monzilla Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg skal oppgradere pcen min og har lyst på et hovedkort som sparker litt fra. Har tenkt å kjøpe en athlon64 prosessor og 1024 mb ram. Jeg greier ikke å bestemme meg for hvilket hovedkort jeg skal kjøpe? Noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hva er du ute etter da? PCIe eller AGP? Dyrest mulig eller mest for pengene? Spesielle egenskaper som bør være med? PS. Hovedkort sparker ikke fra. Hovedkortet tilfører ingen ytelse, det er det CPU'en som tar seg av. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 De fleste hovedkort duger fint om du ikke skal klokke, men enkelte er ustabile uansett. Jeg har hittil hatt få negative opplevelser med mitt MSI K8N NEO2 PLATINUM. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 En ting jeg lurer på, er det AGP-slotter på de med PCIe? Tenkte å bruke rundt 2000 kroner, så det blir vel det som gir mest for pengene i den prisklassen. Har tenkt å oppgradere skjermkortet mitt til våren når ATI slipper sine nye greier, så jeg bør vel ha et med PCIe, men mit nåværende kort Radeon 9700pro er AGP. Vil dette skape problemer? Vet ikke helt hvor mye jeg har tenkt å klokke, jeg er egentlig mest ute etter å ha et stabilt system som er bra til spilling Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 En ting jeg lurer på, er det AGP-slotter på de med PCIe? Nei, det er enten eller. Tenkte å bruke rundt 2000 kroner, så det blir vel det som gir mest for pengene i den prisklassen. Har tenkt å oppgradere skjermkortet mitt til våren når ATI slipper sine nye greier, så jeg bør vel ha et med PCIe, men mit nåværende kort Radeon 9700pro er AGP. Vil dette skape problemer? Ja, du må nok velge mellom AGP og PCIe. og nye skjermkort kommer neppe i AGP-formatet lengre. En ting du kan gjøre er å kjøpe et hovedkort med AGP nå, og selge det til våren når du skal kjøpe skjermkort, og så kjøpe hovedkort i samme slengen. En annen mulighet er å selge skjermkortet ditt (ca 8-900kr) og kjøpe både hovedkort og skjermkort nå. Hovedkortet må være med PCI-e og skjermkortet også. F.eks Nforce4 Ultra eller SLI (ca 1200kr) og et Geforce 6600GT PCIe (ca 1500kr) Totalt ca 2700kr. Altså ca det samme som de 2000 kronene du hadde tenkt å bruke + inntenkten fra skjermkortet som du selger. Vet ikke helt hvor mye jeg har tenkt å klokke, jeg er egentlig mest ute etter å ha et stabilt system som er bra til spilling Da trenger du ikke noe voldsomt til hovedkort. Det holder fint med ett i prisklassen rundt 1000kr. F.eks et med Nforce3 250Gb brikkesett. (De har alle AGP.) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 skulle tro de nyere lavbudsjett-grafikkortene kommer i AGP. Vi har jo framleis PCI-skjermkort i butikkene, liksom.... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) hmm, det ødela planene mine. jeg hadde tenkt å kjøpe nytt system nå og skjermkort til våren når radeon slipper de nye greiene sine... huff huff huff... Hvordan vil et 6600GT på et athlon64 3500+ system med 1024 mb minne fungere spillmessig i forhold til mitt radeon 9700pro ? Endret 30. desember 2004 av monzilla Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 et 6600GT skulle være merkbart bedre enn 9700/9800 serien ut i fra det jeg har lest av tester, har et på vei i posten nå selv, skal ha i 2. pcen er litt spent på hvordan det er Etter det folk har skrevet om det er det et raskt kort men det støyer vist litt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jepp, Geforce 6600GT skal vistnok yte 20-30 % bedre enn Radeon 9800Pro som i sin tur yter rundt 10-20% bedre enn Radeon 9700 Pro Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 takker for veldig gode svar her folkens! er det noen spesielle hovedkort dere kan anbefale med PCIe? Blir som sagt et socket 939 med en Athlon64 XP3500+, 1024 mb minne og et eller annet 6600GT-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå