Bøgge Bakken Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg kjøpte en brukt radiator. Vedkommene hadde kluppet av slangene. Når tok av disse merket seg at de var møkkede innvendig, de virket som et belegg som lå på innsiden. Det er ikke slangen som er sånn. der slangen var trett inn på radiatoren var slagen slik som den skulle (Gjennomsiktig). Hva skylles dette? Er det bare at vedkommene har bare brukt vann? Lenke til kommentar
druid Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 høres ut som selgeren har brukt rent vann, og så har neturen gått sin gang og utviklet et lite aquarium inni der. Jeg vill handlet litt radiator-rens og kjørt gjennom den i noen timer, før du tok den ibruk på boxen din. Husk at når du monterer den på maskinen din omsider, hell litt radiator væske oppi vannet, slik at ikke du også får et yrende dyreliv nedi der :wink: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 19:33, druid skrev:høres ut som selgeren har brukt rent vann, og så har neturen gått sin gang og utviklet et lite aquarium inni der. Jeg vill handlet litt radiator-rens og kjørt gjennom den i noen timer, før du tok den ibruk på boxen din. Husk at når du monterer den på maskinen din omsider, hell litt radiator væske oppi vannet, slik at ikke du også får et yrende dyreliv nedi der :wink: Kanskje jeg skal bruke et avarium som vanntank . Må vel rense den. ser ut som det er dritt i radiatoren også. Går det bra og vaske/renne den med varmt vann? Lenke til kommentar
KickF Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 For den del kan no du i grunn bruke PLUMBO til å rense opp i desse alge dritte , å plumbo får no ivertfall vekk desse algene , men du kan no som sagt få tak i akvarierens eller noe algeoppløsende middel som er å få kjøp på div. dyreforetninger ,men du kan i prinsipp bruke hava som helst som tar knekken på alger , så lenge det ikkje tar knekken på aliminiumen , elle rkobberen i radiatoren vist de er det du har ... jeg har jeg & ein kompis har brukt noe som heter TANKRENS ... dette er noe fordumt STERKT syreaktig greier som vi fikk ( TOK :wink: ) på jobb som vi bruker til å rense stålktanker med for å bli kvitt bakterier slik at du kan oppbevare mat ( kjøttvarer ) i uten at du får bakterievekst ... dette tar IVERTFALL knekken på algene ... hadde eg voret deg ville eg ha fått tak i noe i samme dyr som vi har brukt ,men det må vere oppløsende ikkje rensede , fordi oppløsende rensemiddel fjerner all dritten ... når du du kjører vannkjølinga di i gang så er det berre å tilsette litt frostveske ( 10 - 20 % av totale veskeinnhold ) på den måten slipper du algevekst så lenge du har det i vannkjølesystemet ditt ... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Det største problemt mitt er at jeg har festa radiatoren og det blir alt for mye arbeid od ta det opp igjen. Plump har jeg men legger det ikke igjen dritt i systemet da? Noe jeg kunne putta i selve vannkjølingsystemet for og fjerne det? Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Eksempel fyll vanntanken din med aquarium rens deretter start pumpe og la det gå en stund(ca til det er ferdig :razz: ) Deretter pumper du vesken og driten ut for deretter skylle det og tilsette, vann med et algedrepende stoff.. Da er du klar til og starte monsteret ditt igjen.. Ask and you shall resive Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 11:13, null.sexy skrev:Eksempel fyll vanntanken din med aquarium rens deretter start pumpe og la det gå en stund(ca til det er ferdig :razz: ) Deretter pumper du vesken og driten ut for deretter skylle det og tilsette, vann med et algedrepende stoff.. Da er du klar til og starte monsteret ditt igjen..Ask and you shall resive Hvor mye koster aquarierens. btw noen somhvet om Aquabee pumpene går oppi den plexitanken de selger på Netc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå