg har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

ser det er mange spm og svar vedr bindingstider. Finner som oftest svar i en av de andre trådene her. Syns Alastor gav et godt svar på det i en tidligere tråd;

 

Et par ting.

 

Når du kjøper en telefon med bindingstid, så inngår du en avtale om å være kunde hos telenor, og ha djuice nonstop ut bindingstiden.

 

Telenors del av avtalen er at de gir deg et meget stort avslag på telefonen, din at du er kunde der. Dvs at i praksis betaler telenor mesteparten av din nye telefon. Hva du så gjør med den er helt opp til deg, og ødelegger du den er det ikke telenors problem for å si det sånn.

 

Når man så er inne i en slik avtale, så vil selvfølgelig ikke telenor gi deg et nytt avslag på telefon, da broren til kameraten din fikk et slikt avslag for ikke så mange månedene siden. Han er jo allerede inne i en avtale, og den må han fullføre for å kunne starte en ny avtale.

 

Når det gjelder "videreføring", så betyr denne betegnelsen at du kan tegne bindingstid på et abo som ikke har bindingstid fra før av. Nytegning betyr nytt nr.

 

Nå er det slik at om det er under 1 måned igjen av bindingstiden, så tillater de fleste operatører å betale nye telefoner og lage nye avtaler, de vil nemlig ikke miste kunden til andre operatører. Dette er også en form for videreføring.

 

Håper dette ga litt klarhet :).

 

Når det gjelder grunnen til at de ikke kan gi deg ekstra på de 12 mnd, feks 15 mnd, er fordi det kom nylig en lov som gjorde at alle som hadde privat abonnement ikke kan ha mer enn 12 mnd bindingstid.

 

Dersom du bryter kontrakten din vil du sannsynligvis måtte betale en del-sum av det orginale bruddgebyret som reduseres etter hvor lenge du har hatt abonnementet.

 

Håper dette hjelper litt :)

Lenke til kommentar

Så det vil si att jeg må betale ca 600kr for å komme meg ut av bindingen, for så å kunne kjøpe nytt abonomang med telefon til redusert pris?

Høres veldig unødvendig ut, men er bedre en det jeg fikk vite når jeg var på expert å for å høre. Der sa de nemlig att jeg måtte betale 1500kr til telenor for å komme meg ut av bindingen, uansett om det bare var 1 dag igjen å vente...

Lenke til kommentar

Min bror fikk høre at han møtte betale 1200,- fra telenor sin helpdesk, med 3mnd igjen på en 18mnd bindingstid. Fikk høre nå at dette var en gammel kontrakt hvor dette var gjeldene på den tiden. De som ble skrevet under etter 15.3 skal ha en slik degrevis stil som sagt over, betaler mindre jo mindre tid det er igjen.

 

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...