smeboe Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Noen som vet hvilken cpu vifte som passer til dette hk? Jeg har funnet ut at det som brker mst nå er cpu viften som en en boxed vifte til AMD 3500+ Men har hørt at den zalman 12" viften ikke passer... Jeg vil ha det mer stille. Noen som har tips? Jeg bruker Arctic Cooling på dette, det funker fett, og er ganske stille... Jeg må også si at AC-vifta er ganske mye større enn Boxed-vifta, så det er vel bare 12cm fra zalman som ikke funker... Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg må også si at AC-vifta er ganske mye større enn Boxed-vifta, så det er vel bare 12cm fra zalman som ikke funker... Ok! takk for svar! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg skulle gjerne ha koblet lydkabelen fra min DVD-ROM til hovedkortets lydutgang men hvor finner jeg denne? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg skulle gjerne ha koblet lydkabelen fra min DVD-ROM til hovedkortets lydutgang men hvor finner jeg denne? hvorfor skal du det egentlig? Uansett, står i manualen, men kan jo si deg det at den finner du rett atme kontatken for frontkontakene til lydkorte, den heter JCD1 under det nederste pci sporet, helt til venstre på kortet Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg bruker 5.03. Den er, ifølge MSI Liveupdate, den siste offisielle nforce3-driveren. Siste offisielle fra nVidia er 5.10 Bruker beta 6.xx (husker ikke) og alt vell Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det eneste du kan merke deg er at det er litt trangt rundt CPU-socketen så dersom du skal bytte kjøler vil ikke de aller største kjølerne passe. Dette gjelder blant annet Thermalright XP-120 og Zalman 7700. Thermalright xp-120 passer til dette hoved kortet! Man må bare bøye litt på en kondensator. Det som er veldi bra med xp-120 på dette kortet er att man kjøler RAM også veldi mye, da den store 120mm vifta blir stående litt over ramza og blåse rett ned på dem. Veldi godt Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg skulle gjerne ha koblet lydkabelen fra min DVD-ROM til hovedkortets lydutgang men hvor finner jeg denne? hvorfor skal du det egentlig? Uansett, står i manualen, men kan jo si deg det at den finner du rett atme kontatken for frontkontakene til lydkorte, den heter JCD1 under det nederste pci sporet, helt til venstre på kortet Les denne ...har ingen anelse om hva det kan være ell om det lar seg fikse med lydkabel fra HK'et. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 du kan jo selvfølgelig prøve. Men prøv å spill av en lydcd, er det lyd da, så skal det jo ikke være der problemet ligger Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvis jeg vil bytte chipsetkjøleren på kortet. Holder det med denne? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=145592 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 du kan jo selvfølgelig prøve.Men prøv å spill av en lydcd, er det lyd da, så skal det jo ikke være der problemet ligger satt inn en vanlig CD men når jeg kobler opp ørepluggene til DVD-ROMen, kommer det ingen lyd iheletatt.. hva kan det være..? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 bruker du noe program til å spille av lyden da? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 bruker du noe program til å spille av lyden da? program? mener du som Windows Media Player/WinAmp eller lyddrivere? spilte CDen i WMA og har hovedkortets offisielle drivere Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Plugg øretelefonen på lydkortet... Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det går vel ikke an å bytte chipsetkjøleren på dette he'et? Det er jo så trangt mellom chipset og gpu at det er ikke te å tru. Må jeg senke viftehastiheten da? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 får bare klokket til 205, hvis jeg setter fsb høyere enn dette får jeg en feilmelding. Hvis jeg skrur på dynamisk overklokking kommer jeg ikke inn i vindows engang, noen som vet hva jeg gjør feil? har minne som tåler 250+ Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) så thermalright xp-120 passer til hovedkortet, hmm.... hvilken chipset kjøler anbefaler dere? helst fra microplex, kravet er at den skal være stille og ikke være for svak for chipset på dette hovedkortet.... EDIT: skiftet til microplex Endret 7. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 tok enkelt å greit å flyttet chipsetkjøleren over på viftekontrolleren.. kjører den på 5 v nå og den er lydløs Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 da får jeg også gjøre det (når jeg får hovedkortet ) Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 ingen som har hatt problemer med overklokkingen? jeg kommer ikke over 205 er det kortet som det er noe feil med eller er det jeg som gjør noe feil Lenke til kommentar
idieH Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Er det plass til en passiv chipset-kjøler på dette hovedkortet? Jeg har nvidia 6800le grafikkort. Noen som har prøvd med denne kombinasjonen? Jeg har skrudd ned viftehastigheten, men jeg syns fortsatt lyden er irriterende. Har så veldig lyst på passiv kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå