Runaldo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har et Canon S70. I grunn et helt greit kamera med mange muligheter. Når jeg bruker det, står det stort sett på 'AUTO' og med blits på. Problemet er at denne blitsen ikke regulerer seg automatisk. Den tenner seg uansett... Og når den tenner, så er det med et meget sterkt blits-lys. Resultatet er at de som blir tatt bilde av blir veldig bleke og de ser blits-lyet i lang tid etter... Når jeg velger bort den automatiske blitsen, så blir bildene for mørke igjen... Noen gode råd? Er det mulig å justrere ned selve lysstyrken på blitsen? Det andre jeg kaver med er ZoomBrowser EX som følger med kamera. Når jeg velger overføring av bilder, så går det ikke mange overføringene før alt låser seg på pc'en. Må i grunn restarte den for å få normal funksjonalitet igjen. Jeg har prøvd å overføre med andre program og det har ikke vært noe problem - på samme pc'en... Hilsen Runar Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) ... Og når den tenner, så er det med et meget sterkt blits-lys. ... Noen gode råd? Er det mulig å justrere ned selve lysstyrken på blitsen? Tja, hva med å holde fingeren over halve blitsen? Evnt. så kan du jo justere selve lysstyrken ved hjelp av FUNC-knappen: http://web.canon.jp/Imaging/pss70/205-e.html#07 Endret 30. desember 2004 av Pingla Lenke til kommentar
Runaldo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 ...eller tape over halve blitzen.... Kunne ha tenkt meg en litt annen løsning ja... Skal se hva de skriver inne på den linken som du sendte Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 I S-serien er det en del muligheter for å justere blitzen. Du kan finne knappen som justerer lysstyrken på bilder. I en undermeny der er det en instilling for blitz. Kikk i bruksanvisningen. Kjenner ikke dette kameraet spesielt, men denne serien er såpass avansert at det meste kan overstyres. Du MÅ lese bruksanvisningen for å bruke dette kameraet. Det er ikke helt nybegynner-vennlig med mindre noen som har lest bruksanvisningen har justert det først - synes jeg. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei! Har selv S45, og vet ikke hvor store forskjeller det er.. Men jeg bruker P-modus, da dette er mye av det samme som Auto, føler jeg. Det går ivertfall da an å sette blitzen ned noen hakk. Må selv gjøre det endel når jeg tar bilder i mørke rom, f.eks av personer på nærthold. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har du prøvd Fileviewer utility i stedet? Jeg foretrekker den framfor zoombrowser. Evt. bør du laste ned seneste versjon av zoombrowser, om du ikke har gjort det allerede. Når det gjelder blitsen, kan du justere lysstyrken opp og ned 2 "blendertrinn" (blitskompensasjon). Hendig når du vil bruke lav ISO, eller bruke blits ved nærfotografering. Lenke til kommentar
Runaldo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Veldig bra!! Tenkte jeg skulle sette meg ned nå og fin-justere, men det var det selvgølgelig tomt for batteri... Jeg har ikke lastet ned siste versj. av zoom browseren. Den ligger vel inne på canon sine hjemme sider, antar jeg. Det optimale hadde vært å fått justert ned blitzen noen hakk på auto, men slik jeg forstår det, så er det ikke mulig. Ser frem til att batteriet er blitt ladet Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Last ned: http://consumer.usa.canon.com/ir/controlle...15&modelid=9430 Program er bedre enn auto uansett. På noen modeller er fokus helt håpløs på auto. Bedre med et punkt og så halvveis trykke ned knappen, enn 3 punkter og kameraet velger et tilfeldig punkt... Endret 30. desember 2004 av annie2 Lenke til kommentar
Runaldo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Flottings! Har lastet ned zoombrowser nå, men sjekket at jeg nå at jeg allerede har 5.0 fra før....Men, prøver å legge den inn uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå