Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruker du NVIDIA firewall... innstalerte det jeg og og fant ut av at den blokkerte nettverkskortet i og gjøre noen ting!!! Så har bare en ting og si om NVIDIA firewall:: Den suger 

Jeg vil ha begge nettverksinngangene i orden.

Hvis den blokkerer noe for deg så er det nok noen innstillinger du må gjøre.

Blåskjermen kommer først etter noen minutters bruk.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan asus klarte å finne på å bruke den chipset vifta som de har på nå, holder på å koke over av irritasjonen den påfører meg.klarer ikke sove med pcn på lenger. måtte sette i de gamle kabinettviftene for å ikke ha den dominerende lyden fra "vepsen".

har den passive zalman kjøleren liggende blir nok å montere den i morgen. noen som har en "guide" fra noen som har montert den?. har hørt at man må ta ut hovedkortet for å få ut "vepsen" stemmer dette?

Lenke til kommentar

Pussig du spør om akkurat dette nå, for jeg bestemte meg nettopp for å ta en tang og trekke litt på plastpluggene for å kjenne om det var en mulighet for å få de ut uten demontering av hk. Ved et visst punkt ga de etter, og kunne trekkes ut...og nå er Zalman`en montert her. No sweat, men på eget ansvar.

EDIT: ...men fytti helkette så varm den passive kjøleren blir...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Har oppdatert til bios 1007 men det ser ikke ut til å ha løst problemet med at det blir blåskjerm når jeg bruker nettverkstilkoblingen som brker Nvidia firewall.

Har prøvd alle offisielle bioser uten at den har funket.

Noen som bruker denne inngangen uten å få blåskjerm?

Hvorfor bruker du NVIDIA firewall... innstalerte det jeg og og fant ut av at den blokkerte nettverkskortet i og gjøre noen ting!!! Så har bare en ting og si om NVIDIA firewall:: Den suger :thumbdown:

er den så ille da ? :p syntes den var digg siden den var så minimalistik og enkel...

hva er bra alternativer utenom norton da?

Men jeg har vel noe problemer med nforce firewallen jeg og...

Når jeg kjører azerus så etter en time ellerno får jeg blåskjerm... husker ikke helt hva hele erroren var men den lister opp denne filen:

NVTcp.sys

når jeg søker på den filen på maskinen min ser jeg at den ligger i system32\drivers og en i \nForceWin2KXP\6.53\Ethernet

Noen andre som opplever dette problemet? eller har en løsning?

Kanskje det blir løst om jeg skifter til den andre nettverksporten(yukon)...?

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Noen andre som opplever dette problemet? eller har en løsning?

Leste et innlegg fra en annen som hadde dette problemet.

Det rare er at ikke Asus har fikset det,eller kan man gjøre noe selv.

Jeg bruker ABC torrent klient men blåskjermen har ikke noe med den å gjøre,kommer alikevel etter en tid,tviler på at det har noe med Azerus å gjøre?

Lenke til kommentar

Ser at det er noen som har problemer med nettverkskortet, og det samme gjelder ikke overaskende meg også. Hvilke av nettverksportene på hovedkortet skal egentlig brukes, den øverste eller den nederste inngangen?

Jeg har prøvd begge, men jeg får ikke koblet meg til nettverket. :cry: Noen drivere som må installeres eller instillinger som må utføres først kanskje? Drivere for nettverkskortet har jeg vel installert tror jeg.

Lenke til kommentar
Ser at det er noen som har problemer med nettverkskortet, og det samme gjelder ikke overaskende meg også. Hvilke av nettverksportene på hovedkortet skal egentlig brukes, den øverste eller den nederste inngangen?

Jeg har prøvd begge, men jeg får ikke koblet meg til nettverket. :cry: Noen drivere som må installeres eller instillinger som må utføres først kanskje? Drivere for nettverkskortet har jeg vel installert tror jeg.

funker ingen av de ? du må vel gi litt mer info...

den nederste er nforce og den øverste er yukon...

Jeg har brukt begge og det har funket helt fint...

Nå for tiden bruker jeg bare nforce og det funker også fint untatt når jeg kjører azerus(etter ca en time får jeg blåskjerm) men om det er pga nettverkskortet, nforcefirewallen eller noen andre software ting...det vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Vil tro at du har noen innstillinger som må gjøres for å få nettet til å fungere.

Nettverksporten som Nvidia firewall kan brukes på er den nederste.Den fungerer kun en stund før blåskjermen kommer.

Hvis du kobler til den øverste først og får den til å fungere så kan du teste ut den andre etterhver for å se om du får samme problem som oss,

Har du innstallert Marvell Yukon drivere fra medfølgende CD?

Lenke til kommentar
Nforce firewallen fungerer vel på yukon nettverksporten og ?

Nei bare på den ene porten,mener å ha lest det og for å teste det ut stilte jeg Nvidia firewall på lockdown.Da skulle den ha sperret all trafikk så vidt jeg vet og det gjorde den ikke på Marvell Yukon,ingen virkning.

Lenke til kommentar

Okei, jeg prøver den øverste en gang til. Skal i tillegg reinstallere drivernde. Men det står da; "denne enheten fungerer som den skal" i enhetsbehandling. Mulig det er noen andre instillinger jeg må gjøre for å komme på "nett", men jeg trodde at med ADSL og WinXP er det bare å plugge RJ-45-kabelen inn inettverkskortet så funker internett. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Nforce firewallen fungerer vel på yukon nettverksporten og ?

Nei bare på den ene porten,mener å ha lest det og for å teste det ut stilte jeg Nvidia firewall på lockdown.Da skulle den ha sperret all trafikk så vidt jeg vet og det gjorde den ikke på Marvell Yukon,ingen virkning.

Så utrolig teit!!

Noen som kan anbefale en annen firewall ? Jeg orker ikke noe stort jallagreier som norton sin firewall.... har lyst på noe enkelt, minimalistisk og bra ...slik som nod32 antivirus er... :)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en annen firewall ? Jeg orker ikke noe stort jallagreier som norton sin firewall.... har lyst på noe enkelt, minimalistisk og bra ...slik som nod32 antivirus er... 

Er ikke også routeren en firewall?Der åpner man jo det man vil skal være åpent.På min D-Link går jeg inn på Advanced/Firewall for å gi tilgang til porter.

Jeg har windows barnnmuren på medium,håper ikke det er risky?Eller er det noen vits å bruke en annen brannmur i tillegg til routeren?

Tenkte det kun være kjekt og bare bruke funksjonen "only antihacking" på Nvidia firewall i tillegg til routeren?

Lenke til kommentar

Og kjøre ruter med DHCP er vel ganske sikkert jo....

men nå er jeg litt paranoid :D og jeg liker og ha kontroll over programmer(virus?:p) som har lyst og koble seg på nettet. Også greit og ha når man er på lan eller offentlige trådløse nettverk...

windowsfirewallen er utelukket :p

Lenke til kommentar
Et raskt spm..kan man bruke nforce nettverkskortet uten å enable firewall?

Bare å slå den av i menyen til Nvidia firewall

Merkelig,når jeg slo av ABC så fikk jeg ikke blåskjerm.

Spilte et par timer på nettet og det fungerte fint.

Lånte PCn min ut på et LAN en gang og da fikk de ikke brukt den porten med Nvidia firewall,da ble den brukt som server.Kanskje det skjer hvis porten får mye å jobbe med på en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...