Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fått bredbånd og trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke kobler telefonene gjennom spiltteren kan det oppstå "støy" på telefonen, og ADSL oppkoblingen vil nok koble fra når telefonen brukes.

Slik kan det kobles opp med analog linje, hvis du vil opprettholde det ordinære telefonnettet i huset:

post-61-1104359239_thumb.jpg

Endret av espengun
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg forstår deg riktig nå men er det sånn at du har tatt og koblet splitteren til telefonen som du har i stuen....Ville tatt vekk splitteren og bare satt i telefonen hvis jeg var deg....

Btw...nå er det vel bare hvis man har router man kan sløyfe splitteren...Er faktisk ikke sikker...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg forstår deg riktig nå men er det sånn at du har tatt og koblet splitteren til telefonen som du har i stuen....Ville tatt vekk splitteren og bare satt i telefonen hvis jeg var deg....

Btw...nå er det vel bare hvis man har router man kan sløyfe splitteren...Er faktisk ikke sikker...

Du forsto ikke helt hva jeg mente, så prøver igjen..

Den linja på splitteren som er beregnet for telefon, går det ann å droppe den og heller sette telefonen i et annet uttak i huset?

Litt lettere å forstå nå? håper det..

Lenke til kommentar

Bror min har ADSL frå bluecom og ikkje telefon.

Dei som hadde huset får hadde telefon så det var innlagt.

Montøren som kom, (eg var ikkje sikker på kva som var inntakspunktet, og blei ikkje montøren heller) sa at det ikkje var vits med splittern når han ikkje hadde telefon.

Men har du telefon må du ha splittern!

Lenke til kommentar
Den linja på splitteren som er beregnet for telefon, går det ann å droppe den og heller sette telefonen i et annet uttak i huset?

Litt lettere å forstå nå? håper det..

Hvis du bare har en telefon tar du med deg splitteren dit og kobler den opp og så lar du ADSL-modemet gå rett i veggen. Splitteren er der for og få telefonen til og fungere på samme linje som ADSL.

Lenke til kommentar

Du kan også kjøpe en trådløs tlf.

Så kobler du den til tlf uttaket på splitteren og pc til det andre uttaket i splitteren.

Da har du tlf tilgjengelig hvor som helst i huset.

I tilegg kan du så kjøpe en router om du vil dele bredbånd til flere pcer. og evt trådløst nettverk om du vil ha trådløst bredbånd i hele huset.

Lenke til kommentar
Bare og gå rett fra telefonlinjen til modemet og det funka fint uten splitteren...

Og du har telefonabonnement som er aktiv på den linja? Høres mest ut som du har levering på rein linje.

Hva mente du med dette? Forsto ikke helt dette..Kan du forklare det litt enklere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...