Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Nokia 6670?

Anette_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..

Jeg har 7610, som er dens hardware-bror med annet design. Regner med at mine erfaringer duger derfor.

Positivt:

- Bra skjerm

- Symbian og dets muligheter

- Minnekort

- Kamera

- Bluetooth osv.

- Masse masse mer

Negativt:

- Mangler stereo mp3-støtte og radio

- Mangler 3g og EDGE

7610 er en av telefonene jeg har vært mest fornøyd med. Er ikke uten grunn at jeg har hatt den i hele 6-7 mnd. Den har som nevnt ikke ordentlig støtte for musikk, men personlig plager ikke dette meg pga. at jeg har mp3-spiller.

Vet ikke hva mer jeg skal si. Tastene kan jeg ikke uttale meg om. Designet er i min mening relativt ille på 6670. Dette er selvfølgelig en smakssak.

Om du har spørsmål om software-messige ting om mobilen kan jeg nok svare på det meste, så spør ivei.

Lenke til kommentar

Takk for et bra svar! :)

Personlig liker jeg designet, men ikke bedre enn den sølvfarga E700 jeg har nå. Lillesøstra mi bød meg 2000 for den så da fant jeg ut at hvis jeg bytter til active talk med sms mania ( har nå young talk med sms mania) så blir det ganske billig å bytte mobil og jeg ser etter en med alle de fordelene du nevnte opp. Litt kjedelig med mp3-spiller i mono, men jeg trenger egentlig ikke mp3-spiller på mobilen når jeg har mini iPod...

2mass: Er det denna siden du mener? http://gsmarena.com/

Lenke til kommentar
Takk for et bra svar! :)

Personlig liker jeg designet, men ikke bedre enn den sølvfarga E700 jeg har nå. Lillesøstra mi bød meg 2000 for den så da fant jeg ut at hvis jeg bytter til active talk med sms mania ( har nå young talk med sms mania) så blir det ganske billig å bytte mobil og jeg ser etter en med alle de fordelene du nevnte opp. Litt kjedelig med mp3-spiller i mono, men jeg trenger egentlig ikke mp3-spiller på mobilen når jeg har mini iPod...

2mass: Er det denna siden du mener? http://gsmarena.com/

Takk! :)

Lenke til kommentar
... Litt kjedelig med mp3-spiller i mono, men jeg trenger egentlig ikke mp3-spiller på mobilen når jeg har mini iPod...

...

Mono mp3-spiller er på trynet.

Det spørs jo hvilke krav den enkelte har. De som kjøper mobiltelefon mye på grunn av at den har innebygget mp3-spiller, bør absolutt få demonstrert mobilen før kjøp. Dersom man er veldig nøye på det, må det i det minste være stereo. At det er litt trøkk i bassen skader heller ikke. Popmusikk uten bass er helt verdiløst for meg iallfall.

Det beste er kanskje ennå å holde seg til en "ekte" mp3-spiller. Den har flere innstillingsmuligheter, er lettere å betjene, og den kan ikke minst kobles til en rekke ulike hodetelefoner, dersom den har mini-jackplugg (3,5mm). Dermed kan man faktisk også koble den til mange PC-høyttalere, eller til en forsterker med "vanlig" jackplugg, via en overgang (adapter) som ikke er vanskelig å få tak i. Den kan sikkert også kjøres gjennom lydkortet til en PC. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det blir på trynet med mono mp3 ja :)

Men jeg regner ikke med å høre noe særlig på mp3 på mobilen min, må vel bli hvis jeg har glemt alt annet av bærbar-musikk hjemme og jeg faktisk har med ting til å høre fra mobilen OG jeg har lagt inn sanger..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mp3-spiller i et par mobiler, men investerte i en "ekte" mp3-spiller. Det har jeg ikke angret på. Kjøpte en Creative MuVo TX, som jeg kan plugge i enhver PC med USB-port og Win XP.

Som du sier, er det greit å ha mp3-spiller i mobilen i reserve dersom man har glemt annet bærbart utstyr. Har du en iPod, bruker du ikke mobilen som mp3-spiller, med mindre du må :)

De som likevel vil satse på en mobil med mp3-spiller for å bruke den som sin primære eller eneste mp3-spiller, bør huske å velge en mobil med masse minne. Det gjøres best med å velge en mobil med mulighet for minnekort.

Lenke til kommentar

Som sagt er det ikke mp3 spiller jeg leter etter. Har en flashbasert mp3-spiller, en mini iPod og en mini disc spiller så jeg dør ikke om mobilen har mono mp3 ;)

Men det forundrer meg at ingen på forumet har Nokia 6670, eller ihvertfall ingen som hittil har skrevet her at de har den..

Lenke til kommentar
Men det forundrer meg at ingen på forumet har Nokia 6670, eller ihvertfall ingen som hittil har skrevet her at de har den..

Jeg kan nå ihvertfall gjette:

Når man har kopiene 7610 og 6670 tror jeg de aller aller fleste her på forumet liker 7610 sitt design best. Du er unntaket Anette.

Når man kan velge mellom de to, tror jeg ca. ingen ser grunnen til å velge den (i min og mange andres mening) utrolig stygge 6670 forann 7610. :)

Lenke til kommentar

Er høytaleren på 6670 og 7610 like dårlig på 6600? Jeg husker jeg hadde 6600 for en stund siden. Etter min mening synes jeg det var helt forferdelig å bruke ringetoner på den. Jeg prøvde først med mp3 som ringetone, noe jeg fant ut funka veldig dårlig. Så prøvde jeg midi-toner, men synes faktisk det var en del skrangling og rasling der også. Er dette forbedret, eller var det rett og slett høytaleren min som var ødelagt? :p

Lenke til kommentar
--

Du prøvde .mp3 som ringelyd på 6600? Det er rart, ettersom 6600 ikke støtter det :)

Kan ikke akkurat si at høytaleren er særlig bra, men den duger da. Jeg har ikke sammenlignet høytaleren med særlig mange andre mobiler, men den er ålreit til min .midi som fulgte med :)

Lenke til kommentar

huff Arehei du er litt tjapp i skrivinga noen ganger!

6600 kan man ha mp3 som ringetoner ja, man legger inn en mp3 spiller og et program som heter Fexplorer...

tar den sangen man vil ha og legger inni profiler generell der du vil ha den, så det er ikke noe problem...

jeg hadde ivertfall kim larsen "this is my life" på min 6600...så det så... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...