Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CDn som fulgte med hovedkortet er hovedsaklig Nvidia Nforce4 drivere, disse finner du på www.nvidia.com det er bedre å bruke oppdaterte drivere en de på cdn, de på cdn blir som oftest brukt for å få IDE og LAN drivere så du får harddiskene dine oppe å gå og du kan komme på nett. Det ligger også noen annet stæsj på cdn, Marvell LAN drivere og noen små programmer.

Marvell kortet mitt funker ikke :( Nvidia kortet nektet plutselig å få rett IP (etter en BIOS flash) så nå må jeg bruke et 100mbit PCI kort. herlig.

Lenke til kommentar

får ikke startet i safe mode. Først trodde jeg det var fordi jeg ikke hadde gått til boot->halt on->no errors. Fikset det så jeg ikke får oppd den f1 meldingen, men funker ikke alike vel... Har trykket f12 på de mest artistiske måter uten resultat. :no:

Lenke til kommentar

I BIOS hva har dere øverst på BOOT-priority? Jeg har den på HardDisk, men det funker dårlig :(

EDIT:

Dette kommer opp hver gang uavhengig av hva jeg har øverst på boot-priority:

"PCI device listing...

Bus no. Device no. Func no. Vendor/device class device class"

Deretter blir det ramset opp en haug med kontrollere. IDE-, USB-, Display-controller osv.

For å komme inn i windows må jeg nå, sette inn windows-cd/dvd'en, sette boot-priority på cd/dvd-rom og avbryte installasjonen av windows når den booter på dvd. Veldig tungvint. :mad:

Vær snille å hjelp meg!

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Hei!

Kunne noen hjulpet med med å koble slik at jeg kan bruke lyd og mic i front?

Det er 7 stk kabler som er slik:

L-ret og L out = hvit kabel

R-ret og r out = grønn kabel

Mic power = rød kabel

Ground = svart

Mic-in = gul

I boka til kortet står det følgende:

Bline_out_L Line_out_L

NC

Bline_out_R Line_out_R

+5VA Micpwr

AGND Mic2

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
håvard: tror nok det skal funke ja, men er det ikke to uttak (i tillegg til hk-uttaket) på begge kablene?

Jo, det stemmer! Men, det fungerer ikke å koble to CD/DVD-brennere til samme kabel selv om det er 2 utganger på kabelen. Hovedkortet ser ikke ut til å akseptere det og booter av seg selv hver gang man starter opp pc'n med begge tilkoblet samme kanal. Så jeg må koble til 2 kabler. Men du tror altså at jeg kan bruke den det står HDD på?

Lenke til kommentar
men, om maskinen ikke vil boote med to brennere på samme kabel så kan det være at du har et master/slave-problem. still jumperne på "cable select" så bør det funke! :)

Problemet er ikke at den ikke vil boote når jeg har 2 tilkoblet samme kanal. Problemet er at den booter hele tiden.

Lenke til kommentar
men, om maskinen ikke vil boote med to brennere på samme kabel så kan det være at du har et master/slave-problem. still jumperne på "cable select" så bør det funke! :)

Problemet er ikke at den ikke vil boote når jeg har 2 tilkoblet samme kanal. Problemet er at den booter hele tiden.

eeh...du mener at den rebooter hele tiden fordi den ikke klarer å boote ordentlig? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...