pcp160 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 krister461 Skrevet 29/04/2005 : 13:11 skummel? nå tør ikke jeg å prøve...men jeg ville tro at man bare fikk en beskjed der det stod: kan ikke fjernes... har du prøvd? s-ata-teorien din stemmer hos meg, bare s-ata som kan fjernes her! He he, hvorfor må du trykke på den? Med skummel mener jeg bare at det kan være fort gjort å trykke feil, om man skal ta ut feks usb minne etter boka med denne knappen. Men tviler på at det skjer noe mer enn at den ikke kan fjernes, evnt at du må restarte for å komme igang igjen, akkurat som alt annet man bruker denne knappen til. Er vel kun for å trygt "hot-koble" div eksterne komponenter. Og Win XP begynner å bli gammel og ser sata og raid komponenter som scisi og usb isteden for det det faktisk er, tror ikke det er værre enn det. Jeg kan prøve å trykke på den her, så legger jeg inn svaret etterpå (eller regningen om jeg må reinnstallere Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg kan prøve å trykke på den her, så legger jeg inn svaret etterpå (eller regningen om jeg må reinnstallere Bra! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 PS. Ang BSOD problemet, se forrige side. Så har jeg også testet å avinstallere Firewallen (for de som ikke vet hvordan så finner man det under kontrollpanelet og legg til fjernprogrammer. Noe som kalles nVidia network access manager eller noe slikt, avinstaller det). Og jeg opplevde heller ikke da BSOD'er. Men har jo lyst å bruke firewallen da, selv om jeg har Firewall som er bra i routeren min. Grunnen til at jeg ønsker å kjøre lokal FW også er at jeg ofte fikser PC'er for venner og bekjente og gudene vet hva slags dritt som har sneket seg inn på dem PC'ene over tid, virus, trojaner, ormer etc etc, så når jeg hooker den opp på lokalnettet hjemme så slipper jeg mest sannsynligvis å bli infisert også. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ja, da har jeg prøvd. Jeg har 2 wininnstallasjoner, en for spilling og en for annet, og om jeg starter fra SATA disken, slik at sata er C: fikk jeg ikke frem dette ikonet, så der fikk jeg ikke gjort noe galt. Prøvde så og starte fra IDE disk, slik at ide var C:, da fikk jeg ikonet, og mulighet til å fjerne 3 disker (sata) men fikk bare opp: "feil under uløsning av WD 7400......., Kan ikke stoppes nå, prøv igjen senere" Så det virker som dette ikke er noe problem. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 flottis pcp! zimon: joda, liker å kjøre lokal FW jeg også...men nøyer meg med Sygate PF frem til nvidia'en begynner å funke! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 SATA disker kan hotswappes, altså tas ut når maskinen er i drift. Du kan ikke ta ut disker som blir lest eller skrevet fra. Feks OS disken eller en disk du kjører programer, mp3er eller har åpne mapper på. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Så min teori på problemet er at problemet ikke sitter i mengden trafikk (i antall Kb/sec) igjennom nForce firewallen, men antall connections. E-Mule bruker jo enormt med connections om mange setter seg i kø + man sender ut til XX antall folk og laster ned fra XX antall folk, samt at hastigheten totaltsett kan også ha noe å si. Men ikke opplevd BSOD når jeg har lastet ned store filer 250M og større via IE, Opera eller Netscape. Jeg har ikke hatt problemer med nForce firewall'en hittill, men så har jeg ikke belastet den så veldig med antall connections heller da. Hvilken versjon av nForce driverene bruker du da? Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Så min teori på problemet er at problemet ikke sitter i mengden trafikk (i antall Kb/sec) igjennom nForce firewallen, men antall connections. E-Mule bruker jo enormt med connections om mange setter seg i kø + man sender ut til XX antall folk og laster ned fra XX antall folk, samt at hastigheten totaltsett kan også ha noe å si. Men ikke opplevd BSOD når jeg har lastet ned store filer 250M og større via IE, Opera eller Netscape. Jeg har ikke hatt problemer med nForce firewall'en hittill, men så har jeg ikke belastet den så veldig med antall connections heller da. Hvilken versjon av nForce driverene bruker du da? Den teorien stemmer nok ganske bra...har testet det Jeg har fjerna nforce firewallen og nå funker nforce nettverksporten fint... Yukon porten derimot har jeg problemer med... når den får for mye belastning så mister den ipen sin, den får den raskt tilbake(10sek+) men da har jeg jo mista all nettverkforbindelse en stund... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har ikke hatt problemer med nForce firewall'en hittill, men så har jeg ikke belastet den så veldig med antall connections heller da. Hvilken versjon av nForce driverene bruker du da? Nyeste versjon 6.53. Men fikk fnatt nå når jeg fikk BSOD når jeg sende en fil via mIRC. Sendte da til en person og ut hastighet var ikke mer enn maks 5KB/sec. OG sleit med å få opp igjen, BSOD ga varsel om http.sys, første gang jeg fikk den fila. Måtte reboote en 7-8 ganger og tilsutt kom jeg inn, fikk da fjernet Network Access Manager og restartet igjen. Ikke sett BSOD enda. Blir nok da å legge inn Sygate eller noe enkelt no slik at jeg er beskyttet lokalt også med tanke på å sette inn andre maskiner i lokalnettet her. Routeren tar det utenifra, men den hjelper jo ikke for inside angrep da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis man ikke har Nvidia kort eller skal kjøre to sammen er det vits med dette hk da? har ATI X800XL Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har du pci-express skjermkort? da passer det og fungerer like bra som et vært nvidia kort gjør. Jeg bruker selv bare et skjermkort. Jeg valgte hovedkortet pga det klokker bra og er billig. Jeg kan lett anbefale en vær å kjøpe dette, eneste ulempen i mine øyner er chipsett kjøleren, den bråker og den bråker masse. så den bør/må byttes hvis du velger dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis man ikke har Nvidia kort eller skal kjøre to sammen er det vits med dette hk da? har ATI X800XL Ati har vel ikkje kommet med SLI oppsett, så det er egentlig ikke vits med SLI HK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 da kan jeg like godt kjøpe dette da: Asus A8N-E, nForce4 Ultra men vill min IDE ata 133 er det vell, hd funke på dette kortet? eller må jeg kjøpe en sata 2 hd? Lenke til kommentar
KeGa Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har hatt maskinen på i 3 uker i strekk og har funket stålende.... men når jeg slo på maskinen i helga kom det en rar lyd, fant ikke ut ka det va med en gang, men så begynte ASUS Probe å pipe.... chipset vifta på HK sluttet å funke og den lille kjøleribba ble glo varm... til slutt forsvant den ene hdd min, nå finner den ikke hdd som er på IDE slave i det hele tatt..... Er BIOS-brikka svid? Må jeg ringe inn å reklamere? Hilsen KeGa Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ati har vel ikkje kommet med SLI oppsett, så det er egentlig ikke vits med SLI HK Jeg begynner å bli litt lei av å gjenta meg selv men: Det at man ikke skal bruke SLI betyr ikke at man skal la være å kjøpe et hovedkort som støtter SLI. Jeg mener det blir like dumt som å si at man ikke bør kjøpe dette kortet om man ikke skal bruke 8 s-ata-disker!! For the record, ATI kommer aldri til å støtte SLI. ATI er på vei med sitt eget alternativ til SLI kalt AMR, men da må man ha et hovedkort som støtter det. da kan jeg like godt kjøpe dette da: Asus A8N-E, nForce4 Ultra men vill min IDE ata 133 er det vell, hd funke på dette kortet? eller må jeg kjøpe en sata 2 hd? For å ta det første sist: man kan fint bruke gamle IDE-disker på alle nforce4-hovedkort. man kan også bruke vanlig sata. (og sata 2 når det kommer) Når det gjelder valg av hovedkort så er sikkert ultra-kortet bra, men jeg har sett veldig lite tester av det. A8N SLI derimot har jeg lest mange svært positive tester av, og har selv meget gode erfaringer med det. Det er et glitrende kort til den prisen, selv om du ikke skal utnytte SLI-funksjonen. (gjør ikke det selv) Hovedkortet er stabilt, klokker meget bra og har massevis av funksjoner. Eneste nevnbare minus er chipsettviften...men den fikser du med en viftekontroller til 50,- eller en ny kjøler til 70,-! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 krister461 Skrevet 02/05/2005 : 10:25 QUOTE (-FriedDude- @ 01/05/2005 : 22:23) Ati har vel ikkje kommet med SLI oppsett, så det er egentlig ikke vits med SLI HK Jeg begynner å bli litt lei av å gjenta meg selv men: Det at man ikke skal bruke SLI betyr ikke at man skal la være å kjøpe et hovedkort som støtter SLI. Jeg mener det blir like dumt som å si at man ikke bør kjøpe dette kortet om man ikke skal bruke 8 s-ata-disker!! Ja, nå skal jeg innrømme å ikke ha satt meg så grundig inn i alternativene uten SLI, men mitt bestemte inntrykk er at pr idag, har de fleste eiere av dette kortet (inkl meg selv) enn så lenge bare et stk skjermkort. Det skader aldri og ha nok av muligheter, og det får man jo med dette i alle fall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 er det bedere og kjøpe to 512mb ram brikker enn en 1gb brikke? og sette dem slik ram slots 1.512mb 2 3.512mb 4 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 NIrD: ja! så sant du ikke er redd for å bruke opp minneslot'ene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 ok.. bare tenkte på sånn nforce dual greier. er ikke slottene delt opp i 1.2 og 3.4? så det blir bedere ytelse av og sette 1 i slott 1 og 1 i slott 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå