Gå til innhold

Hvor selges magnetkort brenner?

Anbefalte innlegg

Går dere like bananas hver gang noen lurer på en DVD-brenner? "DU SKAL VEL IKKE SELGE PIRATKOPIER VEL?!". Det finnes illegitime bruksområder til de fleste legitime produkter, og det fungerer ikke å løpe hylende rundt hver gang en av dem nevnes.

Du må jo forstå folkets skepsis til en magnetkort brenner. Er mange som har blitt svindlet med skimmer metoded. Men synes også at denne tråden havnet veldig OT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må jo forstå folkets skepsis til en magnetkort brenner. Er mange som har blitt svindlet med skimmer metoded. Men synes også at denne tråden havnet veldig OT

Det er jo på ingen måte like utbredt bruk av magnetkortskrivere som DVD-brennere, men det er helt uholdbart å komme med fullstendig ubegrunnede beskyldninger (og krav om innsyn, ffs!) om dine intensjoner.

Lenke til kommentar
Jeg fant en her. Jeg mener fortsatt det blir mye billigere å gå for en smartkort-løsning til låsene da..

Damn det var dyrt! Trodde de lå i samme prisområde som smartkort brennere, kanskje et par lapper over..

Dyrt? Jeg syns det var en grei pris på den der, du kan vel ikke forvente å finne billigere.

Edit: Kjøp nå prisen var 4500 ja :blush:

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

phoen|x: Jeg ser det er stor usikkerhet angående hva du skal bruke den til. Låser går nok an, men fortell litt mer om behovet, hvorfor du vil ha magnetlåser fremfor smartkort eller hullkort eller nøkkel.

Jeg synes også 4500kr var dyrt, sett ut i fra at den sikkert er ekstremt mye billigere å produsere. Teknologien er svært enkelt og jeg tror ikke det er helt uoverkommelig å lage en slik på gutterommet for noen hundrelapper + noen kvelders arbeid. Ikke at jeg har prøvd, men jeg tror jeg vet virkemåten ganske bra. Jeg tror storsvindlerne lager slike selv for å unngå å bli sporet opp via selger.

Lenke til kommentar
phoen|x: Jeg ser det er stor usikkerhet angående hva du skal bruke den til. Låser går nok an, men fortell litt mer om behovet, hvorfor du vil ha magnetlåser fremfor smartkort eller hullkort eller nøkkel.

Jeg synes også 4500kr var dyrt, sett ut i fra at den sikkert er ekstremt mye billigere å produsere. Teknologien er svært enkelt og jeg tror ikke det er helt uoverkommelig å lage en slik på gutterommet for noen hundrelapper + noen kvelders arbeid. Ikke at jeg har prøvd, men jeg tror jeg vet virkemåten ganske bra. Jeg tror storsvindlerne lager slike selv for å unngå å bli sporet opp via selger.

Angående magnetlås fram for smartkort var fordi jeg tror magnetkort er mer robuste enn smartkort. Men når prisen var så høy tror jeg at valget faller på smartkort. Dette skulle liksom bare bli et hobbyprosjekt så jeg vil ikke bruke allverdens midler på det.

Lenke til kommentar

Hva det koster å produsere den er vel ikke særlig relevant. ;)

Jeg ser den ligger på 900$ på amerikanske nettsteder..

Lenke til kommentar

Hvorfor heller ikke bare svare på det gutten spør om i stedet for å lage en tråd om piratkopiering av VISA kort? Jeg har også lurt lenge på akkurat det samme for bruk til adgangssystemer. Jeg syns det blir for dumt å lese gjennom 2 sider med crap, bare for å finne 1 link til ett produkt. :cry:

Lenke til kommentar

Den beste grunnen til å velge magnetkort er at kortene i seg selv er billige, bortimot gratis, mens smartkort fortsatt ligger høyere i pris. Dette kan være avgjørende dersom mange skal ha kort. I tillegg kan ofte et hvilket som helst magnetkort brukes. For eksempel kan du programmere minibankkortet ditt til også å være nøkkelkortet ditt = ett mindre kort å drasse på. Når det er sagt, så stiller sikkerheten på smartkort i en helt annen klasse. Magnetkort kan leses og kopieres med enkelt utstyr, mens krypterte smartkort er mye vanskeligere å lese dersom du ikke har pin-koden.

Er det ingen andre enn meg som reagerer på at folk konsekvent omtaler det som magnetkortbrenner? Det er ingenting som blir brent noe sted, magnetkortet leses og skrives som et hvilket som helst magnetbasert medium som en harddisk eller diskett. Det er vel ingen som kaller det diskettbrenner?

Lenke til kommentar

Jeg har også fundert litt på låsesystem, hater nøkler, og hadde vært kjekt å styre låser elektronisk.

Tenkte da å bruke modifiserte smartkort - plasere brikka innfelt i dekselet på mobilen, så stikker man mobilen inn i en sprekk i veggen for å låse opp døra - slipper å lete i lommer etter nøkler og kort.

Og skulle smartkortchippen feile kan man logge seg på serveren med wap (og taste en lang kode) for å låse opp døra.

Tanken er å få med firma på dette, slik at man slipper nøkler på kontoret også.

Så langt bare tanker i en haug med andre tanker og halvstartede prosjekter.

Lenke til kommentar
I tillegg kan ofte et hvilket som helst magnetkort brukes. For eksempel kan du programmere minibankkortet ditt til også å være nøkkelkortet ditt = ett mindre kort å drasse på.

[...]

Er det ingen andre enn meg som reagerer på at folk konsekvent omtaler det som magnetkortbrenner?

Jo, jeg reagerte på ordbruken - hadde tenkt å foreslå å lage et bål og kaste kortene på, men glemte det etterhvert som jeg leste tråden.

Om man vil bruke bankkortet har man jo ikke noe behov for kortskriver - holder med en leser som leser av tallet som ligger på kortet, og registrere nummeret i kortdatabasen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...