jogrba Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hei. Noen som vet om noen mobil med minijack-kontakt? Hvor vanlig er dette blant dagens mobiltelefoner? (Da tenker jeg på vanlige mobiltelefoner og ikke PDA og smart phones. Jeg tenker på vanlige mobiltelefoner med mp3, radio og bluetooth og slike funksjoner.) Endret 29. desember 2004 av jogrba Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 nja begyner å bli vanlig men en del tlf kan man kjøpe adaptere til slik at man får minijack. Nå jeg syns er rart at jeg har ikke sett noen sted høretelefoner med minijack tenker da på to stk/stereo. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Alle Nokia modeller som har MP3 støtte kjører på "Pop Port" grensesnittet. Men du får tak i en Pop Port -> 2.5 / 3.5mm adapter. Husker jeg riktig hadde Siemens SL45i minijack? Men den selges ikke lenger uansett. Vet ikke om de nye Samsung kjører på minijack. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg er kanskje ikke så tålmodig av natur, så jeg ble lei av å lete etter en måte å kunne koble noen bedre hodetelefoner til min 6630. Lyden var meget bra, men manglet trøkk i bassen. Popmusikk uten bass er for meg utenkelig. Derfor kjøpte jeg en Creative MuVo TX 256mb mp3-spiller, og dermed var bass ikke noe problem lenger. Riktignok var lyden minst like klar og ren på 6630, men det var det med den bassen. Heller ikke på 6230, som har equalizer, var bassen mye å skryte av, men dette kan bero på de hodetelefonene som følger med disse to telefonene; ikke vet jeg. Enden på visa ble at jeg har solgt min kjære 6630, (for å være med å finansiere Creative MuVo) og beholder min 6230. Altså et kompromiss. Til slutt: Hvilke mobiler har minijack? Sorry, vet ikke. Panasonic X700 kanskje? En 3,5 mm mini-jack-kontakt burde vært standard på mobiler som har litt ambisjoner på musikkfronten. Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg vet ikke om X700 har minijack, og de mobilene jeg har testet som har 2.5mm utgang er: N-Gage, P900, Sendo X, Orange SPV. Det er sikkert flere som har 2.5 mm utgang med mulighet for å kjøre inn en 2-5mm-3.5mm konverter. Siden jeg har flere 2.5 mm til 3.5 mm er det ikke noe problem for meg å koble på et stereo headsett. Selv ikke SL45 har minijack utgang. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Husker jeg ikke helt feil hadde 7650 2.5mm utgang. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Tror min 3510i har 2.5 mm utgang Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Husker jeg riktig hadde Siemens SL45i minijack? Men den selges ikke lenger uansett. Vet ikke om de nye Samsung kjører på minijack. SL4x(i) har bare et 'Lumberg'-støpsel. Etter hva jeg vet, så har ingen Siemens-telefon hatt 2,5mm-støpsel. Mange eldre Nokia-telefoner har vel 2,5mm-støpsel fram til ~6600 og Motorola-telefoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå