Gå til innhold

Skal ha ny S-ATA hardisk.. Hjelp!

dandel58

Anbefalte innlegg

Heisann:) Jeg har gått lei min 80 giga Maxtor Seriell ATA hardisk.. Den er bare for liten.. Skal ha meg en ny men hvem bør jeg velge? Har bare hatt Maxtor før skjønner dere.. Skal kjøpe meg en hardisk på 200 giga.. Disse er alternativene fra komplett:

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

hvem av disse bør jeg ta? Har hørt mye om Seagate Barracuda som er positivt, men nå har jeg alltid hatt Maxtor.. Nå har jeg ikke fattern til å hjelpe meg med å velge produkt.. Så jeg vil vel ikke få noen problemer hvis jeg kjøper en av disse og bare bytter den ut med den gamle? Siden jeg har en ATA disk fra før?

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det store spørsmålet er: hvilket hovedkort har du? støtter dette s-ata? støtter det ncq? trenger du kanskje ny strømforsyning også?

hvis hovedkortet ditt støtter s-ata kan du kjøpe en hvilken som helst s-atadisk. støtter det også ncq så er det jo en fordel å kjøpe en disk som også støtter ncq, dvs maxtordisken.

Lenke til kommentar
det store spørsmålet er: hvilket hovedkort har du? støtter dette s-ata? støtter det ncq? trenger du kanskje ny strømforsyning også?

hvis hovedkortet ditt støtter s-ata kan du kjøpe en hvilken som helst s-atadisk. støtter det også ncq så er det jo en fordel å kjøpe en disk som også støtter ncq, dvs maxtordisken.

må hk'et støtte NCQ? man kan vel bruke disken selv om det ikke støtter NCQ også..... eller.......

Lenke til kommentar

Tror du kan ha S-ATA på det hovedkortet, så da vil jeg anbefale WD disken siden du sikkert er vent med mye støy(Maxtor bråker).

Den er billigst og yter best, like etter årskifte kommer WD med en ny type disker som avgir mindre varme, og bråker mindre enn de gamle diskene.

Kjøp den ;)

Lenke til kommentar

må hk'et støtte NCQ? man kan vel bruke disken selv om det ikke støtter NCQ også..... eller.......

selvsagt kan man bruke disken selv om hovedkortet ikke støtter ncq. poenget er at det er *fordelaktig* at hovedkortet støtter ncq hvis man kjøper nettopp en ncq-disk. da får man utnyttet disken maksimalt. og ncq-støtte på disk koster jo litt ekstra, så det er poengløst å kjøpe disken hvis man ikke får utnyttet det man betaler litt ekstra for. :)

Lenke til kommentar

Ligg unna "Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM"!

Mulig at jeg har vært uheldig med mine to disker men har opplevd mye rart.

Når jeg pakker ut store *.rar filer til samme disk som de leses fra så er det nesten umulig å få gjort dette uten "CRC" feil. OK når filen leses fra en disk og skrives til den andre.

Dette gjelder begge diskene.

Når jeg bruker bitTorrent så stanser nedlatinger stadig opp med "file corrupted".

Seatools finner ingen større feil

Mulig at jeg er litt urettferdig men slik opplever ihvertfall jeg diskene.

PS: Stillegående & raske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...