Gå til innhold

Et par spørsmål til dere....

Anbefalte innlegg

Hvis dere kunne velge hvilket skjermkort ville dere velge av Radeon 8500 128mb ram eller Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR.. Bare lurer på dette siden dette er to kort som har falt i smak for meg, trenger nytt skjermkort, har geforce 2 32 mb for øyeblikket :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GF4

Men GF2 er heller ikke dårlig - du får ikke mye mer FPS fra GF4 hvis du har prosessor på P3-600 nivå eller lavere (opplevde nettopp det). I sånn tilfelle kan du vente med investeringen til prisene synker litt mer.

Lenke til kommentar

Hvis du går for radeon'en er det smartest å gå for LE versjonen, men allikevel GeForce 4 Ti4400 er mye kraftigere.

Du får som du ser her på en av hw's annonser et Asus GF4 Ti4400 til 2500,-, dette er et bra kort(hvis jeg ikke husker feil) og har mye bedre ytelse enn Radeon 8500LE til ca. 2000,-.

Konklusjon: GF4; mye mer for penga, samtidig som det er mye kraftigere. Det vil derfor ta lenger tid før du må bytte ut skjermkortet. Lykke til med valget! :smile:

Ser du er ny, så jeg skal ikke klage, men prøv og husk at slike spørsmål alltid blir tatt opp et dusin ganger. Søk i forumet. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 17:28, DidzisK skrev:

GF4

Men GF2 er heller ikke dårlig - du får ikke mye mer FPS fra GF4 hvis du har prosessor på P3-600 nivå eller lavere (opplevde nettopp det). I sånn tilfelle kan du vente med investeringen til prisene synker litt mer.

Fps er ikke det som betyr mest med de nye g4 skjermkorta,billed kvaliteten har også noe å si,eg bryr meg ikke om eg har 50fps eller om den er 100fps,ditt øye ser ikke noen forskjell på det.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...