wil Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) jeg har da en pc nå som har disse spescene: Fujitsu Siemens pc. CPU: P4 2.8 GHZ 533 MHZ FSB HK:MSI (MS-6558) Harddisk: 2x120 GB Seagate 2 mb cache Ram: 1x512 MB 333 MHZ DDR ram DVD Brenner: NEC-1100A (kjøper en annen snart) DVD Rom: Lite-On 16x/48x Tower: Noise Control Støydempa tower Skjerm: 17 tommers Fujitsu Siemens LCD Skjermkort: G-Force 4 Ti4200 8xAGP 128 MB DDR ram D-Link DWL-520+ Trådløst nettverkskort OS: Windows 2000+SP4/Windows XP+SP2/Slackware 10.0 denne pc`en er nå ganske ustabil, den restarter av seg selv og greier. nå har jeg 250 watts PSU. jeg har nå bestilt meg en 500 watts bZerk PSU å får den snart. sjekka nettopp hvor mye min strøm min pc bruker når den står i Windows. den bruker ca. 275 watt når den står vanlig tror jeg. å da blir jeg et lite spørsmålstegn her for siden at pc`en bruker så mye strøm og psu`en er så liten. hvordan kan det ha seg? Fujistsu Siemens som har levert meg pc`en skal jo være proffe så vidt jeg har fått med meg. jeg skjønner ingenting her. jeg takker iallefall det meste for at jeg har bestilt meg en ny PSU som er så stor. Endret 29. desember 2004 av wil Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sannsynligvis er størmforsyningen din bedre enn den skal være. Men hvordan målte du strømforbruket? Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 fikk en link fran en på forumet som målet sånn ca. forbruk. vet ikke helt jeg. det står jo 250 watt på PSU`en som jeg har nå da. å på nette stod det at den brukte 275 watt ca. det er jo rett og rimelig at jeg bestilte en ny strømforsyning ikke sant? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 fikk en link fran en på forumet som målet sånn ca. forbruk. vet ikke helt jeg. det står jo 250 watt på PSU`en som jeg har nå da. å på nette stod det at den brukte 275 watt ca. det er jo rett og rimelig at jeg bestilte en ny strømforsyning ikke sant? Den testen på nettet er ikke helt 100% Men uansett er det ofte at strømforsyninger yter mer enn de skal. F.eks kan man ikke sammenligne f.eks en 350watt fra q-tec og en på like mange watt fra f.eks aopen. Men det var nok på tide med ny strømforsyning ja Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 ja, jeg mener det iallefall. jeg vet jo at testen på nett ikke kan måle seg med virkeligheten, men det var vel sånn ca. regning tenker jeg. jeg angrer iallefall ikke nå på at jeg bestilte bZerk PSU iallefall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Har hatt tilsvarende oppsett med 300w (men med AMD ). Og det var ustabilt fra tid til annen . Så det kan nok stemme . Er ikke så mye med totalen å gjøre , men balansen av hva PSU leverer på de ulike powerlinjene (eks. kan den ha nok watt på +12v men for lite +3.3v eller +5V , og vise versa) Dessuten har varme mye og si for mange generiskee PSUer ,ved 40-50 grader kan effektiviteten synke fra 70% (målt ved 25C) til 50% eller værre. Men med tanke på kalkulatorene regner de med 100% bruk av alle enheter (max load) hele tiden . Eks en HD i idle bruker mindre enn ved les/skriv , et gfx kort bruker mere i 3D mode enn 2D mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå