Gå til innhold

finner ikke DVD i min datamaskin

stidz

Anbefalte innlegg

koblett netopp opp pc'en min som har ligget og venta på en cpu i lang tid nå, men DVD ROMen vises ikke i min datamaskin, den vises i enhetsbehandling, og står at den fungerer som den skal, hvordan kan jeg fikse denne? det er samme om den er på IDE kontrollerne på hovedkortet eller på de jeg har satt inn i pci porten, de andre tingene som er der vises både alene og med DVD spilleren, men DVDen vil ikke vises, noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke hvordan, men nå finner jeg den i min datamaskin, men den leser ingen ting, tror den er dum eller no sånt og ikke vet at den er en dvd spiller, noen som vet hva jeg kan gjøre? er en AOpen 12xDVD-ROM

det står at den er en CD-ROM men den leser ingen ting, og nå vil jo jeg instalere HL2 snart

EDIT: sorry for at jeg lagde et svar trykka feil

Endret av stidz
Lenke til kommentar
Er jumperinstillingene rett?

Følger det med noen drivere som ikke er lagt inn?

har hatt den lenge og har ingen driver cd eller noe, prøvde med firmware men hjalp lite, jumperne har jeg ikke rørt siden sistgang jeg brukte den og da funka den fint. skal prøve og bytte om nå, er litt uklart hva som er master og slave på den egentlig

Lenke til kommentar
står den på same ide kabel som ein hardisk? søskenbarnet mitt hadde samme problem som deg, og når han da fjerna hdd`en fra ide kabelen så funka det. er ikke et veldig bra tips, men kan jo i alle fall slenge någe ut der :)

er desverre ikke det som er problemet, men bytta til en annen dvd spiller og da fikk ejg en error melding mens jeg instalerte, og det funka ikke og instalere spillet, legger ut problemet under spill i morgen tror jeg,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...