langballe7979 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei. Jeg har hørt av en fyr at en cpu jobber best på 30 - 40 grader ? Og at det ikke er bra å ha for kald. han påstår a hørt det fra AMD Å vi det er fakta Hva er vitsen med Extrem kjøling som Vappo da ? Hehe MVH Martin. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Uansett hva kompisen din har hørt så er han blitt feilinformert "Å hvis det er fakta Hva er vitsen med Extrem kjøling som Vappo da?" Godt poeng^^ Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 En cpu blir gladere til kaldere den er. Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Takk for det. Var nemlig det jeg mente å. Men han var fast bestemt på at det var bedre ved 30 - 40grader. Det hadde jeg liten tru på så jeg laged en tråd på det. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Kan ikke huske (Alzheimer light) å ha lest at en CPU jobber bedre på 30 minusgrader enn på 30 plussgrader. Men skal det klokkes seriøst så stiger jo tempen enormt. De mest ekstreme har jo prøvd flytende nitrogen (-196) for å holde kjernen innenfor det temperaturområdet den kan jobbe stabilt i. Antar at kjernen innerst inne er varm i dette tilfellet også. Håper noen som vet mer enn de tror hiver seg på her... Ikke det at jeg har blitt troende i det siste, men kan vel synse litt jeg også Endret 30. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Kan ikke huske (Alzheimer light) å ha lest at en CPU jobber bedre på 30 minusgrader enn på 30 plussgrader. Men skal det klokkes seriøst så stiger jo tempen enormt. De mest ekstreme har jo prøvd flytende nitrogen (-196) for å holde kjernen innenfor det temperaturområdet den kan jobbe stabilt i. Antar at kjernen innerst inne er varm i dette tilfellet også. Håper noen som vet mer enn de tror hiver seg på her... Ikke det at jeg har blitt troende i det siste, men kan vel synse litt jeg også Så du mener at det er bedre å ha den på 30+ Istede for 30- vis man ikke skal klokke ? Synes dette var ganske itresangt. Har ikke lest no sted om ossen temp Cpu jobber best på. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Klarer du å quote så klarer du vel å lese det jeg skriver. Jeg mener ingenting, vet ingenting, synser bittelitt og er helt åpen for inspill fra personer som vet mer om dette enn meg. Skal jo ikke mye til det da Så kom igjen dere som har peil Endret 30. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Det optimale er vel å kjøre en cpu på -273(?) grader celsius. Da skal det være null motstand i lederne. Men dette er jo selvfølgelig umulig i dag. Endret 30. desember 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ahhh, så det er det som er problemet altså. Økt motstand ved høyere temperatur Vel, er ikke glad i varme jeg heller Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det optimale er vel å kjøre en cpu på -273(?) grader celsius. Da skal det være null motstand i lederne. Men dette er jo selvfølgelig umulig i dag. Ulike grunnstoffer blir superleder (~0 motstand) ved ulike temperaturer. Jeg husker ikke temperaturen for kobber, men en slik superledende egenskap vil vel ødelegge for prinsippet i halvledere, og siden det er noe vi desverre er avhengig av i en prosessor, så tror jeg ikke superleding er noe å trakte etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå