potetskrell Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det ble ikke bedre for å si det sånn. Se på bildet jeg la ved. Først koder man sida slik at mozilla viser den rett, så tilpasses den alle andre nettlesere. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Så jo artistisk og fiffig ut i Firefox.. Edit: Oi. *lære seg at det kanskje er flere sider* Endret 2. januar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 trykk oppdater!!! Må bare si... « Hahaha.... ^^ Er fordi dere har vært inne på den gamle siden min... samme filnavn på enkelte bilder. Derfor blir det helt feil! oppdater siden FFS Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 trykk oppdater!!! Må bare si... « Hahaha.... ^^ Er fordi dere har vært inne på den gamle siden min... samme filnavn på enkelte bilder. Derfor blir det helt feil! oppdater siden FFS Ehehe! :!: Sorry, dude. Ja, nå ble det straks bedre. Fjern hakkete kanter. Likte bakgrunnen, men at det stod BLOGG mitt i headeren syntes jeg ikke passa veldig bra. Og jeg liker enda ikke fontvalget ditt. Finn noe mer, not-tk. (tolk det den som skjønner.) Eller, pent! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Nå har jeg endret skrif-type, rendret designet på nytt og neste fjernet "blogg" fra headeren... edit: husk å reload da Endret 2. januar 2005 av Dasse Lenke til kommentar
N* Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 finn et annet sted til blogg i headeren. under andreas kansje? og mindre selvfølgelig. antialias må du ha. ikke ha linjene svarte. finn en lys blå/grå farge eller no. få menyknappene litt mer inn i resten. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Marvils 6 tanker: Førsteinntrykk: Fryktelig hjemmelaget. Generelt: Antialiasing er kanskje en idè. Bakgrunn: Selve sidebakgrunnen kan vel igrunn fungere på en side, men ikke helt optimalt slik det er nå. Meny: Den gjør ganske mye av seg, kanskje litt for mye. Meny: Mouseover hadde kanskje gjort seg. Typografi: Funker vel, litt farger og slikt hadde muligens gjort seg. Endret 2. januar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hjemmelagd... thats right :!: - skal jo se litt hjemmelagd ut da (men ikke på den måten though) Problemet med Antialiasing er at... Jeg får det ikke på (er stroke) Bakgrunnen kan jeg kanskje lage litt mer spendende, kanskje litt mer farge også... - er ihvertfall bedre enn uten! (tror jeg) menyen har forresten MouseOver... ta en nærmere titt - hvis du ikke har max sikkerhet i IE - skal disse synes... Husker ikke helt hva IE kalte det, men den blocket ihvertfall javascriptet mitt og kom opp med sånn stygg "Do you want to unblock "den tingen" Typografi - Farger skal bli... Ingen dårlig idé Men; drit oppi denne posten... la den dø (dette var en post for kritikk på v.2 ) Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Problemet med Antialiasing er at... Jeg får det ikke på (er stroke) lag det du har stroke på, på nytt, som ikke har så skarpe kanter, og så stroke på den igjen, og alt blir fint Endret 2. januar 2005 av arthoz Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Synest du har fått en veldig fin side, ihvertfall når jeg tenker på den andre:P Siden er veldig fin og jeg likte godt bakgrunne. Men som sagt du trenger AA på kantene. Menyen ser heller ikke så værst ut utenom at jeg ikke liker så store bokstaver, men det var helt greit. En ting du burde skifte på er :hover fargen på de vanlige linkene. Den blir litt i grenseland for meg. Skift heller til en mørkere farge enn det du har nå. Jobb med denne så blir det bra! Lenke til kommentar
joffar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 menyen har forresten MouseOver... ta en nærmere titt - hvis du ikke har max sikkerhet i IE - skal disse synes... Husker ikke helt hva IE kalte det, men den blocket ihvertfall javascriptet mitt og kom opp med sånn stygg "Do you want to unblock "den tingen" Hvrofor bruker du javascript til mouseover. det kan jo enkelt gjøres i css filen din ellers er header og andre elementer litt hakkete rundt omkring virker også som det er noen pixler feil her og der... just imo though ellers en fin side. Lykke til videre Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Hvrofor bruker du javascript til mouseover. det kan jo enkelt gjøres i css filen din Fordi det er to bilder, en for hover og en... vanlig. edit: takk for respons... skal fikse alle de små-feilene. Endret 3. januar 2005 av Dasse Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Fordi det er to bilder, en for hover og en... vanlig. Her står det jo hvordan både 1-bilders- og 2-bildersversjoner skal gjøres med CSS. Ikkeno problem. Endret 3. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ser ut som om headeren er skåret ut med brødkniv i hard plast eller metall. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ser ut som om headeren er skåret ut med brødkniv i hard plast eller metall. takk Skal fikse det... btw: prøvde med "mouseover" i CSS... Det gikk til hel#¤% Fikk liksom ikke CSS'en til å skifte bildet, er bare BG... Problemet var da at jeg måtte lage link av "Div'en"... Det kunne jeg ikke (ble ikke vaildert) Testet i alle mulige "oppsett"... Var umulig. Hadde gått om jeg hadde hatt tekst though... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 det er jo selve bildet som du lager klikkbart, og du legger det ikke inn som bakgrunn... Dersom det er del av ett større bildet, klipper du ut delen som skal forandre seg ved mouseover, lager ett nytt bilde med en del uten mousevoer, og en annen del med mousover. Deretter posisjonerer du det bildet der det skal være i forhold til selve hovedbildet. ved hjelp av div eln... og du setter at bare en del av bildet skal være synlig, deretter forflytter du bildet vh av css ved mouseover.+ jaja litt krøkkete forklart sikkert... men men. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 det er jo selve bildet som du lager klikkbart, og du legger det ikke inn som bakgrunn... Det du sier er feil, og det mest riktige er å gjøre det stikk motsatt av hva du sier - bare les på siden jeg linket til tidligere i tråden. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 det er jo selve bildet som du lager klikkbart, og du legger det ikke inn som bakgrunn... Det du sier er feil, og det mest riktige er å gjøre det stikk motsatt av hva du sier - bare les på siden jeg linket til tidligere i tråden. Problemet var jo det at han ikke hadde noe tekst å bruke som link.... eksemplet som du linker til bruker tekst som fyll til lenken, deretter bruker den bildet som bakgrunn... Mulig at du kan bruke display:block; eln slik at det settes av en box, men må du ikke ha noe å fylle dette med for at lenken skal fungere? I eksemplet prøvde jeg å forklare det med stort sett samme metode som eksemplet du lenket til bortsett fra at jeg ikke la det inn som bakgrunn, men som bilde isteden... Som sagt var det nok krøkkete forklart. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hva er det egentlig du mener? Bruker tekst til å fylle lenken..? 1. Linker skal opprinnelig være tekst, slik at linken uansett kommer fram, bilder på eller av, støtte for CSS eller ikke. 2. Da må man lage en vanlig tekstlink, og style denne med CSS. Man legger inn bakgrunnsbilder i CSS, og legger kanskje inn ett bilde som inneholder flere versjoner av knappen, én for :hover, én for a osv. Ser vi på siden hans, er det nettopp noe slikt han ønsker. Rollovermenyen funker for de fleste som den skal, men ca. 10% av alle som surfer på nettet har fortsatt javascrpt deaktivert/ikke installert, og da funker ikke rolloverene. For så vidt greit nok, men om bilder også er deaktivert, får ikke besøkende noen meny overhodet, og da er det ikke greit på noen måte lenger. Her (en av mine gamle sider) er CSS-metoden for rollovers tatt i bruk. Støttes ikke CSS, vises tekst. Er bilder slått av, vises tekst (det er i alle fall meningen med metoden jeg tidligere linket til, funker det ikke på den gamle siden min, funker metoden jeg linket til). På denne måten blir siden tilgjengelig for, om ikke alle, i alle fall langt fler enn ved bruk av JS og img-tagger. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Det er tidllig her enda..... Dasse, dersom du bruker MrBergs eksempel på siden hans http://home.no.net/heinweb/ , hvor han bruker span til å gjemme teksten, deretter bruker du eksemplet her http://wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html for bildene dine, da skulle vel alt virke riktig.... Og hvis dette også er feil.... ja ja... im just an amateur anyhow... Endret 4. januar 2005 av joffar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå