ManagHead Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Geil UltraX skal vistnok være litt bedre enn OCZ rev2. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Geil UltraX skal vistnok være litt bedre enn OCZ rev2. Linky? Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 GeIL Ultra X fine klokke brikker dette ja Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 ..og minne/RAM som passer bra med CPU'en. Saken er den at jeg skal ha ny SFF-pc på sokkel 478, mye grunnet gunstig(ere) priser. Selv har jeg liten peiling på Intel-prosessorer og trenger derfor deres hjelp. Systemet skal bygges inn i en Soltek Qbic 3401. Har satt et maks budsjett på 2500 kr til både CPU og RAM. Vil ha en "skikkelig" brikke denne gangen, men trenger ikke noe state of the art. Tenkte å kjøpe 512MB nå og kjøpe mer senere. Så da er det opp til dere og lede meg på rett spor. Har som sagt ikke så mye greie på Intel. Blir nok en del overklokking på meg, og kanskje jeg vannkjøler maskinen etterhvert. Er ute etter mest mulig bang for the buck. Prescott 3GHz er "Bang for the buck". Og Komplett hadde 2 X 512MB TwinMos til rundt 1100,- spenn. Men tror prisen er gått opp igjen. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Crucial BallistX er en bedre overklokker en corsair XL, det ble bevist i en test fra Andatech(eller hva det nå heter:p) der slo de også ut OCZ E.B, ballistx er veldig gode brikker rart da at 3 av de høyeste klokkene til dags dato er gjort med ocz ? ( dog med ocz rambooster, men alikevell.. ) Og ontopic.. Beste cpu for pengene idag er 3.0 Prescott.. men vær forberedt på at du KAN oppleve ustabilitet i begynnelsen.. Har selv holdt meg langt unna prescott pga. varmen den lager, og med planer om vann kjøling og tec på gpu, hadde ikke det vært særlig gunstig.. ( brent cpu.. ) Har derfor en 3.4ghz Northwood klokket til 3.7 for øyeblikket.. trenger ikke mer enn det til det jeg bruker pc'en til, og ser ikke meningen med å tyne ut vær eneste mhz av en cpu når du aldri bruker det.. ender bare med at du setter ned levetiden enormt.. Endret 1. januar 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Har selv holdt meg langt unna prescott pga. varmen den lager, og med planer om vann kjøling og tec på gpu, hadde ikke det vært særlig gunstig.. ( brent cpu.. ) Hmm, tenkte å vannkjøle min prosessor også. Hvordan kan CPU'en bli brennt? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hva i alle dager.. Hvis du tror du kan få vannkjøling inn i en barebone, ja... Da kan du bare fortsette å tro, for å så se hvordan det går Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hva i alle dager.. Hvis du tror du kan få vannkjøling inn i en barebone, ja... Da kan du bare fortsette å tro, for å så se hvordan det går Man får iallefall ikke en radiator inn i en barebone. Men kanskje en liten vanntank. He, he Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 jo, man kan sette en 80mm radiator på viftehullet bak, den som trekker varme ut. og det finnes mange eksempler på vannkjølte barebanes. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 jo, man kan sette en 80mm radiator på viftehullet bak, den som trekker varme ut.og det finnes mange eksempler på vannkjølte barebanes. Blir en 80mm stor radiator stor nok? Må vel ha en helvetes vifte da for å kjøle den nok om man f.eks har en varm prescott CPU? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Crucial BallistX er en bedre overklokker en corsair XL, det ble bevist i en test fra Andatech(eller hva det nå heter:p) der slo de også ut OCZ E.B, ballistx er veldig gode brikker Det kan virke som at det var håndplukkede brikker fra Crusial. Senere erfaringer fra div. overklokkingsforumer har ikke hatt på langt nær like godt resultat. OCZ EL Platinum Rev2, Corsair XMS3200XL og Geil UltraX er nok det råeste du får tak i pr. dags dato. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Crucial BallistX er en bedre overklokker en corsair XL, det ble bevist i en test fra Andatech(eller hva det nå heter:p) der slo de også ut OCZ E.B, ballistx er veldig gode brikker Det kan virke som at det var håndplukkede brikker fra Crusial. Senere erfaringer fra div. overklokkingsforumer har ikke hatt på langt nær like godt resultat. OCZ EL Platinum Rev2, Corsair XMS3200XL og Geil UltraX er nok det råeste du får tak i pr. dags dato. Jepp. Har Corsair 3200XL og de er jo basert på Samsung TCCD. Akkurat som OCZ og mange andre. Er meget fornøyd med mine brikker. Klarer 270MHz + med 2 brikker og rundt 300MHz med en brikke. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hva i alle dager.. Hvis du tror du kan få vannkjøling inn i en barebone, ja... Da kan du bare fortsette å tro, for å så se hvordan det går Man får iallefall ikke en radiator inn i en barebone. Men kanskje en liten vanntank. He, he Radiatoren fester jeg bak på kabinettet Men seriøst, kan man brenne CPU'en ved vannkjøling hvis den blir for varm? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 He, he. Denne får man inn i en ledig CD-Rom slott på Kabinettet. Radiator, tank og pumpe. Alt i ett. Men den suger. Kjøler dårligere enn skikkelig lufkjøling på kjappe CPU'er. Her er link http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13793 Og bilde: Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Leste en test av det. Ser bra ut. Hvor får du kjøpt det? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Leste en test av det. Ser bra ut. Hvor får du kjøpt det? www.psdata.no Tror mpx selger det også. Mye for pengene ihvertfall Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Leste en test av det. Ser bra ut. Hvor får du kjøpt det? www.psdata.no Tror mpx selger det også. Mye for pengene ihvertfall Okey Har bestillt det fra Netshop nå Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Du vet hva tec ( peltierr ) er ? Derfor jeg ville brent prescotten min tilslutt.. Pga. jeg skal peltierkjøle gpu'en.. da blir vannet i systemet ganske så varmt, og hvis det da i tillegg skal innom en stakkars prosessor som kjøles på "vanlig" måte blir det ikke særlig effektiv kjøling Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Skal uansett ha TT Big Water settet til 849,- Men jeg skulle likt å vite hvordan man kan brenne CPU'en ved å vannkjøle en varm prosessor? Du vet hva tec ( peltierr ) er ? Derfor jeg ville brent prescotten min tilslutt.. Pga. jeg skal peltierkjøle gpu'en.. da blir vannet i systemet ganske så varmt, og hvis det da i tillegg skal innom en stakkars prosessor som kjøles på "vanlig" måte blir det ikke særlig effektiv kjøling Prescott svir seg vel uansett ikke pga. både throttling og Auto-shut-down. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå