Gå til innhold

Arctic Cooling VGA Silencer til 9800pro

findon

Anbefalte innlegg

Denne kjøleren har jeg akkurat satt på mitt powercolor 9800pro, og jeg forventet at den skulle støye vesentlig mindre enn den gamle vifta men det støyer bare mer!

Må jeg anskaffe reostat osv, eller gjør jeg noe drastisk feil? Jeg fant liksom ingen innstillinger for å sette ned hastigheten, men hadde forstått det slik at man kan kjøre denne på halv hastighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har AC VGA Silencer på mitt 9800Pro. Den ser riktignok litt annerledes ut enn det din tydeligvis gjør.

Jeg hører den litt når den står på High (Da skal den bråke like mye som std. viften). Jeg kjører den riktignok konstant på Low og da hører jeg den ikke i det hele tatt.

Mulig den nye modellen bråker mer, men kan ikke skjønne hvorfor den skulle gjøre det, kanskje det er noe i veien med kjøleren din?

Lenke til kommentar

ouch, så jeg må ha enda en duppedings, har sjekket ang. atitool og det virker som viftestyring kun er støttet på XT modellen, så om man har 9800pro må man inn med ny bios samt lodde på en dings for å få viftekontroll.

Jeg holdt på mange mange timer over pc'n min igår og lekte med kjølepasta etc, og svettedråper som sakte landet på hovedkortet akkompagnert med hylende "neeei!!"

For å få løs strømkabeln til vifta må jeg løsne hele kjølern, og jeg begynner å bli skeptisk til hvor godt metallklemma på baksida tåler å bli bøyd frem/tilbake. Har akkurat brukt 500spenn på cpu-vifta og denne er helt lydløs, synd jeg ikke får noen glede av det.

Noen som vet hvilken rheostat jeg må benytte? vold/ohm osv (jeg droppet dette emnet på skolen)

Lenke til kommentar
Denne kjøleren har jeg akkurat satt på mitt powercolor 9800pro, og jeg forventet at den skulle støye vesentlig mindre enn den gamle vifta men det støyer bare mer!

Må jeg anskaffe reostat osv, eller gjør jeg noe drastisk feil? Jeg fant liksom ingen innstillinger for å sette ned hastigheten, men hadde forstått det slik at man kan kjøre denne på halv hastighet

Kan du ikke bare kutte kontakten på viften og koble den i 7volt på psu?

Har heldigvis XT selv og kan justere denne fra 25% til 100% eller temperatur styrt i RivaTuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...