Gå til innhold

Skal ha nytt kabinett !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha min ærlige konklusjon av det kabinettet så må jeg si at det ser helt utrolig teit ut. Ja, eg vet jeg er sånn passe harsk når jeg sier det, men du vil ikke ha på det lenge nok til at det er verd pengene. Kjøp deg en Lian Li, Mercury eller 3R Systems kabinett. Mye mer tidløse, kvalitetskabinetter.

Lenke til kommentar

Vel, denne har ikke på langt nær like mange vifteplasser, men det viktigeste er ikke antall vifter, men hvordan de rent tekniske løsningene er.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3RR700B

Denne har:

Foran: 1 stk. 120mm

Bak: 1 stk. 120mm

Sidedør: 1 stk. 80mm

og den i sidedøren har trakt til prosessoren, slik at prosessoren alltid får tilgang til kald, frisk luft fra utsiden. Jeg tror at dette kabinettet har mer enn nok av ventliasjon, og skulle de ikke holde, har dt 120 mm vifteplasser som sikkert rommer en fin liten radiator...

Edit:

annet alternativ, fra komplett:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301979&view=detailed

Foran : 1 x 12 cm - ( 1 installert)

Bak : 1 x 12 cm - ( 1 installert)

Side : 1 x 9 cm - ( 1 installert)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

*Host, host*

20,25, 30, 40, 45, 50, 60, 70, 80, 92 og 120 mm. IKKE 90mm...

Har dette kabinettet her jeg:Mercury

Den har 3x 80mm i sidedør, 1x 80mm i topp (NB. IKKE med bZerk PSU), en 120mm bak og en 80mm foran. Den andre 120mm vifta di kan du henge opp i kabinettet vha. strips (1200 strips for 89,- på Claser'n) som en luftsirkulator. Hvis du har kalde katoder inni kabinettet lyser det opp i noe helvete siden båte sidedør og topp er perforerte. Du slipper også støv siden de perforerte sidene og toppen har filter i seg fra før.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er jeg har en kamerat som har noen av sine vifter som blåser innover , er det lurt ?

Det kommer ann på hvori kabinettet de er, alt handler om god luftsirkulasjon, typisk at man har vifter foran som blåser kald luft inn og vifter bak som blåser varm luft ut. Vifter bak som blåser inn i kabinettet er ofte en dårlig ide fordi det ofte blir varm luft når kabinettet står inn mot vegger osv

Konklusjon: vifter som blåser innover er lurt hvis de er plassert riktig

Lenke til kommentar
Ja, for å få kald luft inn i kabinettet, er det en fordel å blåse luft inn.

7Angående det mercury kabinettet var det silig, har sett mange slike "apple-kloner" i det siste...

Er ikke så enig i at apple kloner er stilig, apple er stilig! men jeg håper ikke dataverden er så kjedelig at vi må ta design fra apple. Men det er jo seff smak og behag

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...