Gå til innhold

Sort / Hvitt TV ut

WeeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett problem med en bærbar PC og TV ut.

Maskinen har kun S-Video ut, men tven denne hovedsakelig skal brukes på støtter ikke dette. Har testet på nyere Tv'er, og med en vanlig S-Video kabel blir det da farge.

Til nå har jeg testet:

S-Video til Composite kabel. (S-video i den ene enden og Composite i den andre) - Gir kun sort / hvitt.

Prøvd 2 forskjellige S-Video til Composite overganger. (Og så Composite videre fra disse) - Gir kun sort / hvitt.

Prøvd å lodde sammen PIN15 og PIN20 på en scart kabel. (Men har her brukt S-Video til Composite kabelen siden jeg ikke har noen Scart kontakt med S-video tilgjengelig) - Dette ga også kun sort / hvitt.

Noen tips til hvordan jeg skal få farge med gamle tver?

Det jeg tror jeg gjør feil er at Scart kontakten jeg loddet ikke hadde S-Video inn, og at det derfor ikke blir riktig å lodde PIN15 og PIN20. Så er da en mulighet å kjøpe en ny scart kontakt med S-video og prøve å lodde denne?

(Har også testet med en scart kontakt med S-video uten å lodde, dette ga også kun sort / hvitt).

Vil gjerne høre om noen har en løsning på dette eller om noen kan bekrefte scart m/ S-video teorien min.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...