gsn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det var grunn nok for meg å bruke et dedikert lydkort såfall. slags klirre lyd i headsett, merker det veldig lett når man spiller. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Nå fant eg den "Enable command queueing" tingen. Men kvifor får eg ikkje skrutt den på? :/ http://www.geekrevolution.net/rockj/images/dmhdd.jpg Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Støtter harddisken det da ? Har ikkje peiling... har berre høyrt det fikset ein del problemer... derfor. Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 LAN portene på hovedkortet funker ikke mer. verken i Linux eller i windows. har nyeste drivere. Jeg fikk her en dag etter å ha oppdatert BIOS (uten at jeg tror det var grunnen) fått problemer med å "fornye ip" som XP kaller det. Og kom meg altså ikke på nett, med noen av LAN-portene. Jeg oppdaterte drivere avinnstalerte og la inn igjen. Gikk tilbake til gammel BIOS osv uten nytte. Etter hvert begynte jeg å lure på om det var virus som hadde herja med pcn min. Dette fikk jeg en anelse om da det var visse filer som ikke ble funnet av forskjellige progs. Endte med en format c: som løste problemet. Litt kjedelig med en 5dager gammel pc.... GL Lenke til kommentar
a_f Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! Jeg har kjøpt en ASUS A8N SLI deluxe kortet og TT SHARK kabinett. Det jeg lurer på er om man kan kople USB og Firewire kontaktene som er på siden av kabinettet rett til hovedkortet (det er samme type plugg som på briketter som følger med kortet) eller må man fikle med ledningene først? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 LAN portene på hovedkortet funker ikke mer. verken i Linux eller i windows. har nyeste drivere. Jeg fikk her en dag etter å ha oppdatert BIOS (uten at jeg tror det var grunnen) fått problemer med å "fornye ip" som XP kaller det. Og kom meg altså ikke på nett, med noen av LAN-portene. Jeg oppdaterte drivere avinnstalerte og la inn igjen. Gikk tilbake til gammel BIOS osv uten nytte. Etter hvert begynte jeg å lure på om det var virus som hadde herja med pcn min. Dette fikk jeg en anelse om da det var visse filer som ikke ble funnet av forskjellige progs. Endte med en format c: som løste problemet. Litt kjedelig med en 5dager gammel pc.... GL For Windows XP, prøv å avinstaller bare Network Access Manager (firewall biten av driverene til nForce4) Jeg har hatt samme problem og det løste mitt problem, synda at jeg ikke har funnet noen løsning for å kunne bruke nForce4 FW'en igjen da. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Rockj: Etter det jeg har lest så er det et kjent problem at man ikke får enablet NCQ på dette hovedkortet. Forhåpentligvis kommer det seg i fremtidige BIOS'er. Zimon: Sliter med det samme selv. Fikk bluescreens med siste chipset-driverne, så foreløpig må jeg klare meg uten firewal'en. Forhåpentligvis så kommer det seg i fremtidige drivere! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Når kommer rev.2 av Deluxe kortet? Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Rockj: Etter det jeg har lest så er det et kjent problem at man ikke får enablet NCQ på dette hovedkortet. Forhåpentligvis kommer det seg i fremtidige BIOS'er. Fant ut at eneste disker frå WD som støtter dette er Raptor diskene visst nok. Another question: Bør eg bruke 1005 beta bios siden eg har slike problemer eller? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hmm...det stemmer nok med WD...har Maxtor selv da, og den skal støtte NCQ! har ikke prøvd 1005 selv, så vet ikke om den løser noen problemer! Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Prøver den eg så får vi sjå om vi får litt lysare sider her på denne pc'en min ^^ Anbefalast det å klokke frå bios eller med dette programmet asus har tilgjengelig? ainos? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) **glem det* Endret 7. mars 2005 av hotstian Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 LAN portene på hovedkortet funker ikke mer. verken i Linux eller i windows. har nyeste drivere. Jeg fikk her en dag etter å ha oppdatert BIOS (uten at jeg tror det var grunnen) fått problemer med å "fornye ip" som XP kaller det. Og kom meg altså ikke på nett, med noen av LAN-portene. Jeg oppdaterte drivere avinnstalerte og la inn igjen. Gikk tilbake til gammel BIOS osv uten nytte. Etter hvert begynte jeg å lure på om det var virus som hadde herja med pcn min. Dette fikk jeg en anelse om da det var visse filer som ikke ble funnet av forskjellige progs. Endte med en format c: som løste problemet. Litt kjedelig med en 5dager gammel pc.... GL For Windows XP, prøv å avinstaller bare Network Access Manager (firewall biten av driverene til nForce4) Jeg har hatt samme problem og det løste mitt problem, synda at jeg ikke har funnet noen løsning for å kunne bruke nForce4 FW'en igjen da. Det har ingen ting med Windows og gjøre for i Linux er det samme problem(bruker begge) jeg bruker 1005.005 og nyeste drivere på begge. <totalt-OT> Windows til spill, Linux til alt annet... </totalt-OT> Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kvar fikk du 1005.005 frå? Fikk berre 1005.003 frå asus sine sider :/ men NOS programmet er jo heilt klikk http://www.geekrevolution.net/rockj/images/nos_bugs.jpg kvart 5 sekund, ved interval oppdatering trur eg Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 ops var hvist 1005.003 Du benytter deg ikkje av AI Nos du? og får same rare feilmelding som eg fikk oppom? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 1005.005 er linket til tidligere i denne tråden..(av vår venn JimRamse) Personlig så klokker jeg alltid i BIOS...synes det er greiest... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Samme irriternede feilmleding her også.. uten bruk av N.O.S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå