Tjohei Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Dessuten har Deluxe utgaven Dual Gbit LAN... Men om det er verdt de ekstra pengene, må du selv avgjøre... Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hva er forskjellen på disse to sidene, rent bortsett fra at den andre er en fordømt møkkaside som nesten aldri fungerer som den skal?: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...382&modelmenu=1 http://www.asus.com/products/mb/socket939/...li/overview.htm Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har nettopp funnet defekt lydkrets på det andre A8N-kortet denne uka. Tråden er for lang til at jeg har kapasitet til å lese igjennom den, så helt kort, er det noen som har problemer med lyden på disse kortene? Det er ingenting å lese på nettet om slike problemer, så hvis det er en serie med svakhet i lydkretsen på markedet er det sikkert ikke lenge siden den kom ut. Det var visst ikke langt unna at verden raste sammen for poden som eier maskina når han måtte drepe demoner uten lyd i Painkiller i noen dager...men dette kortet byr jo på rikelig lyd av annen beskaffenhet... Lenke til kommentar
Mr.Sparkle Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Er dette en godkjent OC av en 2.0GHz? Endret 14. april 2005 av Mr.Sparkle Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er det noen av dere som har gjort dere noen erfaringer (og i såfall hvilke) med og forandre på PEG buffer length eller PEG link mode på dette HK? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er dette en godkjent OC av en 2.0GHz? Det er jo en grei overklokking av en winney! Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei Har ett Asus A8N SLI, har i det siste hatt problemer med at harddisken en av mine disker kræsjer, har 2 seagate disker og en western digital disk, det viser seg at western digital disken kræsjer etter en stund, alle partisjonene forsvinner plutselig å da mister jeg alt av data også! Disken heter Western Digital 2000 Cawiar SE. derfor lurer jeg på om det kan være feil med disken eller serial ata kontrolleren. Overklokker du? Både memtest og prime95 gikk helt greit, men jeg fikk korrumperte data på min seagate sata disk når jeg klokket opp. pcp160 skrev på side 89: Såvidt jeg vet er dette hvorvidt pci buss skal synces sammen med cpu, pci express eller asyncront, på samme måte som man vel kan velge med pci express og sata. Ved overklokking bør den vel stå på asynchrone eller standard. Blir vel noe av det samme som pci lock.Er ikke 100% sikker, men tror det er omtrent sånn det er Mens jeg testet litt med overklokking la jeg ikke merke til at man kunne velge om sata skulle gå synkront eller asynkront, men det finnes kanskje en slik innstilling ett eller annet sted i BIOS? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 sterilan Skrevet 14/04/2005 : 14:31 Mens jeg testet litt med overklokking la jeg ikke merke til at man kunne velge om sata skulle gå synkront eller asynkront, men det finnes kanskje en slik innstilling ett eller annet sted i BIOS? Jeg blandet nok litt sammen med mitt gamle HK (Asus P5GD1 intel P4 og en helt annen struktur), så du har nok rett i at akkurat det valget ikke er på dette hk'et. Jeg antar at det mest fornuftige er å sette den på 33,33 ved klokking... Lenke til kommentar
Mr. Jefferson Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvilken type RAM brikker bruker dette hovedkortet? Er det best å bruke dual som 2 x 512 MB RAM? Takker for alle svar, jeg beklager om jeg burde ha funnet ut dette på egenhånd. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hvilken type RAM brikker bruker dette hovedkortet? Er det best å bruke dual som 2 x 512 MB RAM? Takker for alle svar, jeg beklager om jeg burde ha funnet ut dette på egenhånd. Alle spørsmål ang a8n sli er velkommen. Ved litt aktiv bruk og litt spilling er det nok 2*512mb som er det beste ja. Holder du på med noe som krever ekstra mye minne som filemditering eller noe, kan 2*1gig muligens være tingen. Altså: to brikker er det beste. Minne tips: BH5: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=308282&cks=PRL kr 595/512mb Eller noe fra ocz Hvis du er heeelt nooob: Så se etter PC3200 DDR RAM Endret 14. april 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 bruker selv minne fra pqi og må si at jeg er meget fornøyd http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3755 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ang minne: Kjører 2x512MB Crucial Ballistix PC4000 brikker (fåes også i PC3200), funker som bare det. Stabilt og fint, men jeg har ikke testet med å overklokke systemet enda. Venter på å få nytt skjermkort, passiv zalman og vannkjøling inn i kassa her. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) har en kamerat som har ASUS A8N SLI,, og for å få bort den forferdelige hvinelyden fra chipsettvifta satt jeg på en passiv zahlman kjøler,, Først virket d som d funket fint,, helt til vi oppdaget at han ikke har lyd,, altså,,, ikke hvinelyd og ikke lyd fra lydkortet.......... altså, han hadde lyd før jeg satt på den passive kjøleren... å sette på zahlman kjøleren gikk smertefritt,, og temperaturen ser veldig fin ut...... så er litt overrasket hvis d er d som er feilen ..... ser det er endel andre som snakker om defekt lydkrets.... noen løsning på dette annet en å bytte kortet? bytterett ved byttet kjøler ? ? bios ? Ser dessuten at å ta opp lyd via mic funker fint ( ser at d får inn signaler i windows lydinnspilling) HJELP! Endret 15. april 2005 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis dere får tatt opp lyd er såfall ikke lydkortet helt kaputt, testet å oppdatere nforce driverne ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Skulle jo tro at driverne er ok så lenge det fungerer helt fint for så å ved neste gangs oppstart være dødt? Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hei Har ett Asus A8N SLI, har i det siste hatt problemer med at harddisken en av mine disker kræsjer, har 2 seagate disker og en western digital disk, det viser seg at western digital disken kræsjer etter en stund, alle partisjonene forsvinner plutselig å da mister jeg alt av data også! Disken heter Western Digital 2000 Cawiar SE. derfor lurer jeg på om det kan være feil med disken eller serial ata kontrolleren. Overklokker du? Både memtest og prime95 gikk helt greit, men jeg fikk korrumperte data på min seagate sata disk når jeg klokket opp. pcp160 skrev på side 89: Såvidt jeg vet er dette hvorvidt pci buss skal synces sammen med cpu, pci express eller asyncront, på samme måte som man vel kan velge med pci express og sata. Ved overklokking bør den vel stå på asynchrone eller standard. Blir vel noe av det samme som pci lock.Er ikke 100% sikker, men tror det er omtrent sånn det er Mens jeg testet litt med overklokking la jeg ikke merke til at man kunne velge om sata skulle gå synkront eller asynkront, men det finnes kanskje en slik innstilling ett eller annet sted i BIOS? Siden vi nå først var inne på HD problemer. Er det flere som har erfart ødelagte filer ved overklokking? Jeg har en winchester 1,8GHz som jeg klokket til 2,1GHz ved å øke minnehastigheten fra 400 til 466. Jeg har PC4000 (500MHZ) minne. Jeg er ikke ute etter hint eller resultater av overklokking, bare om flere har merket samme symptomer. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Sterilan: Jeg ødelagte mange filer med mitt minne og måtte innstallere winxp om gang på gang etter overklokking. Så kjørte jeg prime med en og en minnebrike, da viste det seg att den ene brikken var betydelig dårligere enn den andre. Prøv det. Link til prime på side 1. Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kong Basse: Takk for svaret! Det var akkurat det jeg var ute etter å få vite! Jeg har kjørt både prime og memtest uten problemer. Har GeIL Ultra Platinum - minne - 1024 MB ( 2 x 512 MB ) - DDR500 minnebrikker, så de bør uansett klare 466MHz. Jeg tipper det er større sannsynlighet for at det er HK som begrenser meg. Ikke det at det spiller så stor rolle, jeg er godt fornøyd med hastigheten som den er, og er egentlig mer opptatt av stabilitet og støynivå Lenke til kommentar
Lars O Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Har et lite spørsmål angående minne. Når jeg ser på hva minnet kjører av timings i cpu-z, så har jeg trc på 22, mens alle de andre jeg har sett her har 11. Noen som vet hvorfor? Har prøvd å stille den ned i bios, men fikk det ikke til. Endret 16. april 2005 av Lars O Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Sterilan: tror ikke hovedkortet skal ha problemer med å kjøre htt på 250, hw.no kjørte jo på 330, og jeg har ikke hatt problemer med htt over 300. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå