Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ah, I see..

er kanskje ikke et hav av forskjell.. men alle monner drar :)

har snust litt på 2x 250 gb disker.. kjøre i raid.. de skal hvert fall støtte NCQ..

OT: hvorfor er det noen hdd som er merket "RAID Edition" ? får man bedre ytelse med to sånne, enn to helt vanlige hdd (av samme merke)?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå inn i device manager og trykke på en av de 2 unknown device"ene" og valgt Update driver og lot updaten søke på removable media (cd-rom driver, nforce 4 plata) osv ?

Bare for å ha spurt liksom. Er slik jeg gjorde det

jepp. :) det har jeg gjort

Lenke til kommentar
Nå er jeg endelig på nett igjen... Noen som vet hvordan man får installert IDE driverne? Sjekk hos dere sel, det er ikke sikkert dere har dem installert selv, godt mulig t flere av dere bruker crappy microsoft drivere

jeg kjøre nvidias setup. funker akkurat som det skal.

Lenke til kommentar
Å innstallere IDE drivere fra safmod er det dummeste tipse jeg har gått på til nå :( :(

Ikke kommer jeg nå inn i "LKGC that worked"

Ikke i Safe mode

Ikke i repair mode

Jeg får ikke en gang innstallert windows oppå...

...så da er det vel bare å formatere :C

Får forresten ikke innstallert IDE driverne på WinXP64 heller med min idiot-Raptor

Det var da kjipt!

Det er en fordel å kjøre system restore og ta backup av systemfiler før driverinstallasjoner, men det er lett å si i ettertid...

edit: link http://www.microsoft.com/windowsxp/using/h...ew_03may19.mspx

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

Når du bruke det programmet til asus for å oppdatere biosen, du kjøre det fra windows right? eg har hørt at det kan skje masse tull når du fikse på biosen fra windows. men viss asus har laget et program så skal fikse dette så bør jo det gå bra :)

någen som vett om de har fiksa masse på biosen til Asus A8N-SLI-DELUXE, eller er det ikke vits å oppdatere ?

http://www.asus.com/support/download/item....uxe&Type=Latest

Bare til å laste ned den fila der og kjøre den fra windows? eller trenger jeg et aent program også?

Jeg trenger ikke laste ned bios version 1001, 1002 og så 1003 right? alt som er fiksa fra 1001 til 1003 ligger inne i siste version sant? Viss någen var med på tanken :)

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Gjør nok det vet du. Dessuten kjørte jeg 1t  ;) Kjørte 312x9 å så med devider på minnet slik at det gikk på 400MHz CL.2 -2 -2 -5 1t  Du kjører ikke mer enn 470MHz på minnet ditt, å har dårligere timings. Minnet ditt yter nok mer enn det mitt gjorde, men ikke på langt nær nok til å ta igjen de 200MHz jeg hadde mer på CPU.

Som du ser så skriver jeg kjørte her, ikke kjører. Dette fordi jeg ikke har dette hovedkortet lengre.

:blush: hva slags minne brukte du JimRamse da du kjørte med disse timings? 400MHz CL.2 -2 -2 -5 1t og hvor mange Mhz på cpu må til for å kompensere for 2T timings kontra 1T??

Lenke til kommentar
Gjør nok det vet du. Dessuten kjørte jeg 1t  ;) Kjørte 312x9 å så med devider på minnet slik at det gikk på 400MHz CL.2 -2 -2 -5 1t  Du kjører ikke mer enn 470MHz på minnet ditt, å har dårligere timings. Minnet ditt yter nok mer enn det mitt gjorde, men ikke på langt nær nok til å ta igjen de 200MHz jeg hadde mer på CPU.

Som du ser så skriver jeg kjørte her, ikke kjører. Dette fordi jeg ikke har dette hovedkortet lengre.

:blush: hva slags minne brukte du JimRamse da du kjørte med disse timings? 400MHz CL.2 -2 -2 -5 1t og hvor mange Mhz på cpu må til for å kompensere for 2T timings kontra 1T??

Du må nesten bare se hvor mye som skal til for å utligne 2t vs 1t. Har ikke testet så grundig selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...