Gå til innhold

winxp lite, noe du savner om du innstalerer det?

Åsmund

Anbefalte innlegg

Hay, jeg var nyssjerrig på winxp lite, skulle være mer responsivt og det er vel en selvfølge når det tar 350 mb eller så.

Men er det noen som har testa det ut?

Er det noe du vil savne ved å innstalere det om du bare er en vanlig bruker på oc-en?

Altså vanlig bruker som ikke trenger alverdens veivisere og HQ GUI osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo. XP Lite har ikke Media Player nei. jeg synes for min del at de kunne tatt bort endel mer også med det samme de var i gang. f. eks ta bort, Windows Messenger, Fjernhjelpa (ikke remote desktop) outlook express, Internet Explore.

nLite (se sig.) så får du de fleste ønsker oppfyllt.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
jo. XP Lite har ikke Media Player nei. jeg synes for min del at de kunne tatt bort endel mer også med det samme de var i gang. f. eks ta bort, Windows Messenger, Fjernhjelpa (ikke remote desktop) outlook express, Internet Explore.

nLite (se sig.) så får du de fleste ønsker oppfyllt.

Mvh Meg.

Og dette skaper ingen form for ustabilitet? bare og fjærne uønskede komponenter?

Høres jo helt fantastisk ut

Lenke til kommentar

kan jeg trygt fjerne explorer core og internett?

JEg bruker bre opera til vanlig.

edit: win update vil ikke kunne brukes står det..om jeg fjerner explorer..

gjør det noe særlig? kan du ikke laste ned patcher osv isteden?

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha tilgang til Windows Update fjerner du bare IE og ikke IE core, så kan du bruke windows explorer sin addresse linje til å gå inn på microsoft sine sider.

Når det gjelder stabilitet, så sitter jeg med en nLited xppro sp2 nå, der jeg har fjernet det meste, og har enda ikke opplevd noen form for ustabilitet. XPCD'en som jeg fikk etter reduksjon, er på 184mb mot 554mb orginalt, dette med sp2 integrert. Så jeg har fjernet masse.

Når det gjelder andre ting, som hva som lønner seg å fjerne osv. bør nlite forumet besøkes og leses. Og for bedre å teste hva som virker, kan virtualpc eller wmware være greit bruke som en virtuell platform.

Lykke til med "skrellinga"

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...