Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg spør en gang til:

Hvilket tempratur har dere på HK ditt?

Nå har jeg klokket min AMD 64 3500+ til @ 2520 Mhz - CPU temp ligger på 46, mens HK ligger på 51... Er det flere som har opplevd dette? Og kan det være det at HK sensoren tar feil? Er det skadelig for kortet å holde så høye temp?

Sier dette på forhånd at jeg ikke sliter med dårlig ventilasjon i kabinettet...

Kjapt spørsmål, hvilket program bruker du til å måle temperaturen?

Bruker ASUS Probe samt everest... Begge viser samme

Pussig at de viser det samme hos deg. I Everest, versjon 1.51.195, vises det ikke riktig hos meg, Der er det tempen som vises på aux som er cpu temp. Og tempen som står på cpu i Everest vet jeg ikke hva som måles.

Dette har jeg fra asus probe og ntune (nvidia monitor). Da får man en hovedkort temp som er lavere enn cpu temp, noe som i og for seg er mer normalt.

edit: Hovedkort: 39 grader. CPU: 44 grader. Idle med htt på 210.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med 3200+ winchester så har jeg 26-27grader. den er ikke overklokka

nå kjører jeg winnien min på 2695mhz og da er tempen på 31-33grader (idle) og 41-44(load, prime95 torturetest) hovedkort ligger på 32-34grader hele tiden.

Lenke til kommentar
mine 400mhz-brikker kjører på 540... :)

hvordan innstillinger bruker du på forskjellige ting i bios?

EDIT: Post 1700 i denne tråden :w00t:

Så ikke denne før nå...

jeg har HTT på 270, max memclock på ddr400, timings på 2.5,3,3,8, og 2.8v.

cpu'en har en multiplier på 9...volt'en står der på 1.5 på nu...

flere innstillinger du lurer på? :)

Lenke til kommentar

Chipsetvifta har begynt å bråke og stoppe under oppstart av PC i det siste,i går begynte den også å bråke og gå sakte rundt selv om den ikke hadde blitt restartet på lang tid,akkurat som det kommer en slags friksjon som hindrer viften i å gå rundt.

Vil PCn slå av seg selv hvis chipsetviften går i stykker eller kan noe gå i stykker?

Jeg pleier å ha PCn på døgnet rundt og liker ikke tanken på at det skjer noe mens jeg er borte. :cry:

Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til:

Nå har jeg klokket min AMD 64 3500+ til @ 2520 Mhz - CPU temp ligger på 46, mens HK ligger på 51... Er det flere som har opplevd dette? Og kan det være det at HK sensoren tar feil? Er det skadelig for kortet å holde så høye temp?

Har klokket min 3500+ til 2420 MHz. Temp på CPU ligger på 39 og HK på ca 32.

Endret av Trond B
Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til:

Da satser jeg på at sensoren på hk er på "bærtur"... synes dere jeg burde returne varen og kreve en ny? Eller bare skite i det? Har ikke merket noe ustabilitet hittil... men det kan jo bli problematisk til sommeren når HK tror det er 60 i kabinettet... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til:

Da satser jeg på at sensoren på hk er på "bærtur"... synes dere jeg burde returne varen og kreve en ny? Eller bare skite i det? Har ikke merket noe ustabilitet hittil... men det kan jo bli problematisk til sommeren når HK tror det er 60 i kabinettet... :ermm:

Har du oppgradert bios? Hva står det i nvmonitor? (følger med på asus cd-en)

Lenke til kommentar
Trur nok hovedkortet slår seg av viss det er problem med vifta. I bios kan du sette inn forskjellige verdier når der gjelder varme og min rpm for varsel etc.

Tror...............?

Ingen som vet...........!

Trodde det gjaldt CPU i BIOS,skal sjekke det ut,har ikke sett noe særlig på 1006 som jeg oppgraderte til for en stund siden. :ermm:

Lenke til kommentar

Hjelp!

Flashet opp bios på mitt deluxe kort og nå får jeg beskjed om at ntldr is missins pres ctr alt del to reboot. Ka farsken e dette? Er det noen mulighet å rette opp dette?. Brukte jo timer på åfå windowsen min slik jeg ville.

