Klaymen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har trådløst nettverk i mitt hus, og jeg tenkte at for å få netttilgang på spillkonsoll vil det enkleste være å dele internetttilgangen på pc'n som står i samme rommet, med trådløst nettverkskort i tilleg til et vanlig. Når jeg prøver å dele tilkoblingen på det trådløse nettverkskortet, får jeg denne feilmeldingen: Jeg har prøvd å velge en bestemt ip-adressen på pc'n, og da går det an å dele. Men da får jeg ikke inn internett. Noen som har noen lure forslag? Er kanskje nettverket mitt så teit at det ikke går an å dele internett? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvilken ISP? --- Sånn fikk jeg flere maskiner opp med Telenor (PPPoE) ADSL ("Guiden" til telenor funket ikke...): 1) Lastet ned raspppoe, laget oppkobling med den og droppet telenors "ADSL pakke" (husk @online.no i brukernavnet på oppkoblingen) 2) Delte oppkoblingen (ikke nettverkskortet som oppkoblingen er knyttet til) Koblet ut alle protokoller unntatt raspppoe (ta bort kryss, ikke slett) (Altså, ingen tcp/ip protokoll i bruk på dette nettverkskortet) 3) ip på kort2 er satt til 192.168.0.1 (kan ikke huske å ha gjort det, mulig en eller annen wizard har satt det) Koblet ut raspppoe protokollen på dette kortet Alle klienter er satt på automatisk IP, og får 192.168.0.X der X ser ut til å være rimelig tilfeldig Brannmuren måtte koblet ut midlertidig, jobber enda med det. --- Sp+ Lenke til kommentar
Klaymen Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hvilken ISP? Nextgentel, men har det noe med saken å gjøre, da? Ville trodd at problemet lå i den trådløse routeren, eller noe... Kan ikke så aaaaltfor mye om dette, men jeg skal prøve om det du sa hjelper... Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Nja, bare tenkte på om det var sånn oppringings greie (som telenor har), der funket internett-deling når jeg delte oppkoblingen istedet for nettverkskortet. (Du kan (og trenger ikke, heldigvis) ikke bruke raspppoe med nextgentel. Routeren tar seg av oppkoblingen) Sp+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå