Gå til innhold

Bruk HW.no forumet, det er folk her som kan hjelpe

Anbefalte innlegg

Det ser ut som om det ikke kommer særlig mange spørsmål om problemer her lenger. Ved å se de siste 24 postene så ser jeg:

Hvilket kort er best?

Hvilken score får du i dette programmet?

Hvilke drivere er best?

En fyr forlater forumet?

Er dette bra?

Jeg er sikker på at det er mange som sliter med noen data problemer, om det så er hardware eller software relatert, men ikke vær redd for å spørre på dette forumet. Bare P.G.A. disse "tulle" postene så får vel folk mer intrykk av at dette er mer et chatte-forum. Det blir bare mer og mer uinteressant å høre om hvem som har best maskin, samt alle disse test resultatene.

Kom her med problemene så skal vi her på forumet forsøke å hjelpe. Det har ikke noe å si hvor vanskelig spørsmålet er. Det er ofte "spesialister" her. Men det er også meget lurt å søke litt på Internett først for å se om du finner en løsning der. Søke-funksjonen på dette forumet er heller ikke så værst, så slipper vi det samme spørsmålet 8 ganger.

Det hadde kanskje vært lurt å postet løsningen på diverse problemer som ikke har vært postet her før og? Hvis noen finner et "nytt" problem, så hjelper det sikkert å levere løsningen her.

Det var det jeg hadde å si om denne saken.

Mange takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grimmy er det bare kommet 5 nye tråder siste 24t der du bor bør du flytte!

Ja det er genialt å flytte til en eller annen IRC kanal slik at hardcore geeks kan få svar fra andre hardcore geeks? Hva med dem som ikke vet va mIRC er?

Bla Bla Bla

I am a self proclaimed idiot and you are?

Lenke til kommentar

Quote:

I am a self proclaimed idiot and you are?

Vel, signaturen passer hvertfall...

For det første: han tok 5 av de siste 24 postene, ikke de eneste 5 postene han fant på 24 timer.

For det andre: Det jeg tror han mente med irc-kanal var at de som bare poster her for å chatte og skryte kan flytte over på irc, slik at forumet kan brukes til å spørre om hjelp og mer seriøse poster.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal HW.no absolutt BARE være en slags sykestue? Jeg mener at det må være lov til f.eks å diskutere fordeler/ulemper med det, eller det, hovedkortet også.

Tror mange vil pakke sakene sine ,hvis dette BARE skal være hjelpeforum!

runmad

Lenke til kommentar

For å si det klart det jeg mente:

Dette forumet minner mye om en chat kanal (på IRC om du vil). Det virker som om folk er blitt "skremt", slik at spørsmål om problemene på min gode 350 MHz maskin kommer ikke inn her. Jeg synes alle spørsmål kan komme inn her, som har med PC problemer å gjøre. Allt det andre "tullet" er enten for å starte en noe vs noe diskusjon, eller finne ut hva som er best, uten å søke etter reviews av produktet på Internett.

Det er lurt å bruke forumet som en "sykestue" det er en god gratis måte å fikse maskinen på. Tenk deg alle de som sender maskinen sin til et PC verksted som betaler over 1000 kr, for at noen skal reinstallere maskinen. Eller kanskje legge inn en komponent, flashe BIOSen, oppdatere en driver (som kan være løsningen på et problem), flytte et kort til en annen PCI slot.

Folk sender maskinen sin unøding inn til service og betaler for dette. Tenk at løsningen er ofte så enkel at man lett kan fikse det selv uten å betale en krone.

Jeg personlig vil heller se et HW.no forum basert på problemer og løsninger. Dette er jo også ting som diskuteres i poster. Altså har noen et problem så diskuteres det ofte om hvordan det skal løses. Jeg har ikke noe mot små saklige diskusjoner, men disse "Hvem har best maskin" postene (eller er tråder mer korrekt) er rett og slett sinnsykt kjedelige.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 20:51, Grimmy skrev:

For å si det klart det jeg mente:

Dette forumet minner mye om en chat kanal (på IRC om du vil). Det virker som om folk er blitt "skremt", slik at spørsmål om problemene på min gode 350 MHz maskin kommer ikke inn her. Jeg synes alle spørsmål kan komme inn her, som har med PC problemer å gjøre. Allt det andre "tullet" er enten for å starte en noe vs noe diskusjon, eller finne ut hva som er best, uten å søke etter reviews av produktet på Internett.

Det er lurt å bruke forumet som en "sykestue" det er en god gratis måte å fikse maskinen på. Tenk deg alle de som sender maskinen sin til et PC verksted som betaler over 1000 kr, for at noen skal reinstallere maskinen. Eller kanskje legge inn en komponent, flashe BIOSen, oppdatere en driver (som kan være løsningen på et problem), flytte et kort til en annen PCI slot.

Folk sender maskinen sin unøding inn til service og betaler for dette. Tenk at løsningen er ofte så enkel at man lett kan fikse det selv uten å betale en krone.

Jeg personlig vil heller se et HW.no forum basert på problemer og løsninger. Dette er jo også ting som diskuteres i poster. Altså har noen et problem så diskuteres det ofte om hvordan det skal løses. Jeg har ikke noe mot små saklige diskusjoner, men disse "Hvem har best maskin" postene (eller er tråder mer korrekt) er rett og slett sinnsykt kjedelige.

Hei hvorfor virker ikke diskettstationen på mitt abit BH6 kort?

Lenke til kommentar

Ironisk å ha idiot til nick i denne sammenheng :smile:

IDIOT, det kan jo være flere årsaker til det..

Hehe, men som sagt, det hadde vært mer lærerikt å funnet problemer og løsninger her på forumet. Dette er noe jeg er for, og jeg vil jobbe for å få det slik. Jeg går inn for å hjelpe de jeg kan hjelpe, men så kritiserer jeg de som bare legger ut tull.

Jeg har kanskje en litt streng tone av og til, men det er bare min mening som tyter ut av meg. Mener ikke noe vondt mot noen, jeg vil bare ha en høyere kvalitet over dette forumet. Det er en grei norsk pc-web side, med et så enkelt navn, og så stor anarkjennelse at det vil kanskje være logisk for folk å søke hjelp her. Det som da trekker ned, er jo selvfølgelig at man ser masse unødvendige spørsmål på forumet, slik at de som søker hjelp, tror at det ikke er noe å tjene her.

Jeg liker ikke alle disse "søppel" diskusjonene, de burde vært sotert under søppel, selv om det kanskje er Intel VS AMD.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 19:41, simiden skrev:

#hw.no på undernet.

Jeg vet ikke helt, men det er folk som anonserer med det er på hardware.no

Dette er en off topic layback kanal. Det er ingen support kanal, så dere trenger ikke komme inn bare for å spørre og grave. Da anbefaler jeg #hardware.no@efnet. Men vil du chatte om ditt og datt, og bli kjent med folka på forumet her, så stikke gjerne innom:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...