Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Windows driver å maser om at jeg må laste ned noe GDI+ greier. Hva er det egentlig? Har fått med meg at det har noe å gjøre med automatisk detektering av all Microsoft programvare på maskina.. Jeg synes det høres helt unødvenidg ut. Hva mener dere? Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 wikipedia har et svar på dette. Det ble vel oppdaget et sikkerhetshull eller noe slikt i GDI detection tool som gjorde at uvedkommende kunne få tilgang til filer på PC-en. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ahaa.. GDI = Graphic Device Interface Sansynligvis den delen av Windows som tar seg av JPG og PNG kompresjonen. Ja, det var jo et sikkerhetshull JPG som ble oppdaget for et år siden eller noe sånt. Så GDI+ er altså sikkerhetspatchen. Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ahaa.. GDI = Graphic Device Interface Sansynligvis den delen av Windows som tar seg av JPG og PNG kompresjonen. Ja, det var jo et sikkerhetshull JPG som ble oppdaget for et år siden eller noe sånt. Så GDI+ er altså sikkerhetspatchen. Tja, ikke helt. Hvis du ser på wikipedia-artikkelen, er GDI+ en "oppgradert" versjon av GDI med flere og mer avanserte funksjoner. Det den sannsynligvis ber deg om å laste ned er "GDI+ Detection Tool", som er et program som ser etter programmer som kan være sårbare for exploiten som ble oppdaget. Du kan lese mer om det her. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 GDI+ er et tegneverktøy (det som viser grafikk, utenom vinduer og sånt, for det er det User.exe som gjør) som kan skrive til printere og skjermen, det støtter det meste (Anti-Aliasing, mange typer bildeformater osv.) er du programmerer, kan du sjekke det ut på msdn.microsoft.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå