Gå til innhold

oppsigelse av abonnement?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er egentlig feilpostet, hører hjemme i "Operatører og tjenester".

 

Men jeg lette litt på netcom.no, fant dette:

Ved oppsigelse av abonnementet før utløpet av 12 måneders perioden, vedtar kunden for å betale gebyr til NetCom på kr 300,-. Gebyret nedjusteres kvartalsvis utover i bindingsperioden.
Lenke til kommentar
jeg har for tiden telenor nonstop abonnement. jeg har bindt meg i 12måneder og det går ut i august 2005. jeg skal nå flytte til englang og trenger da ikke abonnementet lenger. er det noen som vet om jeg kan betale telenor en sum og si opp avtalen?? :(

hei!

 

gebyret for brudd på binding er kr 1400.- Dette er degresivt, dvs at det reduseres med kr 100.- pr mnd du har vært med på avtalen.

 

Dvs At du må må ut med runt en 1000lapp for å komme deg ut av bindingen,et lite tips er å "parkere" nummeret ditt på et djuicekontakt kort e.l Slik at du kan bruke ditt nummer senere,om du flytter tilbake evt i ferier o.l

 

Ring 0900 så fikser de sikkert det dette

 

 

edit stor skriveleif

Endret av mullemeck
Lenke til kommentar

Kan forklare den. Før den 15.03.04 hadde telenor 18 mnds bindingskontrakt med ett flatt bindingsgebyr på 1200,- uansett når i bindingsperioden kunden var. Dette ble omgjort den 15.03, til en 12mnds bindingskontrakt med degresivt bindingsgebyr. Dette hadde ikke tilbakevirkende kraft, ergo er den kontrakten som din bror underskrev på, fortsatt gyldig.

Lenke til kommentar
Da fikk min bror en helt utrolig feilmelding fra telenor når han skulle skifte abo. Han hadde 3mnd igjen fra en 18mnd binding og fikk beskjed om at det ville koste 1200,- for å bryte det nå.

 

-Heiper-

Japp, dette er fordi den nye ordningen med reduksjon i gebyret ikke er bakoverkompatibelt.

Lenke til kommentar

Stilte samme spørsmål til Telenor kundeservice for noen måneder siden jeg også, og fikk beskjed om følgende:

 

- Si opp abonnementet og betale oppsigelsesgebyr plus månedsavgift for hver måned som er igjen av bindningstiden. :thumbdown:

 

- Bytt til Privat+ og betale kr 149 per måned og si opp abonnementet når bindingstinden utløper

 

- Å bytte til et abonnement som er lavere representerer brudd av bindingsavtalen, dersom abonnementet er kjøpt med en mobiltelefon (duh!)

 

Har selv valgt å parkere mitt abonnement til bindingstiden utløper. Nå bruker jeg Chess Easy sammen et gullnummer som jeg har kjøpt på nettet. Jeg sparer kr 500 hver måned ved å bruke Chess, så jeg taper ikke så mye penger selv om jeg fortsatt må betale månedsavgift til Telenor (har heldigvis bare 3 måneder igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...