Gå til innhold

Lite spørsmål om mennesket....

Nicklas

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare satt og tenkte litt og så tenkte jeg over det med fødsel! Når barnet er inne i magen til kvinnen så er det under vann. Men hva med hvis man føder barnet og putter det oppi et akvarium med en gang. Vil det drukne da? Eller.. hmm... får det oksygen gjennom navlestrengen? Tenkte på dette fordi det kanskje kunne gått ann å utvikle mennesker som kan leve under vann? ;) Eller hva?

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg bare satt og tenkte litt og så tenkte jeg over det med fødsel! Når barnet er inne i magen til kvinnen så er det under vann. Men hva med hvis man føder barnet og putter det oppi et akvarium med en gang. Vil det drukne da? Eller.. hmm... får det oksygen gjennom navlestrengen? Tenkte på dette fordi det kanskje kunne gått ann å utvikle mennesker som kan leve under vann?  ;)  Eller hva?

Takker for alle svar!  :D

men noen som har sånn tilbydelse og føde under vann..!!!! kødder ikke..

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Disse vannfødslene skjer under vann, men også etter fødselen får barnet næring og oksygen via navlestrengen. Med en gang det løftes opp fra vannet og huden i ansiktet reagerer på den tørre/kalde luften starter pustemekanismene og lungene. Hemoglobinet forandres også. Fra da av er all aktivitet under vann over lengre tid en sikker død.

Hvis vi nå lar barnet være under vann, kan det ligge der en viss tid. Det er derimot ikke mulig å forutsi når morkaken løsner og oksygenoverførselen stoppes, så noe blivende sted er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...