Lenke til kommentar
Trur nok hovedkortet slår seg av viss det er problem med vifta. I bios kan du sette inn forskjellige verdier når der gjelder varme og min rpm for varsel etc.

Tror...............?

Ingen som vet...........!

Trodde det gjaldt CPU i BIOS,skal sjekke det ut,har ikke sett noe særlig på 1006 som jeg oppgraderte til for en stund siden. :ermm:

Mistenker du at chipset vifta er gåen, finnes det erstatninger

zmnb47j.jpg

Microplex

Edit: Min gramatikk er som bibelen, full av mangler :p

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Hjelp!

Flashet opp bios på mitt deluxe kort og nå får jeg beskjed om at ntldr is missins pres ctr alt del to reboot. Ka farsken e dette? Er det noen mulighet å rette opp dette?. Brukte jo timer på åfå windowsen min slik jeg ville.

Flash tilbake til gamle versjonen hvis mulig...

Lenke til kommentar
Mistenker du at chipset vifta er gåen, finnes det erstatninger

Jeg er allerede eier av den saken har bare ikke satt den inn ennå :thumbup:

Så jeg burde gjøre det før viften stopper helt.

Det jeg egentlig lurte på var om hovedkortet gikk i stykker eller slo seg av hvis chipsetviften plutselig stopper.Har ikke hatt tid til å sette inn den passive Northbridge ennå.

Ellers takk for svarene.PS Gramhatikhen dihn plhager ikkhe megh :yes:

Lenke til kommentar
Hjelp!

Flash tilbake til gamle versjonen hvis mulig...

Tror ikke det hjelper å flashe tilbake til gammel bios her, feilmelding om missing ntldr tyder på korrupt eller manglende ntldr eller at boot.ini + etc peker til feil baner. Om det er BIOS som er feil så er det noe med oppsett av disk kontrollene og at c: kanskje ikke er c: lengre, at c: er blitt e: og andre partisjoner har andre bokstaver. Dette kan muligens kødde opp i slikt.

Men sett inn WinXP CD'en og boot fra den slik som under nyinstallasjon. Da har du to valg, første er Recovery console hvor du kan kopiere ntldr inn i riktig mappe ntldr skal ligge i c:\ root mappen som regel. Det andre alternativer er når du fortsetter med winxp install så får du valget om å reparere xp installasjonen. Det er nok dette som er det letteste å prøve, da kopierer windows ny versjon over den andre, men samtidig tar vare på en del instillinger, brukerprofiler etc. :)

Så er du litt flink så prøv recovery console, om ikke gå rett og prøv en repair av windows.

[EDIT] PS, jeg venter på en Zalman fra komplett.no, chipsett vifta mi er ganske gåen, den lager ulyd og hører klart når den endrer rpm hastighet. Så den skal byttes ASAP, bare håper at komplett.no får den inn på lager før den ryker helt her.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Hjelp!

Har du koblet fra eller til noe hardware? Fikk samme meldinga når jeg koblet fra en av diskene. Når jeg koblet den til igjen fungerte alt som før.

Lenke til kommentar

LES ALLE SOM BRUKER EVEREST

For de som bruker everest og har dette hovedkortet så ha siste versjon som er å få tak i vært versjon 1.51.195, og denne har ikke gjenkjent dette hovedkortet.

Skrev til Lavalys som utgir Everest, og fikk svaret at jeg ikke brukte nyeste, og fikk linken til beta versjonene av programmer.

La inn nyeste som er 2.00.291, og den har endelig med Asus A8N-SLI deluxe. Men mer gledelig er at den endelig har med temperaturer på GPU, og GPU omgivelse.

Eneste jeg ser er at CPU fortsatt viser forskjell i fra Asus Probe. Probe tempen vises som AUX. Men innest inne håper jeg at det er Asus Probe som viser feil.

EDIT: har dere vist om dette før, hvorfor har dere ikke fortalt meg det? :!:

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...