OPG Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 skal ha ny AMD basert PC. har ikke planer om å klokke. villig til å bruke ca. 15000 på denne PC'en som hovedsaklig skal brukes til gaming. litt usikker på kvilket kabinet jeg skal ha, har sett på dette( i svart): komplett.no og denne PSU'en: komplett.no noen innvendinger eller erfaringer med disse? hva tror dere om dett oppsettet? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hadde holdt meg til Nvidia nforce3 HK, og hadde heller kjøpt et fullverdig 6800GT skjermkort...koster like mye. Ellers ser det bra ut spør du meg... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvis du først skal ha nforce er det like greit å vente på nforce 4, det nærmer seg den tiden da de første av de kortene kommer... Men tilbake til oppsettet, ville heller valgt asus a8v-e deluxe siden det har pci express, men da må du ha pci-express utgaven av skjermkortet ditt også! er mer fremtidsrettet å kjøpe pci-e enn agp! Ellers ser oppsettet greit ut! Bra PSU og kabinettet er deilig Lenke til kommentar
steinih Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvorfor en gammel ATA100 hd? Og ikke SATA? mvh steinih Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ville også ha valgt nForce 4 chipset. Da må du kjøpe et skjermkort som støtter PCI-Exp, ville også ha kjøpt et 6800GT som fflex sier. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Er egentlig litt dødføtt å ikke kjøpe pci-e nå, tipper at agp ikke har så lenge igjen å leve Lenke til kommentar
OPG Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? OS på SATA disker funker bra ja Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302677&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302678&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303472&cks=PRL Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? 6800 gt pci-express utgaven Lenke til kommentar
OPG Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? 6800 gt pci-express utgaven akkurat likt 6800 GT AGP? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 alt for lite diskplass du har valgt (vertfall for meg) og jeg ville heller kjøpt et vanlig 6800GT kort en det du har valgt f.eks. Gainward Lenke til kommentar
OPG Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 alt for lite diskplass du har valgt (vertfall for meg)og jeg ville heller kjøpt et vanlig 6800GT kort en det du har valgt f.eks. Gainward ganske sikker på at 200gb holder for meg, viss ikke går det jo ann og bestille en ny. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? 6800 gt pci-express utgaven akkurat likt 6800 GT AGP? Tror det, mulig det er litt dyrere, men jeg tror det eneste som skiller de er hvordan tilkoblinga til hk ser ut EDIT: Ser ikke ut som ASUS har noe som tilsvarer de v9999 kortene med pci-e, du får se om du finner noe på denne lista: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10488 Endret 29. desember 2004 av CaZiO Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg trodde 200 gig ville holde for meg også, jeg har 320 gig og trenger snart ny. jeg vil anbefale deg å kjøpe deg maxtor 300gig 16mb cache Lenke til kommentar
OPG Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? OS på SATA disker funker bra ja hørt at det kan være problem og innstalere OS og formatere SATA disker. at man må bruke diskett for å formatere og at OS er ustabilt på SATA disker, stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg trodde 200 gig ville holde for meg også,jeg har 320 gig og trenger snart ny. jeg vil anbefale deg å kjøpe deg maxtor 300gig 16mb cache Alle trenger ikke å bruke så mye da, en av mine venner klarer deg godt med 160 gb. Maxtor er ikke noe skikkelig bra produsent synes jeg, og den bråker mest av alle. Siden han ville ha en disk som ikke bråker står valget mellom Seagate eller Samsung. Hvis han ikke er så nøye på støyen bør han vurdere WD før han kikker på Maxtor. Står mye om hardisk produsentene her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5993 Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 har valgt en ATA 100 disk fordi jeg har hørt at det kan være litt problematisk med OS på SATA disker. stemmer ikke dette? i tilfelle jeg skal velge et PCI express kort, noen annbefalinger? OS på SATA disker funker bra ja hørt at det kan være problem og innstalere OS og formatere SATA disker. at man må bruke diskett for å formatere og at OS er ustabilt på SATA disker, stemmer ikke dette? at du må bruke diskett kommer ann på HK (jeg måtte ikke det) at det er ustabilt er ca like stor sjans som at det er ustabilt på en IDE disk Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 hørt at det kan være problem og innstalere OS og formatere SATA disker.at man må bruke diskett for å formatere og at OS er ustabilt på SATA disker, stemmer ikke dette? Dette stemmer ikke. Lenke til kommentar
OPG Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 dere sier at jeg bør vente på nvidia nforce4. hva tror dere om dette?: komplett.no Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 dere sier at jeg bør vente på nvidia nforce4. hva tror dere om dette?: komplett.no jeg tror kjøp!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå