Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som kjører (eller har testet ut) 4 minnebrikker i dual channel på dette hovedkortet? I så fall, hva slags minne er det, og hva slags timings bruker du? (klarer du timings som rammen skal klare eller må du sette ned?)

Vet det er folk som har hardware i hue og ræva her, så om noen tilfeldigvis har muligheten til å teste så hadde det jo vært knall.

Er litt interessert i hvordan det er på de nye NF4-kortene, for jeg har hørt rykter om at det kan være vrient med NF3...

Lurer litt på om jeg skal vurdere å kjøpe meg 1024MB til.

Lenke til kommentar
Er det noen her som kjører (eller har testet ut) 4 minnebrikker i dual channel på dette hovedkortet? I så fall, hva slags minne er det, og hva slags timings bruker du? (klarer du timings som rammen skal klare eller må du sette ned?)

Hvis du går innpå denne siden http://usa.asus.com/products/mb/socket939/...d/overview.htm# og trykker på memory qvl, så kan du jo se om minnebrikkene dine står der, men dessverre er listen ganske kort, så det er stor sjanse for at de ikke står der.

Lenke til kommentar

:blush: Jeg sliter med å få XP til å finne sata disken min. Jeg har ikke floppy drive så jeg får ikke til å bruke asus cden til å "skape" sata disken. Den dukker opp i bios, men ikke under main ->first sata master .

Jeg er på syltynn is og trenger litt hjelp

Endret av wonderwoman
Lenke til kommentar

Hvis du går innpå denne siden http://usa.asus.com/products/mb/socket939/...d/overview.htm# og trykker på memory qvl, så kan du jo se om minnebrikkene dine står der, men dessverre er listen ganske kort, så det er stor sjanse for at de ikke står der.

Vil helst høre fra folk som har testet det, de listene er jo bare fjas.

Jeg har forresten OCZ 3200 Platinum R2

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
:blush: Jeg sliter med å få XP til å finne sata disken min. Jeg har ikke floppy drive så jeg får ikke til å bruke asus cden til å "skape" sata disken. Den dukker opp i bios, men ikke under main ->first sata master .

Hvis du bruker SATA kontaktene som ligger til høyre på HK, altså de som bruker NForce Chippen, så skal du ikke trenge driver til de når du installerer Windows.

Lenke til kommentar
:blush:  Jeg sliter med å få XP til å finne sata disken min. Jeg har ikke floppy drive så jeg får ikke til å bruke asus cden til å "skape" sata disken. Den dukker opp i bios, men ikke under main ->first sata master .

Hvis du bruker SATA kontaktene som ligger til høyre på HK, altså de som bruker NForce Chippen, så skal du ikke trenge driver til de når du installerer Windows.

Har prøvd alle sata kontaktene uten noe mer hell. Har også fått låne en ekstern usb floppy, som jeg ikke fikk nytte av.

Jeg har en gammel ide disk liggende som jeg kunne koble til, den har win 98, men jeg kan ikke slette den for å instalere XP.

Edit: Disken kommer opp som SCSI-0 i bios, er det naturlig? (Det er en maxtor diamondmax 10, 250gb)

Endret av wonderwoman
Lenke til kommentar

Har du partition magic eller lignende ? hvis du klarer å komme in i windows med en annen disk, så starter du pmagic, så finner du mest sannsynlig (eller forhåpentligvis) disken din der, formater den og se om den blir funnet på min datamaskin.

Lykke til

Lenke til kommentar

Har nettopp fått deluxe versjonen i huset, men det bare piper!

Jeg har 2 stk corsair 256 PC 3200

og en stk corsair 512 PC 3200

Den vil enten bare kjøre på dual eller 512 singel... nekter å kjøre med alle tre brikkene sammen!

Eg det noe jeg kan gjør med dette?

Vennligst svar fort!!!!

Mvh

KeGa

Lenke til kommentar
Wonderwoman: De svarte s-ata portene (de til høyre) er såkalt native s-ata porter. Man trenger ikke diskett med s-ata drivere, er bare å boote fra XP CD og XP finner disken av seg selv uten extra drivere.

Ha Ha!! det funket! Jeg må ha vært utsatt for midlertidig blindhet :!: så ikke de sorte portene i det heletatt.

Men så skjer det noe annet merklig xp mener disken min er på 131gb!?

I virkeligheten skal den være 250gb

Noen som vet hva det kan komme av, eller hva jeg kan gjøre?

Edit: I bios under main > first sata master > kan jeg velge mellom auto og large, hva er den praktiske forskjellen?

Endret av wonderwoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...