Ghost Of Death Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvilket oppsett anbefaler dere for meg? (se signatur) FSB Multiplier CPUhastighet HTT Minneratio Minnehastighet 250 10 2500MHz 4x/1000MHz 6/6 250MHz/500MHz 265 9 2385MHz 3x/795MHz 6/6 265MHz/530MHz 300 8 2400MHz 3x/900MHz 5/6 250MHz/500MHz Det er dette jeg hittil har klokket på. I tillegg lurer jeg på hva jeg må prioritere når jeg klokker fsben eller htt bussen? Øverste, uten tvil. Hvorfor? trenger begrunnelse Høyeste HTT. Bra minnehastighet, bra prosessorhastighet. De ekstra MHz'ene på minnet på eksempel to kan ikke kompansere for over 100Mhz på prosessor. Menneh kjør 3dmark01 så snart du får muligheten til å kjøre det, så får du se Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Noen som vet om et program man kan sjekke HTT hastigheten med? Jeg stoler ikke helt på biosen, men har ikke funnet totalhastigheten i hverken Sisoft Sandra, Everest eller CPU-Z. Altså, jeg vet klokkehastigheten, men ikke multiplier. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Fulgte det ikke med et program som het Nvidia Monitor ? Jeg har det på min maskin, kan ikke huske jeg har installert dette så jeg regner med det fulgte med på lasset. Uansett som får du opp bushastigheten på dette, i tillegg til mye annet. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Fulgte det ikke med et program som het Nvidia Monitor ?Jeg har det på min maskin, kan ikke huske jeg har installert dette så jeg regner med det fulgte med på lasset. Uansett som får du opp bushastigheten på dette, i tillegg til mye annet. Monitor ligger i nTune pakka Lenke til kommentar
espenah Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er det mulig at data på disken min kan bli korrupt hvis overklokkingen min slår feil? For hvis det kan hende, tar jeg ikke sjansen på å overklokke.. Har altfor mye arbeid liggende lagret på C:... (Jada, har backup. Men formatering og styr er så mye arbeid ) Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Er det mulig at data på disken min kan bli korrupt hvis overklokkingen min slår feil? For hvis det kan hende, tar jeg ikke sjansen på å overklokke.. Har altfor mye arbeid liggende lagret på C:... (Jada, har backup. Men formatering og styr er så mye arbeid ) Jeg har krasjet 3-4 windows innstallasjoner siste måneden under overklokking, men jeg bruker en egen windowsinnstallasjon på egen partisjon til overklokking. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 he jeg har montert cpu vifta til en vifte kontroller og får feilmeldingen: CPU fan has failed" men hva må jeg gjøre for å fjerne denne feilmeldingen ved oppstart? Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Vondt.. måtte sende tilbake mitt Asus kort, type defekt.. (Kunne ikke finne en smily som griner) Endret 28. februar 2005 av Tengs Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kjapt spr.mål her. Er problemene med å kjøre høye minnehastighet å 1t fikset, eller er dette fremdeles ett problem? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 har det problemet med 1004 final....og har ikke hørt noe annet fra de som har prøvd 1005.003 beta... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 jeg har montert cpu vifta til en vifte kontroller og får feilmeldingen: CPU fan has failed" men hva må jeg gjøre for å fjerne denne feilmeldingen ved oppstart? inne i biosen under "boot" velger du på "halt on", "no errors". Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Kjapt spr.mål her. Er problemene med å kjøre høye minnehastighet å 1t fikset, eller er dette fremdeles ett problem? Hva synes du nå da jimramse: Hva er best A8N eller det DFI kortet ditt? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har ikke testet DFI sitt kort faktisk. Blir vel til at jeg beholder MSI kortet en stund. Har gått litt lei av all tweakingen, å byttingen frem å tilbake. En liten pause nå tenkte jeg, men kommer sikkert sterkt tilbake senere igjen Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Ok trodde det var dfi du hadde, hva synes du er best av asus og msi kortet da? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Av SLI kortene så synes jeg Asus sitt var det beste. Fikk ikke noe særlig overklokk med MSI Diamond kortet. Kjører nå med MSI K8N Neo4 altså ikke SLI kortet. Dette er nok det beste av de som jeg har testet ihvertfall. Er litt sugen på å teste DFI også, men CPU er nok maxet ut, så tviler på jeg kommer noe lengre med det kortet. MSI sitt er billig også. Fant ut jeg ikke gadd å ut med ett til 6800Ultra. Holder lenge med det ene jeg har foreløpig. Men som sagt, pluttselig en dag jeg kjeder meg så finner jeg nok på ett eller annet skal du se Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ny bios har kommet igjen. Men etter det jeg har lest så har den fremdeles problemer med 1t å høye minnehastigheter. Var inne på siden før idag, men kommer ikke inn nå. Forhåpentligvis så er den opp igjen etter hvert 1005.005 Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er det noen som vet om det er mulig å ta av chipsetviften uten å ødelegge de devicene som holder den på plass.. ? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 det går fint...bare vær forsiktig! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har altid slitt med å få av de fjære tingene som holder på plass chipsett og skjermkort o.l. blir til at jeg tyr til knipe tanga når jeg skal skifte.. måtte knipe de av på ti4600 og asus a8n sli deluxe, men ikke med pov 6600gt, var bare å trykke de sammen.. Er kanskje litt mindre fingernem en gjennomsnittet Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kjapt spr.mål her. Er problemene med å kjøre høye minnehastighet å 1t fikset, eller er dette fremdeles ett problem? Nei, jeg sliter med å kommer noe over 250 med 1T. Men jeg benytter bios1004. Bør kanskje teste den nye 1005.005. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå