Beethoven Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Heisann. Jeg har nå holdt på å lekt meg med å lage en gjestebok ved hjelp av flat filer. Siden før har jeg bare brukt MySql, og det er vel ikke så dumt med erfaring med flat filer . Vel problemet er at jeg får lagret filer, men jeg vet ikke åssen jeg skal få til å lese dem . Her er koden: http://norskwebforum.no/pastebin/index.php?id=416 (La den i pastebin så dere får farger .) Jeg har skrevet en kommentar på linje 56 hvor jeg ønsker nyhetene. Takker til alle som kan hjelpe med noe . Lenke til kommentar
jrz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 hmm.. jeg syns du har gjort det på en litt rar måte... du lager en ny .php fil per nyhet, det de fleste gjør med flatfiler er å lagre en oppføring per linje.. det ville vel gjerne være lettere imo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Prøv som zyrtech_ sier å legge all info om en nyhet inn på en linje i samme tekstfila, så bruker du fread og explode til å lese inn nyhetene.. Seperer informasjonen med noen tegn som du deler opp stringen med (helst et symbol eller en liten tekst string som ikke forekommer i nyhetene) du finner mer info om fread og explode på php.net siden.. mvh Cola Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jeg fikk beskjed om å gjøre det slik som jeg har gjort det nå pga. at jeg skal få sletta å redigert dem! Åssen skal jeg liksom få skilt innleggene da, hvis jeg legger dem i en fil!? Endret 30. desember 2004 av Beethoven Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg fikk beskjed om å gjøre det slik som jeg har gjort det nå pga. at jeg skal få sletta å redigert dem!Åssen skal jeg liksom få skilt innleggene da, hvis jeg legger dem i en fil!? Du kan jo f.eks legge dem inn i arrays Lenke til kommentar
jrz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 et innlegg pr linje osv.. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) jeg har lagd en gjestebok her, syntes ikke den ble så verst Laget med .txt filer btw Endret 31. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå