j0k3r Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skaffa socket a kort til en kammerat for en stund siden.. Han driver å bygger seg en PC.. (eller jeg bygger for han ) Men ser jo nå, at det er plutselig ikke ligger Athlon prosessorer under "Socket A", hverfall ikke på komplett.no.. Noen som veit hvor jeg får tak i det, hvis det er mulig å få tak i? For disse sempron CPUne er vel ikke no særlig, eller...? t n x Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sempron har jo overtatt for Athlon såvidt jeg vet på Socket A. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 www.netshop.no har noen AthlonXP cpu'er inne. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sempron har jo overtatt for Athlon såvidt jeg vet på Socket A. Ja, men ytelsen er dårligere på Sempron enn på XP Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 oki, ser at det er noen nettsteder som har noen igjen.. Også står det noen steder at dem får inn fler. Kan det stemme? Med tanke på at dem ikke blir produsert lenger? Eller blir dem det...? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 de selger ikke athlon i socket a på komplett lenger, sempron har tatt over Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jeg vil tippe DENNE HW.no-artikkelen vil gi svar på det meste angående mangel på AthlonXP. Endret 30. desember 2004 av skag1 Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 skag1 : takk, den sa det meste ja... Lenke til kommentar
Novise Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vil en sempron fungere på et hvilket som helst A-hovedkort? Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Novise : hehe, ja det kan du være ganske sikker på Så lenge du bestiller fra et sted, og går under kategori "Socket A" trur jeg nok den passer på socket A kort Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er slett ikke sikkert Sempron vil fungere på eldre socketA-hovedkort. Mulig man må oppdatere BIOS på noen også. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jupp, man må nokk belage seg på å oppdatere bios på enkelte hovedkort. Hadde for 1 mnd siden ett A7V8X hovedkort, med via brikke.. den nektet å kjøre over 900 mhz på en Sempron 2200 prosessor. Dette var tilfeldigvis en feilsending i fra mpx, så det kortet er levert tilbake for lenge siden:) tilbake til topic: Om kameraten din ikke skal spille, eller drive med redigering eller noe sånnt, så holder en sempron i lange baner.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Skjekk med hovedkortprodusentens sider, der står det hvilke CPU'er som er støttet i de forskjellige BIOS-versjonene. De fleste (om ikke så godt som alle) hovedkort som ble laget før Sempron kom ut, må ha en BIOS-oppgradering for at det skal funke 100% korrekt. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Prøv å få tak i en Athlon XP Barton 2500+ og overklokk den til 3200+. Det aller beste er å få tak i en mobil Athlon XP. Mange av disse kan du ganske enkelt klokke til 2500MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå