pooh Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 gsm! safe mode, plsss. Hvordan finnr jeg det? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Trykk F12 når maskina starter opp Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 CDn som fulgte med hovedkortet er hovedsaklig Nvidia Nforce4 drivere, disse finner du på www.nvidia.com det er bedre å bruke oppdaterte drivere en de på cdn, de på cdn blir som oftest brukt for å få IDE og LAN drivere så du får harddiskene dine oppe å gå og du kan komme på nett. Det ligger også noen annet stæsj på cdn, Marvell LAN drivere og noen små programmer. Marvell kortet mitt funker ikke Nvidia kortet nektet plutselig å få rett IP (etter en BIOS flash) så nå må jeg bruke et 100mbit PCI kort. herlig. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 hm.. så ogsi det samme skjedde med meg, men det var bare nvidia firewall'en som gjorde det hos meg Lenke til kommentar
pooh Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 får ikke startet i safe mode. Først trodde jeg det var fordi jeg ikke hadde gått til boot->halt on->no errors. Fikset det så jeg ikke får oppd den f1 meldingen, men funker ikke alike vel... Har trykket f12 på de mest artistiske måter uten resultat. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 hm... prøv å bytte ut det tastaturet med et gammelt ps2 tastatur... er nemmelig ikke alle tastaturer som er støttet under boot... (inklusive mitt eget ) Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ja det må være PS/2.. Har ikke hatt problemer med mitt Logitech ultra x med USB til PS/2 overgang. Lenke til kommentar
prAna Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vil zalman nb kjøleren passe dersom eg brukar dette skjermkortet? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305920&cks=PRL Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Tror ikke det skal skape problemer, snakker ikke av erfaring. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) I BIOS hva har dere øverst på BOOT-priority? Jeg har den på HardDisk, men det funker dårlig EDIT: Dette kommer opp hver gang uavhengig av hva jeg har øverst på boot-priority: "PCI device listing... Bus no. Device no. Func no. Vendor/device class device class" Deretter blir det ramset opp en haug med kontrollere. IDE-, USB-, Display-controller osv. For å komme inn i windows må jeg nå, sette inn windows-cd/dvd'en, sette boot-priority på cd/dvd-rom og avbryte installasjonen av windows når den booter på dvd. Veldig tungvint. Vær snille å hjelp meg! Endret 25. april 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har du lagt in nvidia Nforce drivere ? som sagt ligger det IDE drivere der. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei! Kunne noen hjulpet med med å koble slik at jeg kan bruke lyd og mic i front? Det er 7 stk kabler som er slik: L-ret og L out = hvit kabel R-ret og r out = grønn kabel Mic power = rød kabel Ground = svart Mic-in = gul I boka til kortet står det følgende: Bline_out_L Line_out_L NC Bline_out_R Line_out_R +5VA Micpwr AGND Mic2 Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 sprithansi: kanskje denne tråden kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 I pakka til Asus A8N-SLI Deluxe følger det med bare en "IDE-kabel" som kobles til CD/DVD-spiller/brenner, men jeg skal bruke 2. Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke den andre kabelen som fulgte med, som det egentlig står HDD på? Den ser jo helt lik ut. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 håvard: tror nok det skal funke ja, men er det ikke to uttak (i tillegg til hk-uttaket) på begge kablene? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 håvard: tror nok det skal funke ja, men er det ikke to uttak (i tillegg til hk-uttaket) på begge kablene? Jo, det stemmer! Men, det fungerer ikke å koble to CD/DVD-brennere til samme kabel selv om det er 2 utganger på kabelen. Hovedkortet ser ikke ut til å akseptere det og booter av seg selv hver gang man starter opp pc'n med begge tilkoblet samme kanal. Så jeg må koble til 2 kabler. Men du tror altså at jeg kan bruke den det står HDD på? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jo, jeg er rimelig sikker på at du kan bruke den med HDD...men, det er uansett bare å prøve! men, om maskinen ikke vil boote med to brennere på samme kabel så kan det være at du har et master/slave-problem. still jumperne på "cable select" så bør det funke! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 men, om maskinen ikke vil boote med to brennere på samme kabel så kan det være at du har et master/slave-problem. still jumperne på "cable select" så bør det funke! Problemet er ikke at den ikke vil boote når jeg har 2 tilkoblet samme kanal. Problemet er at den booter hele tiden. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 men, om maskinen ikke vil boote med to brennere på samme kabel så kan det være at du har et master/slave-problem. still jumperne på "cable select" så bør det funke! Problemet er ikke at den ikke vil boote når jeg har 2 tilkoblet samme kanal. Problemet er at den booter hele tiden. eeh...du mener at den rebooter hele tiden fordi den ikke klarer å boote ordentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå