Gå til innhold

Dahle spår datamarkedet i 2005


Ni kon

Anbefalte innlegg

Jeg spår at dagens produkter vil falle sterkt i pris, spesiellt utover høsten 05. Samtidig vil dagens produkter erstattes med nye og kraftigere produkter som da vil legge seg på det opprinnelige produktets pris.

 

- Jeg spår billigere LCD Skjermer og samtidig nye og bedre LCD skjermer som da vil erstatte de vi har i dag.

 

- Jeg spår raskere prosessorer, samtidig som dagens blir billigere.

 

Noen andre som har noen spådommer om datamarkedet?

 

Vil det skje noe spennende på PSU og GPU fronten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Jeg spår billigere LCD Skjermer og samtidig nye og bedre LCD skjermer som da vil koste litt mer enn de vi har i dag.

 

- Jeg spår raskere prosessorer, samtidig som dagens blir billigere.

Disse to er vel rimelig bankers.

 

Ellers tipper jeg at det vil bli en ny kamp i GPU-markedet mot slutten av året, som handler om hvem som vil lage de beste kortene til Unreal Engine 3,0. Kortene vil ikke komme før i 2006, men kampen vil rase over vårt langstrakte land. :)

Lenke til kommentar
At WoW kommer til å miste subscribers?

Eg spår at WoW kommer ut i det heile tatt i løpet av året, og vil klare seg veldig greit. Vi er tross alt vant til at Blizzard er treige, og tenk berre på at våre venner/uvenner i resten av verden faktisk spiller på en versjon av spillet som er like ferdig som betaen som holder på i europa no ;)

 

- Jeg spår billigere LCD Skjermer og samtidig nye og bedre LCD skjermer som da vil erstatte de vi har i dag.

 

- Jeg spår raskere prosessorer, samtidig som dagens blir billigere.

 

:thumbup:

 

Skal vi gjette på at DirectX 10 blir lagt ut og tatt i bruk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg spår at SFFs tar av og at nye aktører entrer markedet med modeller.

 

Ting blir trådløse, kjappe og pene.

 

De nyeste konsumentmaskinene vil være så kraftige mot slutten av året at det vil bli latterlig. SLI vil fjerne alle bekymringer.

 

nForce 4 blir den nye kongen.

Lenke til kommentar

ha! Jeg ser ned i krystallkulen og ser at enden vil få enda flere virus etter hans mange besøk på ekle sider på nettet :p

 

Jeg spår også at vi i 2005 vil oppleve at RIAA saksøker feil person i sin jakt på nedlastere. Denne personen vil være som en mannevond pitbull med rabies, samt at han har lomma full av gryn. Denne personen vil ta opp en personlig kamp mot RIAA og vil havne i høysteretten i Amerika. Her vil han vinne! Musikk og Film bransjen blir i 2005 nødt til å se hva internett kan gjøre for de istede for å motarbeide denne nye teknologien og trusselen. Men vi vil nok ikke se at denne bransjen tar til fornuft før tidligst i 2006. RIAA vil i 2005 ha et smertefult år :fun:

 

Ellers ser jeg i krystallkulen at Bill Gates vil bli rikere og at han vil komme med minst 2 servicepacks til, som folk bare MÅ laste ned.

Lenke til kommentar

Ang Linux. Tror linux er såpass "farlig" for Apple og Microsoft at de deres produkter og programvare fungerer også fint med linux.

 

Altså..om de ikke får kundene til å kjøre ønsket plattform, så får de iallefall solgt en ipod.

 

EDIT: Med litt knoting skal faktisk en ipod gå sånn akkurat på enkelte linux distroer.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...