AndersT2 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) mine 400mhz-brikker kjører på 540... hvordan innstillinger bruker du på forskjellige ting i bios? EDIT: Post 1700 i denne tråden Endret 3. april 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
staf Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Er det normalt at dette kortet ligger på ca 47-48 grader? Cpu'en min ligger på 40, så den er grei. Kan dere Asus Probe som tar feil?? Mitt ligger på rundt 30C. Da kjører jeg i tillegg chipsetvifta på kun 5000rpm. Din temperatur er nok litt for høy ja, men den synker sannsynligvis en god del om du forbedrer luftgjennomstrømmingen i kabinettet. Du kan prøve å se om "Everest Home Edition" rapporterer den samme temperaturen... Har ikke hatt problem med for mye varme i kabnettet mitt før med andre systemer.. Det er en cooler master Wavemaster Kan det være at det er Bios som rapporterer feil? Uansett, er det skadelig for maskinen? Jeg har til nå ikke merket noe problemer tilknyttet stabilitet... Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Jepp, det bråkte helt sykt. Det du kan gjøre er å skaffe deg en liten viftestyring. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hovedkortet mitt idler på 34C og CPU på 28C. CPU vifte på 2555 rpm og ein 120mm på 1670 rpm. Harddisken ligger på 40C, er dette mykje? Maxtor DiamondMax10 200GB Meiner å huske at hk temp var alltid lågare enn cpu temp på mitt gamle socket A system... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Var det ikke en av socket A CPUene som var fryktelig varme da? Edit: Hos meg ligger CPU på 27, men hk er 38, og Harddiskene ligger rund 35 CPU viften humrer på 1100 RPM, det samme gjør 120mm forran harddiskene. Endret 3. april 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Allt under 40grader er helt ok. -Når jeg kjører prime95 er jeg oppe i 50grader etter noen minutter. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Allt under 40grader er helt ok. -Når jeg kjører prime95 er jeg oppe i 50grader etter noen minutter. Er det cpu eller HK temp du skriver om her? Lenke til kommentar
staf Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Jepp, det bråkte helt sykt. Det du kan gjøre er å skaffe deg en liten viftestyring. det går ann å koble de viftene rett på viftestyringen? Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Jepp, det bråkte helt sykt. Det du kan gjøre er å skaffe deg en liten viftestyring. det går ann å koble de viftene rett på viftestyringen? Så lenge både viftestyringen og viftene har samme type plugg... og det er vanligvis 3-pin "hun" pluggern på viften og "han" på selve styringsenheten. Du kan jo sjekke denne viftestyringen - har hatt en slik i nesten 2 år og er ganske fornøyd Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Jepp, det bråkte helt sykt. Det du kan gjøre er å skaffe deg en liten viftestyring. det går ann å koble de viftene rett på viftestyringen? Så lenge både viftestyringen og viftene har samme type plugg... og det er vanligvis 3-pin "hun" pluggern på viften og "han" på selve styringsenheten. Du kan jo sjekke denne viftestyringen - har hatt en slik i nesten 2 år og er ganske fornøyd tsunami sine kabiss-vifter har 4-pins-kontakter, så du trenger en overgang til tre-pins(finnes på microplex)...aerogate II passer fint til tsunami...har aerogate III selv! Lenke til kommentar
staf Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 krister461 så hva gjør den gule ledningen som går inn i cha1 og cha2 da? kan tydeligvis ikke styre viftene fra qfan greia i bios. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Allt under 40grader er helt ok. -Når jeg kjører prime95 er jeg oppe i 50grader etter noen minutter. Er det cpu eller HK temp du skriver om her? Med 40grader mener jeg begge, jeg får 50 grader på cpu under kjøring av prime95 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 noen her som har dette hovedkortet og tsunami kabinett? og kjører kabinettviftene på mindre enn 2000rpm(fullt) uten noen viftestyring. trenger hjelp til å få viftene til å kjøre på mindre enn 1000rpm. bråker noe helt jevli på 2000rpm. Jepp, det bråkte helt sykt. Det du kan gjøre er å skaffe deg en liten viftestyring. det går ann å koble de viftene rett på viftestyringen? Så lenge både viftestyringen og viftene har samme type plugg... og det er vanligvis 3-pin "hun" pluggern på viften og "han" på selve styringsenheten. Du kan jo sjekke denne viftestyringen - har hatt en slik i nesten 2 år og er ganske fornøyd tsunami sine kabiss-vifter har 4-pins-kontakter, så du trenger en overgang til tre-pins(finnes på microplex)...aerogate II passer fint til tsunami...har aerogate III selv! Hvis du går for en Vantec nexus viftekontroller så følger det med kabler for 3 og 4 pins tilkopling. Den har også mulighet til å skru av viftene (noe jeg ikke likte helt, men en vanesak). En av typene de har, styrer også katodene (det følger med 2 stk blå). Det eneste minuset er at man ikke kan slå av lysene rundt knappene, og at de er litt vel sterke. Lenke til kommentar
staf Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 AndersT2: med tanke på at tsunami har buet deksel forran så tviler jeg på at man får lukket dette med viftestyring som stikker ut. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jeg spør en gang til: Hvilket tempratur har dere på HK ditt? Nå har jeg klokket min AMD 64 3500+ til @ 2520 Mhz - CPU temp ligger på 46, mens HK ligger på 51... Er det flere som har opplevd dette? Og kan det være det at HK sensoren tar feil? Er det skadelig for kortet å holde så høye temp? Sier dette på forhånd at jeg ikke sliter med dårlig ventilasjon i kabinettet... Endret 3. april 2005 av sjoko Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 staf har rett, man vil trolig ikke få lukket frontdøren med vantec nexus... den gule ledningen brukes for å gi hovedkortet informasjon om hvor fort viftene går...men, det er de to andre ledningene (som er koblet til fire-pins-kontakten) som gir strøm og dermed styrer hastigheten... det betyr at man ikke får informasjon om hastigheten på viftene på viftestyringen uten å være kreativ... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jeg spør en gang til: Hvilket tempratur har dere på HK ditt? Nå har jeg klokket min AMD 64 3500+ til @ 2520 Mhz - CPU temp ligger på 46, mens HK ligger på 51... Er det flere som har opplevd dette? Og kan det være det at HK sensoren tar feil? Er det skadelig for kortet å holde så høye temp? Sier dette på forhånd at jeg ikke sliter med dårlig ventilasjon i kabinettet... Kjapt spørsmål, hvilket program bruker du til å måle temperaturen? Endret 3. april 2005 av MorePower Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg spør en gang til: Hvilket tempratur har dere på HK ditt? Nå har jeg klokket min AMD 64 3500+ til @ 2520 Mhz - CPU temp ligger på 46, mens HK ligger på 51... Er det flere som har opplevd dette? Og kan det være det at HK sensoren tar feil? Er det skadelig for kortet å holde så høye temp? Sier dette på forhånd at jeg ikke sliter med dårlig ventilasjon i kabinettet... Kjapt spørsmål, hvilket program bruker du til å måle temperaturen? Bruker ASUS Probe samt everest... Begge viser samme Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Kom over noe enda rarere på maskinen. Hver gang jeg kaldsterter maskinen får jeg ikke noe bilde (regner vel med den ikke booter heller) - må trykke på reset knappen mens skjermen er svart før den booter skikkelig... noen som vet hva det kan komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå